Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM og Penn and Teller

Side 3 ud af 10 (94 indlæg)
Fra Aarup
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

--- og glemte så lige...

Det er ikke indskudet virksomheden tjener på. Den virksomhed jeg er med i er registreret A/S med åbne regnskaber.

Det foreliger helt tydeligt at ud af den samlede omsætning udgør mindre en 1% inskud fra deltagere. Resten er reel salg af ydelser. Og kun nåe forbrugeren benytter sig af servicen og betaler sin regning får vi vores andel. Nøjagtig som alle andre butikker.

Intet salg= ingen penge.

Jeg fik iøvrigt alle mine penge igen på 13 dages arbejde. Ved at skaffe kunder. Ikke ved at rekrutere.
Ved at skaffe 20 kunder til virksomheden, gav de mig mine licenspenge tilbage, for firmaet er interesseret i kunder, ikke i indskudet. Men hvis det var gratis at tegne op ville mange flere gøre det uden at lave kunder, og det vil være en for stor udgift for virksomheden. Derfor: først køb licens, vis du er seriøs, få licenspengene tilbage.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:


Så du kom ind i tide og er en af den promille der tjener penge, alle de andre spilder deres tid og penge og det er det programmer anfægter.

Dbh Martin

 

Hmmm.... hvem er Danmarks mest kendte og største guru indenfor IT i Danmark... ham der kom først med Jubii eller dem der har forsøgt sig sidenhen med alle mulige portaler ;-) - Hvem er Danmarks mest kendte og største SEO guru? Ham der har viden og har øvet sig siden 1997 - eller alle de titusindevis af SEO wannabes der kommet til sidenhen?

Synes simpelthen det er ufatteligt at vi efter så lang tid - med så mange indlæg - og rigtig gode argumentationer både for det ene og det andet - stadigvæk i 2010 skal høre fra folk, uden nogen som helst praktisk erfaring med MLM eller nogen som helst anden indsigt i branchen end det de hører fra en lille gruppe dybt kritiske anti-MLM folk . der mener de ved hvordan verden hænger sammen?

Lad os nu for 17.000 gang slå fast at - ja, selvfølgelig vil der være nogle fordele forbundet med at være med til at starte et selskab op helt fra - men det er da udelukkende hvis vedkommende så osse gør noget, arbejder hårdt - tager "massive action". Har gud ved hvor mange gange fortalt at da jeg i sin tid valgte at gøre et stykke arbejde for at bringe mit foregående selskab til landet, ja der var jeg nummer 401 der signede up og tog et valg - og gjorde noget - meget kort tid efter levede jeg af jeg havde gang i - ikke en eneste af de 401 folk der "kom før mig" havde noget synderligt igang, grundet de ikke gjorde noget, lavede noget, tog sliddet - ville tage sliddet... i "pionér-tiden". 

Der er i massevis af eksempler på folk der committer sig til givne selskaber - og tager massiv action - og skaber større og flere resultater end de som valgte et engagement på et tidligere tidspunkt. Men selvfølgelig - de der helt fra starten gør noget ekstraordinært - vil osse fremadrettet og på den lange bane tjene på det. Selvfølgelig. Men det udelukker ikke at andre i netværket kan "overhale" disse i såvel indtægt, omsætning som ranks.

Og jo, selvfølgelig lever MLM selskaber af at nye partnere køber, investere, handler - gudfader bevares - det er jo det al forretning handler om - osse når man giver gratis lightversioner af e-bøger eller bruger massevis af timer for at skabe trafik til websites - eller sender reklamer ud med posten for sin hvidevarer forretning....!

Penn & Teller er god underholdning - og alle i MLM branchen vil osse more sig kosteligt over deres fremstilling, især fordi den er så herlig subjektiv - men osse fordi de er gode til at finde dem man rigtig kan krumme tæer over. Ligesom Amino der nu tilbyder PLUS medlemmer en mulighed for at irriterende debatører bliver usynlige for dem.....! ;-)

Tak for det subjektivt input, Martin ;-) - omend jeg ved du selvfølgelig osse har indsigt i "vores verden" fra indlæg og personlige erfaringer - men lad nu ikke de håbløse selskaber og håbløse MLM folk farve hele branchen - for de tæller så uendeligt lidt and buldre så utroligt meget med trommerne...

