Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling af skat i I/S virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Mar 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Min hustru og jeg har en i/S virksomhed, vi har i år fået et overskud. Vi er derfor i tvivl omkring betaling af skat og tænkte at spørge her inde.

Vi skal melde vores overskud i vores egne angivelse, men ved ikke om skatten skal betales af virksomhedens kontoen eller vores egne, da vi ikke tager pengene ud til os selv.
Vi betaler nemlig os selv med normalt løn.

Og hvis vi skal betale skatten via vores egne konto, kan vi så tag pengene ud af virksomheden?

Mvh
Shawn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

SushiPanda:

Hej Amino,

Min hustru og jeg har en i/S virksomhed, vi har i år fået et overskud. Vi er derfor i tvivl omkring betaling af skat og tænkte at spørge her inde.

Vi skal melde vores overskud i vores egne angivelse, men ved ikke om skatten skal betales af virksomhedens kontoen eller vores egne, da vi ikke tager pengene ud til os selv.
Vi betaler nemlig os selv med normalt løn.

Og hvis vi skal betale skatten via vores egne konto, kan vi så tag pengene ud af virksomheden?

Mvh
Shawn

normalt bruger man ikke løn i I/S - selv om skat muligvis ikke brokker sig  -så er der ikke brug af løn men derimod blot private hævninger. I kan hæve alt det i vil i personlig virksomhed - det har intet at sige for skatten. Det sker via mellemregning i status og påvirker slet ikke driften, at I hæver eller sætter ind

Skatten betales med personlige penge og har ikke med I/S regnskabet at gøre som sådan

I virker ikke helt med på regnskab og hvad personlig virksomhed har for forhold omkring løn og hævninger og skat - så overvej lidt små penge efter http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html om personlig virksomhed og I/S - e bog eller paperback - og evt mere letlæst om regnskab og/eller fradrag http://jh-e-books.blogspot.dk/2016/01/fradrag-og-introduktion-til-regnskab.html  (også tilgængelige på biblioteker) eller - find en online bogholder til lige at checke ting og briefe jer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hey John,

Tak for svaret, min tidligere revisor sagde det var ok at give os selv løn. Men det var nok ikke den bedste råd vi har fået.

Jeg har købt din bog, og synes det er ret let at forstå. Jeg har aftalt med et møde med revisor, så det nok er lidt nemmere

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)