Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring, hvordan?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag Amino

Beklager mit måske dumme og uvidne spørgsmål, men prøver aligevel.

Jeg har lige åbnet min webshop, og ved godt der skal laves noget markedsføring, før der kommer salg, men til at starte med skal jeg have besøgende på min side. Jeg har i dag haft 26 visninger af siden, uden aktivt at gøre noget, hvilket jeg enligt er tilfredsmed, da jeg åbnede siden i søndags.

Jeg har selv oprettet et boosted opslag på facebook for at prøve det til 100kr, men tænker hvad man ellers kan gøre? (har selvfølgelig delt det, og fået bekendte til at dele det også)

Jeg vil lige tilføje jeg ikke er millionær, og har kæmpe budget til markedsføring, da jeg lige er gået fra at være studerende til at arbejde, men jeg tænke der må være noget man kan gøre, som kan give et lille boost, uden at have flere tusind på spil :)

Er der nogle ting der er værd at gøre, som ikke koster det hvide ud af øjene, eller skal jeg bare vente? 

Vh

Rasmus

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Få installeret en facebook pixel på din webshop.
Opsæt som det første et retargeting flow. (Dvs. du markedsfører dig til de folk som besøger din side)
Dynamiske annoncer til folk der har set et bestemt produkt på siden, set en kategori på siden, og folk der har tilføjet noget til kurven, men ikke købt. Brug målsætnngen "konvertering". Her kan du indtaste hvad du maksimalt vil betale for en konvertering, hvilket gør at du ikke overskrider dit budget.

Når det kommer til at drive salg til din side, så har jeg bestemt erfaring med video visninger og konverteringer. Brug disse målsætninger.
Når du trykker boost opslag på facebook, så svarer det til at facebook optimerer opslaget i forhold til at få så mange likes og kommentarer som muligt. Det er ikke det du ønsker, så lad være med at gøre dette. Du er ude efter salg/konverteringer.

Når du rammer 1000 personer som har konverteret, så kan du begynde at lave look-a-like audiences (facebook finder folk der har de samme træk som de 1000 mennesker som har købt i din webshop). Det er her facebook begynder at være meget kraftfuldt. En tommelfingeregel er dog, at du har en målgruppe omkring de 1000 før du kan begynde at få resultater med det. Du kan lave det samme i forhold til folk der har besøgt din side, folk der har tilføjet varer til kurven og ikke købt osv.

Men i forhold til det du skal nu:
1. Opret en facebook pixel på dit site
2. Opsæt dynamisk retargeting. Der er mange videoer på youtube i forhold til hvordan du kan gøre det
3. Begynd med interesse baserede målgrupper indtil du har 1000 besøg på siden eller 1000 der har trykket på et bestemt produkt eller 1000 der har forladt kurven eller 1000 konverteringer. Når du rammer 1000 for hver enkel kategori laver du look-a-like audiences -> det sparer man som regel en del ved.
Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret Blomse. 

 

Jeg fik nu sat pixel op, er dog itvivl om hvordan det skal bruges, skal det bare bruges til når jeg opretter annoncer, så facebook kan se hvad de skal sende mine kunder hen til, eller hvordan skal det forståes.

 

Retargeting kan jeg godt se er smart, og det vil jeg klart få undersøgt mere.

 

Lige nu bruger jeg baserede målgrupper, har selv siddet at sætte dem ind i mit boosted opslag, men kan godt se at jeg nok skal inkludere pixel, sådan at det i fremtiden bliver nemmere at markedsføre hjemmesiden.

Tilmeldt 25. Sep 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke hvad du sælger, men at arbejde med søgemaskineoptimering er ofte en af de billigste og mest effektive måder at markedsføre sin hjemmeside på. Det kræver bare at du vil gøre en indsats i form af tid. Derudover så skal du ikke forvente at du kan se resultater fra i morgen af, men at det er en investering i fremtiden, da det arbejde du laver giver en vedvarende effekt og potentielt kan give gratis trafik mange år frem. 

Hvis du er i tvivl om hvad SEO indebærer så kan jeg se en masse reklamer her på siden for Mikkel Demib's bog om SEO, som du kan hente gratis i en light udgave. Jeg har selv læst den betalte udgave og synes den er fuld af en masse gode tips til begyndere.