 

Lasse Burholt

 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lasse, hvis vi nu skal tage udgangspunkt i i P&T's indslag -som er oplægget til denne tråd, såmå du da give dem ret i at:

1) Matematikken er enkel - man kan ikke have tusindvis af sælgere (at de kalder dem noget andet er blot lidt plat - i samme tåbelige stil som "bankrådgivere"), som har tusindvis af sælgere under sig, og det samme under dem. Blot få lag nede kræver det et netværk der er større end jordens befolkning. Systemet er således designet til, at flest muligt skal fejle - hvilket de så tilsyneladende også gør. Så systemet virker skam - bare ikke på den måde som de fleste MLM-sælgere tror.

2) Der er sindssygt lidt fokus på produktet og langt det meste MLM jeg nogensinde har læst og hørt om - både her og mange andre steder. Det virker stort set altid somom produktet blot er en dårlig undskylding for at det ikke bliver til pyramidespil, hvilket jo er ulovligt i de fleste civiliserede lande. Der findes måske undtagelser - men jeg har bare aldrig set dem, og aldrig hos de største i MLM-branchen.

3) Produkterne er som regel prissat sindssygt højt. Juice tl flere hundrede kroner flasken der ikike er spor bedre end det man kan købe (af god kvalitet) i f.eks. en helsekostforrretning eller Irma er sgu noget fusk. Det samme gælder stegepander til 10-tusindvis af kroner, rengøringsmidler til svimlende summer og alt det andet crap der sælges via MLM.

4) Der anvendes næsten altid lovprisninger fra "kendte professorer", der ved nærmere eftersyn altid viser sig ikke at have skyggen af anderkendelse i de relevante videnskabelige kredse - eller der overfortolkes ekstremt på nogle generelle udtagelser de er kommet med.

5) Ofte ses der sammenkædninger af korrekte informationer og videnskabelige resultater på en måde som ikke holder vand... I Jylland kører de mere galt i bil. I Jylland spiser de mere fisk. Fisk dræber i trafikken. (fiktiv data, men du kender godt eksemplerne). De er mange gange set, at de enkelte MLM-sælgere kommer med ulovlige "videnskabelige" anprisninger.

6) Der anvendes næsten altid "JUHUUU!-arrangementer" for at rekrutere nye sælgere. Det minder mest af alt om de metoder religiøse sekter anvender. Det er meget effektivt! Det er efter min bedste overbevisning "psykologisk massevoldtægt" - og på samme måde som med rigtige voltægter mener nogle, at det mere eller mindre er offerets egen skyld ... "fordi hun havde lidt for udfordrende tøj på". Jeg mener så bare at det er noget forbandet vrøvl. Voldtægt er sgu aldrig offerets skyld! Man har ikke ret til at forgribe sig på andre blot fordi de går udfordrende klædt - og man burde heller ikke have lov til psykologisk at voldtage den del af befolkningen der ikke har tilstrækkelig naturlig modstandskræft mod den slags virkemidler.

7) MLM i Danmark opererer tilsyneladende hele tiden faretruende tæt på grænserne for lovgivningen. Der er ingen grund til at opremse alle de forskellige paragraffer der gennem tid har været i spil - jeg går ud fra, at de fleste her godt kender mange af de eksempler, der har været gennem tiden.

8) På grund af ovenstående - og meget mere giver arbejdet med MLM ofte nogle alvorlige personlige knubs, med bl.a. mistede venskaber og bristet tillid til følge. Det synes jeg i givet fald er en ekstremt høj pris at betale. Som flere her ved har jeg i nogle år anvendt en lille formel, som jeg har lavet, til udregning af risici - i forhold til SEO eller alt muligt andet (f.eks. MLM), som ser på forholdet mellem fordelen med en handling i forhold til risikoen for at det går galt, og det der sker hvis det går galt. Jo større risiko for at noget går galt, og jo være konsekvensen er, jo højere er risikofaktoren i første led. Værdien af handlingen kan så med en vis faktor udvande den første risikofaktor. Er gevinsten ved handlingen potentielt set ekstremt stor kan man måske også godt leve med en lidt højere risiko faktor. Men så er der NO GO's ... Der ER konsekvenser, som er så slemme, at de ikke er til at leve med. Mistede venner eller bristet tillid er for mit eget vedkommende ikke faktorer jeg er villig til at gamble med.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Burholt:
Hmmm.... hvem er Danmarks mest kendte og største guru indenfor IT i Danmark

 

Jeg vil sige Janus Friis ;)

 

Lasse Burholt:
Synes simpelthen det er ufatteligt at vi efter så lang tid - med så mange indlæg - og rigtig gode argumentationer både for det ene og det andet - stadigvæk i 2010 skal høre fra folk, uden nogen som helst praktisk erfaring med MLM eller nogen som helst anden indsigt i branchen end det de hører fra en lille gruppe dybt kritiske anti-MLM folk . der mener de ved hvordan verden hænger sammen?

