Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med import fra Alibaba med henblik på videresalg

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ved starte en lille handelsvirksomhed, hvor jeg sælger til virksomheder, som herefter sælger til forbrugeren. Er der nogen af jer som har erfaring med køb af vare fra Alibaba til videresalg på B2B markedet?
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad skulle afholde virsomheder fra selv at købe varerne i Kina?

har du ingen erfaring med import, vil vil jeg absolut ikke anbefale dig at starte, der er alt for mange faldgrupper.

Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Jun 10
Indlæg ialt: 79
Fra  Excelautomation Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Tænk hvis alle tænkte som Ravn. Så flyttede vi os godt nok ikke ud af stedet. Learn by failing... Hop ud i det og lær af dine fejl. Lad være med at gå all in på én producent før du kender producentens kvalitet.

Det er muligt at tilkøbe en ekstra serviceydelse igennem alibaba hvor man beder dem om at tage ud fysisk os inspicerer varerne. Hvor godt den virker ved jeg ikke.

Deres buyers protection er worthless, så den kan du ikke bruge til meget. Det er falsk tryghed. 

Køb en lille portion hjem til en start, kontroller kvaliteten og se om der overhovedet er efterspørgsel efter varen. 

Hvis det er mindre ting så er det billigt at få hjem, men større ting der skal på paller eller container, kan fragten hurtig blive dyrere end varen. 

Bestil altid FOB eller EXW incoterms. De andre virker også, men problemet med de andre kan være at regningen kommer forskudt, eks. CIF får man et fragtefterkrav som er svær at forudse. Tanken er at man skal importere på et oplyst grundlag, så man ved præcis hvad hjembringelsesomkostningerne er.

Går alt godt, skalerer du stille og roligt op, så du aldrig risikere hele butikken, men sørger for at få købt hjem til en 2-3 måneder af gangen. Går det godt, så begynd at tag imod preorders fra dine kunder, så du kan måske afsætte noget før varen er hjembragte.

Det er super interessant. Held og lykke.

Vi er igang med noget lignende og kunne godt være interesseret i at høre nærmere. Du kan fange mig på jni@excelautomation.dk 

Tilmeldt 11. Jul 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svaret :)
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)