Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af virksomhedsform til webshop

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg vil gerne starte en webshop ved siden af mit fuldtidsjob.

Webshoppen skal sælge t-shirts som leveres fra en dropshipping leverandør i Letland (EU), direkte til kunder i EU.

Jeg regner ikke med at omsætningen overstiger 50.000 kr i første omgang. Jeg er i tvivl om hvilken virksomhedsform jeg skal vælge. 

Kan jeg nøjes med at lave en PMV

Eller skal jeg lave en enkelmandsvirksomhed?

Hvad er der af fordele og ulemper?

De bedste hilsner

Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

jsprwntr:

Jeg regner ikke med at omsætningen overstiger 50.000 kr i første omgang. Jeg er i tvivl om hvilken virksomhedsform jeg skal vælge. 

Kan jeg nøjes med at lave en PMV? 

ja men hvis den kommer over kan du/vil du - få moms på det hele uanset hvad - 

Mener du i alvor du vil bruge tid på en dropshipping sag - og vente omsætning under 50.000 kr? Tænk på arbejdet og returvarerne og den lille profit du kan have i dropshipping mi t-shirts som Amazon og andre har til helt ned fra 120 kr med tryk

Du bør ikke stifte selskab i alle fald, med den lille forventning, men holde dig til personlig virksomhed http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John :-)

Jeg tænker også på, hvis jeg vælger PMV, så skal jeg betale moms på køb hos leverandøren, hvilket vil give en mindre fortjeneste, med mindre jeg sætter salgsprisen tilsvarende op.

Leverandøren varetager al forsendelse, returvarer og kundekontakt. Min stk. pris bliver ca. 120 kr. inkl. moms. Det er vel ikke helt skidt? Regner med en salgspris på 250 kr.

Mit største problem ligger nok i at jeg ikke har styr på moms og regnskab. Det lyder svært! Derfor virker PMV-modellen mere overskuelig til en start.

Vh Jesper

Tilmeldt 1. Jun 15
Indlæg ialt: 58
Fra  Lindahl Robotics Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Jeg er ikke nogen ørn men så vidt jeg ved kan du ikke trække momsen fra medmindre du er momsregistreret og du må heller ikke kræve moms hvis du ikke er.

Mvh

Morten

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)