Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor til lukning af selskab

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed som har været inaktiv de sidste 2 år. Da jeg ikke forventer, at der kommer aktivitet igen, har jeg belsluttet for at lukke selskabet. 

Den revisor jeg har haft tidligere er desværre forhindret i at hjælpe, så jeg søger en erstatning. Det kommer lidt ubelejligt, da der snart er frist for indsendelse af regnskaber. 

Opgaven er meget begrænset, da der ikke er nogen aktivitet eller aktiver i selskabet. 

Er der nogen af jer herinde, som ville kunne hjælpe mig med årsregnskab og lukning? Eller henvise til nogen gode?

Mvh

Mads

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

der er ikke en frist for indsende regnskab - men for at lave selvangivelse og ja- den nærmer sig med 1/7

Det er så for 2018 og der havde du vel virksomheden hele året og skal udfylde rubrik 111/112 med overskud/underskud og nogle få andre du kan finde her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/UdvidetSelvangivelse.html

Har du slet ikke haft køb eller salg og slet ikke indtægter eller udgifter i hele 2018 - så må det vel være rene nuller over det hele blot.

Så lukker du virksomhed i virk.dk  og afmelder moms - så lukkes den - men det sker jo først her slut maj 2019 og påvirker ikke årsopgørelsen for 2018

Først for 2019 årsogørelse  skal laves inden juli 2020 skal du så sætte kryds i at du har lukket under året (for du har jo haft virksomheden helt til Maj 2019) og den skal så indeholde fakta om lukningen som belyser, at alle aktiver der er købt - varer eller ting du har købt og skrevet af - er taget ud igen - til 3. mand som salg eller til dig selv til indkøbspris plus moms for varer og markeds pris plus fuld moms anksk. år og så 20% ned med moms hvert år til den år 6 er 0%

Har du aldrig købt noget som helst og trukket det fra - så ligner de jo rene nuller over det hele - og så vil jeg mene du selv kan udfylde din udvidede selvangivelse - efter lukingen når den tid kommer i 2020

Du kan naturligvis se om der er en revisor der vil gøre det for dig for 2018 nu og for 2019 siden - men det lyder ikke kompliceret. Søg evt efter en online bogholder der lige kan tage den

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for et præcist og hurtigt svar JH!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)