Jeg fandt nedenstående på forbrugerstyrelsens hjemmeside:
Du skal tilbagebetale evt. modtagen betaling, hvis forbrugeren fortryder
Det er det fulde beløb, der skal tilbagebetales, også fremsendelsesomkostningerne.
Hvis forbrugeren har købt flere varer og fortryder en del af købet,
er det holdningen hos parterne bag denne vejledning, at forbrugeren
skal stilles som om, denne del af købet ikke var foretaget. Det
betyder, at du kun skal tilbagebetale fremsendelsesomkostninger, hvis
de kan henføres direkte til købet af den vare, der returneres, da du
ikke skal tilbagebetale fremsendelsesomkostninger, som under alle
omstændigheder ville være opkrævet for de varer, som forbrugeren
beholder.
Du må ikke opkræve fortrydelsesgebyr eller lignende.
Tilbagebetaling skal ske efter senest 30 dage. For varer
løber fristen, fra du har modtaget varen retur. I andre tilfælde løber
fristen, fra du har modtaget underretning om fortrydelsen.
Læs mere om reglerne om tilbagebetaling på Forbrugerombudsmandens hjemmeside om e-handel: www.net-tjek.dk.
Det afgør jo sagen...men gad vide, om jeg så også bliver pålagt at betale busbiletten eller parkeringsafgiften, hvis en kunde vil returnere en vare i min fysiske butik ?? :-)
Hilsen fra Hanne