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 07:21
Hvor mange stjerner giver du? :
En pixel bruges til at se hvilke personer som har gjort hvad på din hjemmeside. Dette giver dig nogen flere og MEGET bedre segmenteringsmuligheder. En pixel bør opsættes til alle handlinger på din side. Personen har besøgt din side, personen har set et specielt produkt, personen har lagt en vare i kurven, personen er begyndt betalingen men forladt, personen har købt. Du kan herefter få facebooks algoritme til at finde personer som minder om dem der har købt osv. Dette gør at din målretning af dine annoncer er meget skarpere, og du betaler en mindre pris CPA.
Derudover kan du med en pixel opsætte dine annoncer efter at facebook skal finde dem der er mest tilbøjelige til at købe fra din side (konvertering) fremfor de målsætninger du bruger nu, hvor du booster dine opslag for at få flere likes/kommentarer.

Det her er bestemt det som skal være aller øverst på din liste.
Tilmeldt 27. Mar 20
Indlæg ialt: 21
Fra  Briix Marketing Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Når du har oprettet Pixel skal du have lavet et produktkatalog (hvis du bruger f.eks. shopify har de en nem integrering).

På den måde kan du lave dynamiske annoncer som målretter sig direkte til de folk som har været inde og se et bestemt produkt.

Som der tidligere bliver nævnt, boost ikke dine opslag :) Ind i Facebook annonceadministrator og få sat en annonce op korrekt.

Der er et super godt tidspunkt at markedsføre sig online for en webshop. Jeg arbejder med online marketing til dagligt, hovedsageligt Facebook annoncering. Her ser jeg en markant stigning af salg fra de fleste webshops i de her dage.

Dertil er der man virksomheder som har stoppet deres annoncering grundet corona-krisen. Rejseselskaber, servicevirksomheder, restauranter osv. Det betyder at konkurrencen er lavere og dermed er prisn også lavere. Jeg oplever et fald i prisen på helt op til 20-30%.
Tilmeldt 17. Mar 20
Indlæg ialt: 26
Fra  Pressemeddelelse.dk Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
SEO-mæssigt, så bør du få styr på meta-beskrivelserne på dine sider. Søg evt. på "Yoast SEO" eller blot "meta beskrivelser".

Få også en sporingskode fra Google Analytics installeret.

Lav gerne nogle længere tekster.

Blot nogle muligheder for at stå bedre over for søgemaskinerne.

Held og lykke :-)

Udgiv en pressemeddelelse med tekst og logo - helt gratis.

Fra Horsens
Tilmeldt 10. Nov 17
Indlæg ialt: 74
Fra  Startup Central Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag Rasmus! 

Der findes ikke dumme spørgsmål, kun folk der er dumme nok til ikke at sprøge ;) 


Det er sku da super flot, med det antal besøg uden at gøre noget, hvor i verden kommer besøgende fra ? 

For at kunne hjælpe dig bedst er det jo vigtigt at vide hvad du sælger i din shop, så du modtager lige lidt generelt her fra mig :) 

En god hovedregel er ikke at boost opslag men lave rigtige annoncere, også selvom det er små beløber som 100 kr. 
Du skal selvfølgelig gøre brug af følgende Google analytics og Facebook Business Manager for at tracke dine annoncere og hvor din webbesøg kommer fra :) 

Organisk trafik er en rigtig god start, også for at kunne lave noget retargeting på dine webbesøg. 

Jeg har selv skabt min virksomhed uden de store markedsføringen omkostninger, men faktisk bare organisk. 

Facebook har et hav af reklame grupper som du må dele din opslag og de virker også selvom du ikke modtager mange likes eller kommentar. 

Her til er konkurrencer også en god både at komme igang med noget awearness men selvfølgelig ikke konkurrencer hvor du giver produkter væk er for høj værdi. 

Ja tak kampagner virker også. 

Husk også og få så mange venner og familie med på at like din facebook side og evt dele dine opslag :) 
Husk instagram og Linkedin også er gratis kanaler at være på :) 

Anders Fogh CEO og Founder af Startup Central www.startupcentral.dk

Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene. Jeg har læst det hele, og der virkelig meget godt indhold.

 

Jeg har nu prøvet at oprette en annonce istedet for boosted opslag. Jeg har fundet 1 reklame gruppe, og leder videre efter at få fat i nogle flere. Google pixel er sat op, og jeg skal i weekenden have kigget på seo, og prøve at lege lidt med det. Tusind tak for svarene igen :)

Tilmeldt 6. Sep 15
Indlæg ialt: 235
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus, jeg har et pr fede idéer til dig - uden det koster en krone. Har i også installeret facebook pixel?

Hvis du har mulighed for at hoppe på et kald så kommer jeg med nogle konkrete handlingsforslag!

Performance-based Influencer Marketing - InfluencerFlow by SebastianHorberg.com

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)