Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Træning og sundhed i hverdagen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle. Det siges jo at en iværksætter aldrig har fri. Man er ofte præget af en travl og uforudsigelig hverdag, så jeg er i gang med at undersøge om træning, sundhed og kost er en nedprioriteret ting hos iværksættere.

Og derfor har jeg to simple spørgsmål:

1. Hvad er de 2 største problemer du kæmper med som iværksætter?

2. Omhandlende træning og sundhed - hvad er dit største ønske?



Tak på forhånd - Ser frem til at læse jeres svar!
Tilmeldt 14. Sep 19
Indlæg ialt: 27
Fra  Lasse ole Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Min erfaring er at de fleste selvstændige faktisk går mere op i helbred. De er efter min mening ofte meget målrettede folk som er selvstændige. Hvor de fleste med normalt job ofte og generelt er lidt fedladne, måske ikke som person. Men kan være et direkte resultat af et job som er hårdt, og måske ikke lige det man ønsker sig.
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

AntonAndersenDK:
Hej alle. Det siges jo at en iværksætter aldrig har fri. Man er ofte præget af en travl og uforudsigelig hverdag, så jeg er i gang med at undersøge om træning, sundhed og kost er en nedprioriteret ting hos iværksættere.

Og derfor har jeg to simple spørgsmål:

1. Hvad er de 2 største problemer du kæmper med som iværksætter?

2. Omhandlende træning og sundhed - hvad er dit største ønske?



Tak på forhånd - Ser frem til at læse jeres svar!

1. At komme igang - og netværk.

2. Mit helbred er så godt som det kan være. Ikke noget der. Bruger måske lidt for meget tid i træningscentret.

Tilmeldt 13. Sep 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for feedback !
Og fedt med al den tid til træning - det tror jeg der er mange som misunder dig;)
Tilmeldt 13. Sep 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja jeg kan sagtens følge dig !

Har dog også fået den opfattelse at rigtig mange selvstændige/iværksættere arbejder op mod 60 timer om ugen og derfor kommer til at nedprioritere træningen. Men det kommer vel også an på hvilken branche man er i;)
Tilmeldt 14. Sep 19
Indlæg ialt: 27
Fra  Lasse ole Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Har tidligere selv arbejdet op mod 80 timer per uge. Og det er det som er min point. Iverksettere er generelt villige til at arbejde hårdt for at nå deres mål. Jeg tænker det også gælder træning.

Jeg kan godt se din point. Men har man ikke tiden, så har man ikke tiden. Du kan ikke gi iværksettere flere timer i døgnet.
Tilmeldt 13. Sep 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
80 timer ! hold da op det lyder stressende !
Men i forhold til det med tiden så er det præcis derfor det er en god problemstilling for mig - så tak !
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse.ole:
Har tidligere selv arbejdet op mod 80 timer per uge. Og det er det som er min point. Iverksettere er generelt villige til at arbejde hårdt for at nå deres mål. Jeg tænker det også gælder træning.

Jeg kan godt se din point. Men har man ikke tiden, så har man ikke tiden. Du kan ikke gi iværksettere flere timer i døgnet.

Det der med tid er efterhånden lidt noget billigt undskyldningsmentalitet (sorry but it's true)

Der er i alt 7 x 24 døgn i en uge = 168 timer overordnet. 168 - 7 x 8 timers søvn = 112 vågne timer (for et gennemsnitsmenneske).

Lad os sige en fokuseret iværksætter ønsker at arbejde mellem 60 - 80 timer.

80 ÷ 7 = 11,4 timer om dagen. 112 - 80 = 32 ÷ 7 = 4,5 timers fri

60 ÷ 7 = 8,5 timer om dagen. 112 - 60 = 52 ÷ 7 = 7,4 timers fri om dagen

En god og effektiv træning tager maks én time, 3-5 dage om ugen for de fleste. Det er faktisk ret overraskende hvor meget tid til at træne der er. Disse beregninger tager udgangspunkt i en enlig iværksætter uden familie, der har sin virksomhed og sit helbred i fokus. 

Det er et spørgsmål om hvorvidt man gider eller ej.

 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. Jan 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle. 

Syntes det er en interessant debat med mange facetter. Jeg er selv iværksætter med fibromyalgi, og min træning er forudsætningen for, at jeg kan komme i mål med det jeg vil. Jeg kan ikke arbejde mere end ca 20 timer, men er målrettet med hvad jeg bruger de timer på.

Kalundborgegnens Erhvervsråd hjælper med LEAN i små virksomheder, det har jeg stor nytte af.

Var for nylig til foredrag med Jacob Søndergaard, der foreslog at man tjekkede indstillingen " skærm tid" på sin telefon, hvis man følte sig i tidsnød 😉 Og så kan man jo vælge at lave f.eks. armstrækkere eller planken når man venter, det er et par gode helkrops-øvelser man altid har med. Et par stykker et par gange om dagen gør større forskel end man tror.

Så måske er det noget med at tænke ud af boksen?

Hep med at prioritere jer selv, for hvem og hvad er egentlig vigtigst i jeres liv?

Med ønsket om en dejlig dag til jer alle

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)