Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AidOnline, kan komme til at koste virksomheder dyrt

Side 4 ud af 60 (598 indlæg)
Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Weltström:
Nej det gør det ikke! Hvis du vil lave en sammnligning til en offline verden. 

Hvorfor lave nogen sammenligning med den fysiske verden?!. En privat virksomhed laver et program der nasser på andres arbejde og annoncekroner. Markedsføring af programmet sker ved hjælp af godhedsindustrien. Længere er den ikke.

Hvis du, Welström, vil støtte godgørende formål kunne du blot donere penge, men i stedet vælger du at sider som Amino og dens annoncører skal betale i form af tabte indtægter.

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Weltström:

Niklas:
Ja det er måske højt sat, men bare 1% kan også mærkes.

Nej, for de viser jo bare nogle flere sider til "målet" er nået for den enkelte annoncør

Jamen kan vi så ikke aftale, at jeg får 1% af din månedlige indtægt? Jeg lover at donere 80% til velgørenhed. Du kan jo bare arbejde lidt mere for at nå "målet".

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

udvikler:
Hvorfor lave nogen sammenligning med den fysiske verden?!. En privat virksomhed laver et program der nasser på andres arbejde og annoncekroner. Markedsføring af programmet sker ved hjælp af godhedsindustrien. Længere er den ikke.

Ja enig.

udvikler:
Hvis du, Welström, vil støtte godgørende formål kunne du blot donere penge, men i stedet vælger du at sider som Amino og dens annoncører skal betale i form af tabte indtægter.

Ja enig.

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 6 person

Jeg har nu kigget lidt på AidOnline plugin'et til FireFox browseren, den fungere ved at tilføje en "display: none;" style til de objecter som kunne være et banner.

Og alt efter hvordan man smider sine reklamer ud på, så kan det betyde fejl statistiker både hos annocøren og hos udbyderen.

Jeg har roddet lidt med det, og er kommet frem til noget javascript der fjerne AidOnlines bannere, mangler bare at lave noget kode der reloader ens egne bannere igen, men ved ikke helt om AidOnline programmet bare forsøger igen.

<script type="text/javascript">
var allScripts = document.getElementsByTagName('script');
for(var i = allScripts.length; i>=0; i--)
{
    if (allScriptsIdea && allScriptsIdea.getAttribute('src') != null && allScriptsIdea.getAttribute('src').match('http://m-serving.com'))
    {
        allScriptsIdea.parentNode.removeChild(allScriptsIdea);
    }
}
</script>

Koden kan også bruges til at redirecte brugeren til en anden side hvor man evt. forklare hvorfor brugeren ikke har adgang til siden.

 

PS: Amino laver [ i ] om til en pærer :p

Mads Madsen

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Skidegodt Mads! Super! Smile

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik P. Ernst:

Skidegodt Mads! Super! Smile

suplere jeg også lige med!

 

Fra København
Tilmeldt 29. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Madsen:

Jeg har nu kigget lidt på AidOnline plugin'et til FireFox browseren, den fungere ved at tilføje en "display: none;" style til de objecter som kunne være et banner.

Og alt efter hvordan man smider sine reklamer ud på, så kan det betyde fejl statistiker både hos annocøren og hos udbyderen.

Jeg har roddet lidt med det, og er kommet frem til noget javascript der fjerne AidOnlines bannere, mangler bare at lave noget kode der reloader ens egne bannere igen, men ved ikke helt om AidOnline programmet bare forsøger igen.

<script type="text/javascript">
var allScripts = document.getElementsByTagName('script');
for(var i = allScripts.length; i>=0; i--)
{
    if (allScriptsIdea && allScriptsIdea.getAttribute('src') != null && allScriptsIdea.getAttribute('src').match('http://m-serving.com'))
    {
        allScriptsIdea.parentNode.removeChild(allScriptsIdea);
    }
}
</script>

Koden kan også bruges til at redirecte brugeren til en anden side hvor man evt. forklare hvorfor brugeren ikke har adgang til siden.

 

PS: Amino laver [ i ] om til en pærer :p

 

Hehe god idé, så skal vi bare lave en hjemmeside i stil med aidonlineisoffline.com også udgive det færdige script derfra;)

Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Niklas:
Hvad er jeres holdning til AidOnline.com?

At AidOnline afleverer 80% af profitten ved deres tyveri af andres annonceplads til velgørenhed ændrer ikke på at det er tyveri.

Mon ikke de bliver mødt med et gigantisk erstatningskrav fra store medier som eb.dk og lignende, relativt hurtigt. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Madsen:

Jeg har nu kigget lidt på AidOnline plugin'et til FireFox browseren, den fungere ved at tilføje en "display: none;" style til de objecter som kunne være et banner.

Synes det virker meget sjovt, at de bruger "display: none;" så annoncen faktisk bliver "vist" fra det pågældende website. Derved skal annoncøren STADIG betale for en visning, selvom brugeren i stedet ser AidOnline's annoncer.

Og ironisk nok skriver de dette på deres egen hjemmeside:

AidOnline.com:

Hvad med de reklamer som udskiftes?

Bannerreklamer bliver betalt per visning. Hvis en reklame ikke bliver vist, bliver den ikke betalt. Hvis du gerne vil støtte en hjemmeside ved at få vist rreklamer på den, kan du slå AidOnline fra på den pågældende side. Det gøres med ét klik i øverste højre hjørne af skærmen. AidOnline husker dit valg, næste gang du besøger siden.

Først og fremmest skriver de at bannerreklamer bliver betalt per visning - langt fra korrekt, da mange bliver betalt via affiliate eller via klik, dvs når brugeren klikker og evt. køber et produkt eller lignende. Derudover bliver den jo netop betalt, selvom brugeren ikke kan se den, da reklamen stadig bliver vist - brugerens browser henter jo stadig bannerne på siden, så siden registrerer banneret som vist.

 

Alt i alt synes jeg nu helt ærligt dette er noget fusk. Jeg bryder mig hellerikke meget om diverse Adblocks, da man så giver udtryk for at man blot ønsker at nasse på gratis resourcer, og ikke give noget tilbage. Men dette er rigtig nok direkte tyveri, da der nu er en anden virksomhed som profiterer på andre hjemmesiders hårde arbejde. Tror dog desværre ikke der er nogen måde at stoppe dem på, men forhåbentlig bliver konceptet ikke særlig populært.

 

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Respekt til Bold.dk:

Adgang nægtet! Kære bruger! Du har valgt at installere programmet AidOnLine, og dermed blokere vores reklame, for i stedet for at vise reklamer, som firmaet bag selv tjener penge på. Da bold.dk gratis leverer nyheder til dig, er reklameindtægterne vores eneste indtægtskilde til at lønne vores journalister og udviklere samt dække vores trafikomkostninger. Du sikkert installeret programmet i den bedste mening, for at støtte en eller flere af de humanitære organisationer, der har sagt ja til at deltage i projektet. Men den ultimative konsekvens af dette projekt, er at bold.dk må lukke, da vores indtægtsgrundlag forsvinder. Derfor kan vi desværre ikke tilbyde dig vores gratis service, så længe du har programmet installeret, men skulle du vælge at afinstallere det igen, er du naturligvis velkommen tilbage. Har du nogen spørgsmål, er du velkommen til kontakte os via kontaktformularen her. Med venlig hilsen, bold.dk PS: Denne fejlmeddelelse kan også opstå hvis du bruger andre former for adblockere, men vi har ikke pt. valgt at sætte ressourcer af til at gøre noget ved det. .

Side 4 ud af 60 (598 indlæg)