Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AidOnline, kan komme til at koste virksomheder dyrt

Side 3 ud af 60 (598 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Weltström:

Niklas:
AidOnline "stjæler" efter min mening indkomst fra indholdsleverandører som Amino.dk. Amino tjener nok en stor del af sin omsætning på bannere og hvis bare 10% af brugerne instasllere AidOnline, jamen så ryger 10% af omsætningen!

Der findes jo masser af "ad blockers" derude. Men de er jo aldrig rigtig slået an. Så 10% af aminos brugere er nok ret højt sat..

Ad blockers tjener ikke penge og er ikke organiserede på den måde AidOnline er. Det er i mine øjne en ret fundamental forskel. Og det gør formentlig også, at AidOnline har incitament til at være meget mere aggresiv med at søge markedsandele.
Weltström:

Men nu er det ikke sådan at et annoncesite sælger een plads på een side. Typisk sælges der x antal millioner visninger eller x antal kliks. Så sitet og annoncøren skal nok overleve. Måske der skal vises lidt flere sider for at nå målet

Annoncøren er fuldstændig ligeglad, de betaler alligevel kun pr. visning eller pr. klik. Men jeg tvivler på, at udbyderen af servicen er ligeglad med at du fjerner en indtægtskilde. Det bør som minimum være en frivillig opt-in ordning og ikke en Robin Hood ordning.

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Niklas:
Det svare til at jeg laver et reklamefirma der opsætter plakater i busskuer rundt omkring i århus, 80% af overskudet går til et godt formål. Jeg opsætter så reklamerne direkte på det glas foran de reklamer der allerede er opsat og betalt for. Dermed mister både den virksomhed der reklamere og den virksomhed der står for drift og opsætning af busskuer i århus penge.

Nej det gør det ikke! Hvis du vil lave en sammnligning til en offline verden. Så svarer det til at du forærer briller væk der ændrer annonceplakater i århus for den der bærer brillerne.

 

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart så ja så kan man se det som at AidOnline sjæler omsætning fra Amino og andre site. Men som du også siger så findes der mange andre ad blockers, og helt ærligt så tror jeg ikke at ret mange "almindelige brugere" har lyst til at installere endnu et program på deres computer.

Men debatten her om AidOnline minder mig lidt om den debat der var i USA da TiVo blev introduceret. De gjorde bl.a. det at den automatisk kunne springe annonceblokkene på tv over, når brugerne så deres forskudte tv-udsendelser.

Fra København
Tilmeldt 29. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Weltström:

Niklas:
Ja det er måske højt sat, men bare 1% kan også mærkes.

Nej, for de viser jo bare nogle flere sider til "målet" er nået for den enkelte annoncør

Niklas:
Dvs de udskifter ekisterende reklamer med reklamer fra andre virksomheder (ikke velgørende formål).

Ja og?

Niklas:
Du klikker måske ikke på bannere på amino.dk, men som du selv skriver betaler nogle annoncører for fx. 100.000 sidevisninger, hvis du ikke får reklamer vist tjener amino, pol.dk osv ikke penge

Men de sælger jo stadigvæk reklamer? Du må ikke være så naiv og tro at fordi der findes et program som aidonline så løber alle annoncører skrigende væk. Sådan hænger det ikke sammen. Urban og metro sælger jo også annoncer i deres aviser på hvor stort deres oplag er, uagtet at det meste af dagens oplag ender i containeren ulæst!

Ja lige nettop, der skal vises flere sider for at målet nåes! Hvert pageview på en hjemmeside koster penge, især når man køre på egen server som amino gør. Der skal betales strøm, trafik og serverdrift. Derudover skal der også tiltrækkes endnu flere brugere for at få flere pageviews.

Jeg kender ikke aminos omsætning, men jeg mener at huske at amino koster ca 250.000 at drifte om måneden, så der må være en væsentlig indkomst og hvis bare 1% af dette tages væk er det alligevel en del!

 

Fra København
Tilmeldt 29. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Weltström:

Niklas:
Det svare til at jeg laver et reklamefirma der opsætter plakater i busskuer rundt omkring i århus, 80% af overskudet går til et godt formål. Jeg opsætter så reklamerne direkte på det glas foran de reklamer der allerede er opsat og betalt for. Dermed mister både den virksomhed der reklamere og den virksomhed der står for drift og opsætning af busskuer i århus penge.