 

Problemet er jo at der er nogle faktuelle forhold i forhold til MLM, som man ikke kan ændre på - hvor sagligt man end mener man argumenterer.

Først og fremmest er det et simpelt matematisk faktum, at vækstmulighederne for de enkelte "partneres" undernetværk af af partnere er temmeligt begrænset. Med andre ord skal man ikke langt ned i "fødekæden" før mulighederne for at opbygge et netværk af sælgere elimineres af antallet af mennesker på kloden. Og så har man endda ikke taget forbehold for de praktiske begrænsninger....

Derudover så mangler der altså nogle konkrete og (ikke mindst) objektive data, at forholde sig til.... Langt de fleste succéshistorier man hører stammer jo fra MLM-folk selv - med andre ord er det påstande fra folk, der har direkte økonomiske interesser i at sige MLM er vildt fantastisk.... Du forstår vel hvorfor mange af os har lidt svært ved at stole på de påstande?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Aarup
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har hørt om en gut der startede et netværk for ca 2000 år siden... Han har ikke fået mættet markedet endnu...

Fra Aarup
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

han startede enda med en frontlinie på 12

1 faldt fra

1 var negativ

Og der er stadig milliarder af mennesker der ikke er rekruteret..

Tilmeldt 28. Mar 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle har godt af lidt humor, et godt grin er altid godt, men nogle gange er jeg sgu for dum til at se forskellen på den måde de såkaldte Iværksætter guruer, bevares mange med et godt produkt, hvad er det der gør deres talegaver har en større værdi end dem i videoen, undskyld det er måske mig der er n stud men teknikerne til at få folk til at købe deres produkter. Minder jo til dels også om de tekniker som der bliver vist på filmene. Gad vide om de  har den samme humor, hvis man går deres metoder lidt efter i sømmene.

Jeg er hverken for eller imod den ene eller den anden form for virksomhed begge parter er jo afhænge af et salg, Den helt klare fordel ved traditionelt ehrverv frem for MLM eller hvad det nu hedder er vel bare at ved traditionel erhverv er det lettere at lave nogle gode handler under bordet, man har jo den fordel selv at stå inde for regnskabet.

Jeg syntes de var ganske sjove den sidste var pillet af jeg ville da gerne have set den også men der er vel også en grund til det.

Min pointe er har vi meget på højkant har vi selvsagt også lettere ved at få ondt et vist sted

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige lavet et simpelt skema, der forhåbentligt kan hjælpe lidt med til at gøre nogle af pointerne mere forståelige.

 

Jeg har bevidst sat forventningerne lavt - hver deltager skaffer 5 nye deltagere og hver deltager kontakter 300 potentielle kunder. Men alligevel er det vist tydeligt, at man altså ikke skal ind særligt sent i pyramiden downlinen, før der ganske enkelt kommer mangel på potentielle kunder eller distributørere. Og skemaet tager endda udgangspunkt i best case scenario - altså at alle partnere lykkes med at skaffe 5 partnere i sin downline.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:

Jeg har lige lavet et simpelt skema, der forhåbentligt kan hjælpe lidt med til at gøre nogle af pointerne mere forståelige.

Din skema er teori - og har intet med praksis at gøre - og MLM selskaber hvor du som partner bruger al din tid på rene kunder eller skal have en masser kunder er fortid - det handler om at skabe et netværk af mennesker som kobler sig på eks. autoships - og så er det rent faktisk således at I langt de fleste "moderne" Network Marketing selskaber hvor du eks. operere med autoships, så vil du snildt kunne leve af et netværk på 500-600. Snildt!

Der er MLM folk som har meget store netværk - eks. på både 50.000, 100.000 eller 150.000 partnere - men langt, langt de fleste jeg iøvrigt kender både privat og i forretningssammenhæng som tjener rigtig mange penge har netværk på langt, langt, langt mindre - og de har stadig masser af arbejde at gøre - typisk kan en MLM millionær ligge på downlines med eks. 3.000 eller 5.000 - og det er faktisk ikke ret mange set udfra eks. et totalt marked som bare Danmark.

