Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervscentralen.dk/nationalregisteret.dk

Side 9 ud af 12 (111 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 17-09-2006 15:47:08 Forfatter: von h
Hehe hjalp gerne folk som er blevet ''bondefanget'' hvis det var sådan, at folks attityde var anderledes, og hvis de gad at fortælle sandheden i deres situation, hvilket for det meste aldrig tilfældet.

eller også har din mor ikke opdraget dig ordentligt ;-) <- nu kunne jeg rapt have svaret dig på dette, men af hensyn til hvem min mor er og hendes omdømme, vil jeg undlade at bevare dette :D

om et års tid tænker jeg sikkert anderledes men indtil da, vil ''den røde Ferrari'' da helt sikkert gøre livet lidt sjovere at leve :D



Kære von h

Det er skræmmende hvor velargumenteret og rolig du er. At ødelægge andre folks liv og på ingen måde angre det, det er forbeholdt meget syge mennesker og kaldes på godt dansk en psykopat.
Du lukker sikkert dine ører for mit indlæg, men jeg vil anbefale dig at søge professionel hjælp, du har brug for det. Det er virkelig sørgeligt for alle parter. Både dem du har franarret penge, men det må også være et stort problem for dig selv at være så følelseskold.
Jeg burde føle had, men ærligt talt har jeg mere ondt af dig. Se at få noget hjælp nu, så kan det være du igen om nogle år kan få den selvrespekt der er så vigtigt for alle mennesker.

Dbh Martin

Tilmeldt 17. Sep 06
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

en mundlig aftale bekræftet over 2 omgange af 2 forskellige individer, er lige så fast og bindende som en skrifligt, så længe den ikke er indgået under falske forudsætninger.. jaja det ved jeg, men derfor står det stadig skrevet, at bondefangeri er, når man ikke betaler for en vare man selv har takket ja tak til. Jeg siger ikke at det er fair den måde hvorpå folk bliver villedt, men hvis man er i tvivl er det ingen skam spørge indtil det som sælger siger, så an ikke havner i en situation som flere hundrede erhvervsdrivende folk rundt omkring i landet er.

""det er forbeholdt meget syge mennesker og kaldes på godt dansk en psykopat"" <- jeg har som tidligere skrevet annuleret ordre af dårlig samvitighed, men når man er i branchen, tænker du ikke rigtig over, hvad det er du gør mod andre. Jeg kan da godt se at det ikke er særlig moralsk at have sådan et job, men man bliver indtrueret i at manipulere med folk og til sidst tænker du ikke over det. Der handler det bare om hvor mange penge man kan få ud af en kunde.

du kan kalde mig hvad du har lyst til.. det skal være helt op til dig!!

dem af jer der holder af film, så vil jeg anbefale "boiler room" en hver "annoncehajs" ynglingsfilm


Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :
''''Jeg kan da godt se at det ikke er særlig moralsk at have sådan et job...


Kan du ikke tilslutte dig, at det ganske enkelt bare er svindel? At du som annoncehaj vildleder og manipulerer med svage kunder, f.eks. nystartede iværsættere med et formål få dem til at skrive under på en værdiløs aftale. Hvorfor synes du det er i orden? Du har jo netop gjort dig store anstrengelser og kan alle mulige tricks for at få dem til det, og til at undgå eller fjerne fokus fra de rigtige spørgsmål, kunden burde have stillet dig.

Selvfølgelig er det 100% i orden, at folk ikke vil stå ved en aftale, der er indgået på falske forudsætninger. Ville du selv gøre det? Jeg ville ikke. Hvis jeg er blevet snydt med ufine tricks, så har jeg da ret til at give igen af samme skuffe, men det synes du ikke eller hvad? Det lyder som om du har stået og være ærgerlig et par gange over, at du ikke har fået din provision selvom kunden har skrevet under på at købe dit fupprodukt - beklager, men det er altså ikke synd for dig, tværtimod.

Jeg er med på, at man kan blive grebet af stemningen og pengene, og at du har følt dig lidt machosej som dem i "Boiler Room" når ordren ruller gennem faxen, men når man træder et skridt tilbage, som du gør nu, så skal man være blevet grundigt hjernevasket for stadig at synes, at det er i orden at tjene penge på at snyde almindelige og ofte svage mennesker. Det lyder som om du har fået et ordentlig tur i den vridemaskine...
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 17-09-2006 17:51:12 Forfatter: von h
du kan kalde mig hvad du har lyst til.. det skal være helt op til dig!!


 

Det var nu ikke for at fornærme dig, blot hjælpe dig til at forstå din medicinske tilstand og på den måde måske få dig til at søge den hjælp du har brug for.

Dbh Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 17-09-2006 17:51:12 Forfatter: von h
dem af jer der holder af film, så vil jeg anbefale ''boiler room'' en hver ''annoncehajs'' ynglingsfilm

 

Jeg synes faktisk, at den giver en rigtig god fornemmelse af hvor oppisket stemningen er i sådan et firma. Jeg kan også godt følge det med, at der bliver skabt en fælles firmaidentitet - jeg synes bare det er utrolig, hvis man ikke sætter mere spørgsmålstegn ved det man laver.

Tilmeldt 17. Sep 06
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Her snakker jeg kun om kanvas :

Hvis der er blevet tegnet en kunde på kanvas, som derefter ringer eller skriver ind, og hævder han/hun aldrig har haft snakket med os, men at der bare er blevet fremsendt en regning, så er jeg helt kold!

i de fleste tilfælde er det måske den forkerte kontaktperson som har fået sagt ja, og ikke tør indrømme overfor manden/konen/chefen/arbejdskolegaen at de er kommet til at sige ja, og bekræfte aftlen over 2 omgang.