Nej det gør det ikke! Hvis du vil lave en sammnligning til en offline verden. Så svarer det til at du forærer briller væk der ændrer annonceplakater i århus for den der bærer brillerne.

 

Ja ok det er ikke 100% det samme...

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Atzen:
Men jeg tvivler på, at udbyderen af servicen er ligeglad med at du fjerner en indtægtskilde. Det bør som minimum være en frivillig opt-in ordning og ikke en Robin Hood ordning.

Indtægstkilden er ikke fjernet, der er bare nogle færre der kan se pladsen. Men sådan er dte, der er meget at konkurrere med. TV, adblockers, fremmede browsere med mere... Så må man i tænkeboksen, det var jo sådan adwords kom til verden..

Niklas:
Ja lige nettop, der skal vises flere sider for at målet nåes! Hvert pageview på en hjemmeside koster penge, især når man køre på egen server som amino gør. Der skal betales strøm, trafik og serverdrift. Derudover skal der også tiltrækkes endnu flere brugere for at få flere pageviews.

Ahhh ok ok. Rolig nu

Niklas:
Jeg kender ikke aminos omsætning, men jeg mener at huske at amino koster ca 250.000 at drifte om måneden, så der må være en væsentlig indkomst og hvis bare 1% af dette tages væk er det alligevel en del!

Men du kender jo ikke tallene, så hvorfor gætte?

 

 

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

MikaelR:

Er det ikke muligt at lave en kontrol af om en bruger benytter dette plugin og så istedet for at vise siden fortælle ham at han er nødt til at afinstallere dette plugin for at kunne se siden? Så er den pot vel hurtigt ude.

 

 

ja tak..

Svarende til at folk med briller ikke må køre med bussen i Århus... (altså de der Back to the future briller nævnt længere oppe)

Fra København
Tilmeldt 29. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Weltström:

Jacob Atzen:
Men jeg tvivler på, at udbyderen af servicen er ligeglad med at du fjerner en indtægtskilde. Det bør som minimum være en frivillig opt-in ordning og ikke en Robin Hood ordning.

Indtægstkilden er ikke fjernet, der er bare nogle færre der kan se pladsen. Men sådan er dte, der er meget at konkurrere med. TV, adblockers, fremmede browsere med mere... Så må man i tænkeboksen, det var jo sådan adwords kom til verden..

Niklas:
Ja lige nettop, der skal vises flere sider for at målet nåes! Hvert pageview på en hjemmeside koster penge, især når man køre på egen server som amino gør. Der skal betales strøm, trafik og serverdrift. Derudover skal der også tiltrækkes endnu flere brugere for at få flere pageviews.

Ahhh ok ok. Rolig nu

Niklas:
Jeg kender ikke aminos omsætning, men jeg mener at huske at amino koster ca 250.000 at drifte om måneden, så der må være en væsentlig indkomst og hvis bare 1% af dette tages væk er det alligevel en del!

Men du kender jo ikke tallene, så hvorfor gætte?

Jeg er skam helt rolig? Det er jo en realitet at hvert pageview koster penge?

 

Jeg gætter fordi ingen af os kender fremtiden, hvis AidOnline pludselig bliver rigtig stor og lad os sige 2% installere det så vil det komme til at koste flere virkeromheder 2% af deres omæstning.

 

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan sammenlignes 100% med reklamer man har i sit butiksvindue bliver skiftet ud med konkurrentens reklamer.

Jeg mener ikke det burde være lovligt

Fra København
Tilmeldt 29. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Redsox:

MikaelR:

Er det ikke muligt at lave en kontrol af om en bruger benytter dette plugin og så istedet for at vise siden fortælle ham at han er nødt til at afinstallere dette plugin for at kunne se siden? Så er den pot vel hurtigt ude.

 

 

ja tak..

Svarende til at folk med briller ikke må køre med bussen i Århus... (altså de der Back to the future briller nævnt længere oppe)

 

Jeg syntes mere at det svare til at folk får en bøde for at køre uden billet i bussen;)

 

Side 3 ud af 60 (598 indlæg)