Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bestridt faktura belaster regnskab.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 18
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvad gør jeg her.

Jeg har en faktura fra en kreditor liggende som vi har gjort indsigelse imod da den er fuldstændig gal.

Vi har modtaget en faktura på +250.000 Men vi mener ikke at den bør være på mere end 60-70.000.

Vi har gjort indsigelse mod beløbet og betalt det vi er enige om.

Kreditor er efterfølgende gået konkurs (Hvilket nok forklare den høje faktura, de har prøvet alt muligt)

Nu ligger beløbet og belaster mit regnskab negativt.

Er der noget man kan gøre, min revisor siger nej. Da kurator nok vil forfølge beløbet. 

Det virker meget unfair at en faktura grebet ud af ingenting kan have så alvorlige konsekvenser.

Hvad siger i?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke kurator vil acceptere din indsigelse og det beløb som I mener det bør være til fuld og endelig afregning... ?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan gøre indsigelse overfor kurator også, det er vigtigt, at du har den oprindelige indsigelse liggende som dokumentation...

Men hvorfor belaster fakturaen dig regnskab? Det er en åben post, hvor der endnu ikke er fundet en afklaring. Du har jo gjort indsigelse imod den...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 18
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Posten står som gæld til Kreditor, min bogholder har bogført den og den er også indgået i momsregnskabet.

Det nok vores kommunikation med bogholder som ikke har været skarp nok.

Konkursen er ny, (en måned) så jeg er ikke engang blevet kontaktet af kurator med et krav endnu. Så jeg kan ikke rigtigt gøre indsigelse der endnu.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Med et sådan beløb skal du regne med at lytte til din revisor som ikke bare vil nedskrive før kurator kan kontaktes og der kan opnås enighed. Det kunne være værre, for du betaler jo så ikke skat af beløbet men kan få mere skat næste år, hvis først striden er klargjort der - ligesom du vil skulle korrigere moms, som du jo nu har fradrag for i alt for høj grad - men tal med din revisor, for sådan en skal gerne kunne svare korrekt her

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ligegyldigt, hvordan det er bogført. Bortses fra momsen er det jo blot internt. Og momsen kan jo efterangives. Jeg ville tage den med ro mht dette, men dog senest ved næste momsagivelse bringe moms-delen i orden.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten B. Larsen:
Vi har gjort indsigelse mod beløbet og betalt det vi er enige om.

Husk for din guds skyld at gemme dokumentation for, at I var enige om dette beløb! Og for en hvilken mængde arbejde, og hvor meget, der faktisk er udført. Hvis der er andre, som kan bevidne det, så lad dem gøre det på skrift, mens de kan huske det, og så du har det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard:

Morten B. Larsen:
Vi har gjort indsigelse mod beløbet og betalt det vi er enige om.

Husk for din guds skyld at gemme dokumentation for, at I var enige om dette beløb! Og for en hvilken mængde arbejde, og hvor meget, der faktisk er udført. Hvis der er andre, som kan bevidne det, så lad dem gøre det på skrift, mens de kan huske det, og så du har det.

ja - havde ikke set det vi var enig om som, at den konkursramte havde godkendt at du betalte det mindre til endelig afgørelse - men forstod det som, at du havde betalt det DU mente var korrekt - uden at modparten havde godkendt

Har modparten skriftligt godkendt din betaling som fuld afgørelse, så vil du da kunne nøjes med nu at bogføre med det beløb og kurator vil jo også være bundet af det - men det forudsætter at du har skriftligt klart og tydeligt, at I BEGGE var enige om det du nu betalte.

Har du intet skriftligt men blot fået mundtligt OK så bed modparten om omg at skrive til dig, at I den xx/x dato blev enige om, at sagen var endeligt afsluttet med din betaling af kr xxx den x7yy - det kan jeg ikke forestille mig kurator vil kunne eller ville betvivle og så vil din revisor også sige nedskriv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er dog lige det med forfordeling af kreditorer og derfor også nedskrivning af debitorer.

Dvs. hvis jeres kreditor har nedskrevet jeres gæld optil en konkurs så kan det muligvis omstødes iht. konkursloven (John?)

Konkurs er noget træls noget at have hos en leverandør - det binder ens midler og handlemuligheder i lang tid.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hanssing:
Dvs. hvis jeres kreditor har nedskrevet jeres gæld optil en konkurs så kan det muligvis omstødes iht. konkursloven (John?)

Men kræver jo så at boet har penge til at føre en sag.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)