De få som jeg har snakket med, og som der har fortalt mig at de er kommet til at sige ja, men at de stod i en presset situation, og måske ikke lige fik hørt helt efter. jamen dem har jeg gerne gået ind og annulleret.

Forøvrigt ringede jeg aldrig til nystatede, da de som regel ikke har vildt mange penge som de kan "undvære".

""Det lyder som om du har stået og være ærgerlig et par gange over, at du ikke har fået din provision"" <- betalingen kommer når det er på skrift. spørgsmålet er bare om det er til tiden!!

du vil aldrig få en rigtig annoncehaj til at sige at det han sidder og laver er direkte "svindel"!!

""Det var nu ikke for at fornærme dig, blot hjælpe dig til at forstå din medicinske tilstand og på den måde måske få dig til at søge den hjælp du har brug for."" <--


Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 17-09-2006 11:49:08 Forfatter: Martin Thorborg
Ok du har sgu nosser ved at møde op her, den ros skal du have. Men meget mere ros får du nok ikke...

Dbh Martin

 

 

Kære Aminoer,

 

Jeg må give Martin ret i at von h har ganske store nosser, når han stiller op på amino og skriver at han er en af de foragtede annoncehajer - uanset om han er anonym, så skal der argumenteres og dermed tænkes lidt dybere ned i de lag hvor hjernen siger "Hov, hvad er det jeg laver?"

Fordelen ved von hs indlæg er, at vi via debatten får en væsentlig viden omkring afværgemetoder som mange sikkert kan bruge offensivt (tænk bare på den stakkels håndværker på Kontanten der blev snydt så det drev)

Jeg skal da gerne vedkende mig at vi er blevet snydt nogle gange af annoncesælgere, og det var ikke bare de for tiden omtalte sidegade forretninger. I alle de sager vi har haft over 5-6 år havde vi mange gange vi via korrespondancen mellem os og annoncesælger gjort gældende hvad vi havde af krav til en given annonce, og alligevel var der svipsere som en helt anden farve på vort logo på annoncen (det var TDC forlag - og vi har stadig ikke betalt!) Eller udenlandske forlag der solgte annoncer i videnskablige tidsskrifter, hvor deres udgangspunkt for annonceprisen var, at der ville komme et forord med højtstående folk fra FN, EU eller andre meget store organisationer - og hvor indlægget derefter blev tegnet af en småtskåren medarbejder f.eks. ved det lokal FN-kontor. Her var der tale om annoncer i 100- 150.000 krs klassen, så kan det mærkes når kun 4-5.000 læser bladet fremfor ½ million. Vores politik idag er, at internettet er så stærk en promovator sammenholdt med websites og almindelig medieomtale, at vi helt har droppet annoncer - uanset hvor fristende et tilbud er.

 

Uanset hvad, er det vigtigt at vi lærer hvordan vi skal tackle henvendelser omkring annoncer - og det får vi kun ved at bruge modellen "sæt tyv til at fange tyv" Så selvom von h kan pisse mange af, så stil ham dog konstruktive spørgsmål, fremfor at jorde ham hver gang han skriver noget.

 

Blot mine 5 cent....

 

Med venlig hilsen

Lars C


 

Tilmeldt 17. Sep 06
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

De 2 værste spørgsmål for en "annoncehaj" :

** Er det lovpligtigt **
Her SKAL sælger ALTID svare "nej", og i har derfor god grund til at afvise!

** Har jeg betalt til jer før **
Her vil sælger ALTID svare "nej, i har haft en gratis prøveperiode", og i kan her siger tak for tiden, men ønsker ikke at fortsætte. HVIS sælger forklare at man i sin tid har sagt ja til at få 2 perioder for ens pris, altså det første år gratis, og de adet betaler man for, skal sådan en aftale være indgået skriftligt.

** 2 sek, det er iorden, at jeg lige optager samtalen ik **
Hvis det er en lortesælger smider han/hun på, hvis det er en god sælger er han/hun kold.

Har man indgået en aftale og den er blevet bekræftet, så er den bedste måde at komme ud af det på, ved at gøre skriftlig indsigelse til firmaer så SNART man modtager korrekturtekst/ordren, og ikke 7 dage efter. Her efter modtager man gerne 2 rykkere, og så ryger den til inkasso (hvis de er tilknyttet et altså inkassofirma). Har de ikke noget ser der intet. Det er KUN hvis der forelægge en skriftlig aftale, at der bliver taget hånd om sagen og at den bliver lagt til advokat. HVIS det er, vil en sælger ALTID hellere komme med et prisnedslag, end at skulle kæmpe en måned med en kunde :D

Har man betalt og bliver ringet op igen mht. mersalg, og sælger påstår at det var en del af aftalen, så vær kold. lige meget hvad de "truer med" så kan/vil de INTET gøre før de har din underskrift på noget.

Har ikke tid til st skrifle mere.. to be continued




Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Fint indlæg, ser frem til fortsættelsen...
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej von h

Da du tilsyneladende ikke har noget imod at øse af din erhvervserfaring fra din dunkle fortid, kunne jeg godt tænke mig at stille dig et par spørgsmål, det kunne blive en ganske interessant dialog, hvis du vil være med til det. Vil du f.eks. svare på følgende:

Hvordan fandt du emner at ringe til?

Hvor meget var provisionslønnen typisk af et salg?

Hvilke brancher kunne man tjene mest på at ringe til?

Jeg kan finde på mange flere, men jeg skal lige høre om du er med på "legen"...



Side 9 ud af 12 (111 indlæg)