De største networkere i Danmark har godt nok både 25.000 og 30.000 i deres skandinaviske downlines efter 10-12 år - så den der tåbelige beregningsmodel holder ikke - men den er da skæg at kigge på ;-)

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Burholt:
Din skema er teori - og har intet med praksis at gøre

 

Det er ikke mere teori end 2 + 2 = 4.... Hvis du kan få 2 + 2 til at blive 5, kan du modsige mit skema. Men indtil du modbeviser de mest grundlæggende logiske principper, må du altså "æde" mit skema. Fakta er at hvis du har en MLM virksomhed hvor hver agent i downline skaffer 5 nye agenter i sin downline.... Ja så løber man altså tør for danskere, at hverve til netværket, allerede omkring 6. - 7. led.... Omkring 5. - 6. led vil alle indbyggere i DK så i øvrigt være blevet tilbudt, at købe produktet, hvis vi antager hver sælger kontakter 300 potentielle kunder.

 

Lasse Burholt:
Network Marketing selskaber hvor du eks. operere med autoships, så vil du snildt kunne leve af et netværk på 500-600. Snildt!

 

Det modsiger jeg heller ikke... Pointen er bare at du ikke skal langt ned i downlinen før det ganske enkelt er umuligt for alle, at skaffe et netværk på 500 personer.... Hvis vi antager du skal have en downline på 500 personer, før du kan leve af MLM, så skal der altså 125 mio. mennesker i 4. led til at understøtte partnerne, der er kommet ind i virksomheden i 3. led!!!!

Og hvis vi så stadigvæk holder fast i at de enkelte partnere kun kontakter 300 kunder vil der, i 3. led, have været kontaktet over 75 mio. potentielle aftagere af produktet - med andre ord vil hver dansker have fået tilbudt at købe produktet omkring 14 gange, hvis virksomheden udelukkende opererer inden for DK's grænser....

 

Lasse Burholt:
typisk kan en MLM millionær ligge på downlines med eks. 3.000 eller 5.000 - og det er faktisk ikke ret mange set udfra eks. et totalt marked som bare Danmark.

 

Hvad er da det for noget sludder? :)

3-5000 er muligvis ikke mange for den/dem, der sidder på toppen af den der geometriske form MLM'erne ikke er så glade for at blive sat i forbindelse med..... Men hvis vi antager der kun er én person i første led, som så får lavet sig en downline på 5000.... Ja så skal der jo 10000 mennesker til før virksomheden kan have generet 2 millionærer... 15000 til 3 osv. osv..... Med andre ord skal der opbygges en sekundær downline på 250.000 mennesker, bare for at 1% af den oprindelige millionærs downline kan få samme økonomiske succés som vores millionær-ven.... Med helt andre ord igen er det fysisk umuligt, i et marked begrænset af indbyggertallet i DK, for mere end 22% af den oprindelige downline (på 5000 mennesker), at opnå en downline på samme størrelse som ham der sidder på toppen af den der geometriske form - og det forudsætter i øvrigt at det kun er de 22% og den oprindelige partner, der får folk i deres downline... De resterende 78% må så opgive, at få nogen i deres downline..... Ja og så har vi i øvrigt også antaget alle mennesker i DK er blevet partnere i selskabet - mænd, kvinder, børn, babyer, pensionister, evnesvage, demente.... 

 

Lasse Burholt:
så den der tåbelige beregningsmodel holder ikke

 

Hvad er der tåbeligt ved den? Det er meget muligt jeg har regnet forkert.... Men indtil du kan påpege en decideret regnefejl.... Ja vil jeg altså stå fast på der skal over 12 mia. mennesker til at føre en MLM-virksomhed ud i 10. led, hvis hver enkelt deltager i netværket hverver 5 og kun 5 personer.... Jeg vil endvidere stå fast på at der vil være blevet foretaget cirka 4119 mia. opsøgende salg i 10. led, hvis hver deltager kontakter 300 potentielle kunder....

 

Jeg er sproglig student... Så det er, enddog meget, sandsynligt jeg har fucked totalt up i matematikken.... Men er du ikke i det mindste venlig, at påpege hvor jeg faktuelt går i galt i byen? At kalde det tåbeligt må jeg indrømme kun tjener til at gøre mig mere overbevist om jeg har ret i mine fordomme om MLM :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Side 3 ud af 10 (94 indlæg)