Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Begæret konkurs efter stor skatte gæld - Gode råd søges

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Mine forældre har fået 10 dage til at finde pengene til en stor skatte gæld og kan de ikke det så begær de virksomheden for konkurs

Virksomheden køre godt, har ordre inde , betaler lønninger og regninger til tiden osv. Det der er gået galt er en revisor som ikke har gjort hans arbejde korrekt og mine forældre der har været for godtroede over for hans ord. Han svare desværre ikke på vores henvendelser mere :/ 

Som det ser ud pt har de ikke aktiver nok til at skrabe pengene sammen inden 10 dage og da det er et enkeltmands virksomhed så står deres hus, bil osv til at ryge med i konkursen

Kan vi børn gøre noget for at hjælpe , fx overtage noget af deres virksomhed mod betaling også de betaler tilbage senere ? 

De har også et sommerhus, ville det være en ide at købe sig ind i den også skabe noget værdi til at dække den gæld de har ? 

Eller kan man gøre noget med omlægning af virksomheden så hvis de begær ham konkurs så tager de ikke bil , bolig osv ? 

Nogle der kender til gaveægtepagt ? 

Hjælp søges :) 

God søndag til jer. 

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fuld forståelse for at du gerne vil hjælpe dine forældre med et gratis svar på deres problemer, men dine forældre bør søge professionel rådgivning hos en advokat på mandag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Også herfra - søg advokat Mandag morgen - eller et af de større revisionshuse måske bedre.

I kan naturligvis låne jeres forældre penge hvis I har midler til det - eller købe sommerhuset af dem _ Lånet med risiko for, at I taber de penge i låner dem, sommerhuset med den effekt at I får noget for pengene men forældrene mister sommerhuset og skal stole på at de må låne det af jer i et eller andet omfang (hvis det skrive ind som pligt så beskattes de af den fordel mig bekendt)

I kan ikke som sådan overtage noget af deres virksomhed - på anden vis en købe aktiver ud med moms til markedsværdi - eller lagervarer til indkøbspris med moms - og det giver jo så ikke overskud - men likvider der kan betale skat - men så mangler de jo de aktiver og/eller varer fremad, så det er som at tisse i bukserne for at holde varmen

En af undersøgelserne må også være, om de kan leve af virksomheden når skat betales korrekt - for ellers giver det ikke mening at forsætte den

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Sep 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Virksomheden har givet overskud i mange år, men de har som sagt været lidt naive/godtroende og lagt alt ansvar over på revisor . Det er selvfølgelig ris til egen røv. Jeg tror vi går sammen 3 søskende og køber hver 25 % af sommerhuset . Så får vi noget værdig for de penge vi ligger og hjælper også vores forældre.
Plus vi bliver medejer af et sted vi alle holder af at komme.

Tak for svar til jer.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)