Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amazon salg

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg har i noget tid overvejet at sælge på Amazon, hvor jeg vil gøre brug af deres PBA ordning. Mit spørgsmål er således, er der et krav om at man åbner en virksomhed, for at få lov at sælge på Amazon? Jeg tænker her fra den danske stat og ikke fra Amazons side af. jeg tænker på skatte regler i dette tilfælde. Jeg har ikke nogen virksomhed lige pt. Håber nogen har prøvet at sælge over Amazon og som kan hjælpe mig lidt.

PÅ forhånd mange tak

Christian 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Den danske stat har kun det krav, at du skal have CVR fordi du skal momsregistreres så snart det er åbenlyst, at du vil omsætte for 50.000 kr på nogen som helst 12 mdr periode. Det er når det er klart og ikke noget med først 50 t uden moms, og så momsregistrering.

Jeg ville så også tro Amazon kunne have det som krav lige fra starten

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jan 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. 

Så du siger at det er først ved de 50000 kr. så i princippet kunne jeg godt forsøge mig med små salg, uden af skulle bøde for det? Jeg troede egentlig moms regler kunne glat, når du skulle sælge i Dk. Jeg har tænk mig at sælge på Amazon UK og varene bliver nok købt i Kina. skal jeg virklig stadig betale moms for dette? 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Moms gælder alt momspligtigt salg i Dk og hele verden - og registrering skal ske så snart det måtte være klart du kan passere de 50 t på 12 mdr.
Det har ikke at gøre med OM du skal lægge moms på, det skal du ikke til varer solgt i Kina - men  du skal angive salget momsmæssigt
Læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

og overvej min bog STARTUP som tager dig igennem stiftelse og drift - skat moms og meget mere - uanset du en dag vil have enkeltmandsvirksomhed eller et selskab som IVS eller ApS  Du ser indholdsfortegnelse i den http://startup-linkguide.blogspot.dk/2016/04/start-up-den-komplette-ivrkstter-bog.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 762
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

CC112:

Tak for svar. 

Så du siger at det er først ved de 50000 kr. så i princippet kunne jeg godt forsøge mig med små salg, uden af skulle bøde for det? Jeg troede egentlig moms regler kunne glat, når du skulle sælge i Dk. Jeg har tænk mig at sælge på Amazon UK og varene bliver nok købt i Kina. skal jeg virklig stadig betale moms for dette? 

Det handler ikke om at nå grænsen på de 50.000, før du skal have anskaffet dig et CVR nummer

Det handler om, om du fører virksomhedsdrift og som John Hannover skriver, om det er åbenlyst om du vil omsætte for over 50.000 i løbet af en 12 måneders periode. Men mig bekendt er det i din situation, stadig krævet af dig at du anskaffer dig et CVR nummer, uanset om du når op på de 50.000 eller ej, ganske enkelt fordi du tydeligt udøver virksomhedsdrift.

Med venlig hilsen John

Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---

Tilmeldt 18. Jan 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

tusind tak for svar begge 2. Det var dejligt at få bekræftet. Ja som John Bakken siger, er det tydeligt at jeg vil drive virksomhed. jeg var bare ud sikker på reglerne, hvilket leder mig frem til at, jeg måske skulle invitere i bogen STARTUP.

Tak for hjælpen. jeg vil gå i tænke boksen.

Tilmeldt 20. Nov 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej :)

Nu sælger jeg selv på Amazon, så det kan være jeg kan hjælpe dig lidt

Når du siger PBA, så går jeg ud fra at du mener FBA - Fulfillment by Amazon. Eller hentyder du til Private Label?

Når det kommer til salg i UK og eller opbevaring af dine produkter i et UK varehus, så er det pr. 1/6-2018 blevet et lovkrav fra Amazons side at du skal have et UK VAT nummer. Det får du kun, hvis du også har et dansk CVR nummer.

Det betyder at du skal betale salgsmoms i UK og købsmoms i DK.
Tilmeldt 18. Jan 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Ja mente FBA. Privet label var en videre udvidelse, da det jo koster lidt mere kapital. Betyder denne nye regel at det er bliver dyrer at sælge på Amazon uk?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)