Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ikke moms registreret virksomhed + udenlandsk bank konto

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 02:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Så prøver jeg lige at uddybe mere og se om der kan komme noget ud af det.

Da jeg ikke tjener det store, er min tanke at køre som ikke moms-registreret og bare indberette det til skat på denne måde. Jeg har også aftalt et møde med en revisor til at hjælpe mig med mine regnskab og andet.

Jeg vil gerne køre min indkomst ind over min tyske bank konto hvis muligt, da denne giver nogle fordele jeg ikke ved om jeg kan få i en Dansk bank.

Dog er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg skal gøre dette når jeg nu ikke er moms registreret.

1. Skal jeg melde det som udenlandsindkomst eller som "normal indkomst"?

1.1 Og hvis man melder det som normal indkomst er der så et sted hvor jeg kan specificere at denne er kommet ind på min tyske bank konto?

2. Jeg ved jo at bankerne i EU snakker sammen, og jeg vil nødigt komme til at blive anklaget for snyd fordi jeg melder indkomsten som "normal indkomst" og det så samtidig virker som at pengene der er kommet ind på min tyske konto er en slags udenlandsindkomst som jeg ikke har gjort rede for.

Sætter stor pris på jeres hjælp så jeg kan gøre det hele ordentligt...
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 04:34
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal bare oplyse din indkomst til udbetaling danmark, pga. evt boligydelse, og betale A/B skat

det er ligemeget hvor du har bank

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du får IKKE lov at bruge din tysk konto erhvervsmæssig.

Hvis du har et CVR nummer, skal du oplyse din ekstra indkomst ved årsopgørelse i "udvidede virks. oplysninger", så du betaler B skat.

Husk samtidig at meddele til formue (ikke som indkomst!)  i udlandet per 31 dec., som du har stående i Tyskland. Disse oplysninger bliver tjekket!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstår det som, at du er dansk skattepligtig og så skal du bare føre regnskab  -indtægter minus fradragsberettigede udgifter og så skal du  - uanset du har CPR eller måtte få CVR en dag - bruge udvidet selvangivelse og angive dit overskud i 111 (ikke fradrag for underskud uden CVR som udgangspunkt) - forskud mener jeg er 221

Banken har ikke betydning - den kan skat evt bruge i kontroller, og her skal du jo kunne afstemme den med firmaets regnskab, så det er jo en meget klar fordel at have en konto, der alene bruges til det, men det er ikke krav når du er CPR person, med mindre din bank kræver det, fordi du har erhverv som CPR

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)