Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervscentralen.dk/nationalregisteret.dk

Side 8 ud af 12 (111 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :
UNDSKYLD PÅ FORHÅND FOR LÆNGDEN AF DENNE KOMMENTAR! (Der ryger en del formattering i copy-paste... desværre)

Altid sjovt at læse sådan en tråd :-) Well... Jeg er endnu ikke blevet ringet op af Erhvervscentralen eller de andre der er omskrevet i de første 2 sider i denne tråd (indrømmet: Jeg havde ikke overskud til at læse hele tråden, før jeg bare måtte skrive mit svar). Jeg blev til gengæld ringet på af Stat & Kommune ApS. Efter en indledende snak, hvor han spurgte på priser og ydelser (jeg troede at han var potentiel kunde og svarede interesseret på alle hans forespørgsler) kom han til sagens kerne, og fortalte at han i forbindelse med kommunesammenlægningerne ville give mit et tilbud på at være en del af udbudsrunderne, som staten og kommunen i fremtiden ville have meget af. Jeg bad ham sende mig en mail, for jeg havde s'gu ikke tid til at snakke med en sælger på daværende tidspunkt. Herunder følger korrospondance fra december 2005:

Mail fra Stat & Kommune ApS:-------------------------------------------------





Hej Peter





I forlængelse af vores telefonsamtale d.d., fremsender jeg som aftalt, information om Stat og Kommune ApS, samt et oplæg til samarbejde




omkring opgaver og udbud i Frederiksborg Amt.








Jeg ser frem til at vi kan få aftale en mødedato og tidspunkt, snarest.









Du er velkommen til at sende mig en mail med en eller flere datoer, så vi snarest kan sætte os sammen og få etableret et samarbejde.





Hvis det passer dig bedst, kan vi godt holde mødet efter ”normal” arbejdstid.




Med venlig hilsen





Ole Pape




Formidlingskonsulet








Stat og Kommune ApS








Vestergade 3





1456 København K




 Telefon; 3393

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 17. Sep 06
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hehe hjalp gerne folk som er blevet "bondefanget" hvis det var sådan, at folks attityde var anderledes, og hvis de gad at fortælle sandheden i deres situation, hvilket for det meste aldrig tilfældet.

eller også har din mor ikke opdraget dig ordentligt ;-) <- nu kunne jeg rapt have svaret dig på dette, men af hensyn til hvem min mor er og hendes omdømme, vil jeg undlade at bevare dette :D

om et års tid tænker jeg sikkert anderledes men indtil da, vil "den røde Ferrari" da helt sikkert gøre livet lidt sjovere at leve :D

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :
"Vi er alle ludere, det er bare et spørgsmål om pris"
- Din er åbenbart en rød ferrari Haha Ynkeligt

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 17-09-2006 15:47:08
Forfatter: von h

Hehe hjalp gerne folk som er blevet ''bondefanget'' hvis det var sådan, at folks attityde var anderledes, og hvis de gad at fortælle sandheden i deres situation, hvilket for det meste aldrig tilfældet




Så når du lige har fået en underskrift på en annonce til 10.000 kr. som du udemærket ved kun er 10 kr. værd så bebrejder du folk, at de måske senere "fordrejer sandheden" for at slippe ud af aftalen? Du er en dygtig dreng, tag en pause fra salgsbranchen og se om du stadig kan få den kabale til at gå op. Indtil vil du sikkert give mig ret i, at det bliver et meget lile tab for denne verden, hvis du kører galt i din Ferrari (eller hvad det nu er blevet til)... ;-)


Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :
von h hvis du mener at du ikke gør noget galt, hvorfor er du så anonym? Det ville være fint hvis vi kunne sætte navn på dig.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :
von h, jeg tror du helt har misforstået hvad "bondefangeri" handler om. ved bondefangeri er det jo netop kendetegnet at den bondefangede HAr accepteret at indgå i det forhold, der senere viser sig at være bondefangeri. Der har også været eksempler på firmaer, som bare sender helt falske faktura ud, uden at de overhovedet har snakket, endsige indgået aftale, med de pågældende. Det er som modsætning til det første, ikke bondefangeri, men bedrageri (eller forsøg på det).

Der findes mange former for bondefangeri, af forskellige styrke og grovhed. Jeg synes at annoncehajerne placerer sig helt i bunden af dette hierarki, fordi de som oftest går efter de svageste i flokken. Det er let at stjæle slik fra børn, men det er bare ikke i orden! Sådan nogle som mig bliver aldrig snydt af en annoncehaj - jeg er simpelt hen for smart til sådan nogle lussede amatør-sidegade-bondefangere. 5-10 år som passioneret hobby-tryllekunstner, har nok også sat sine spor :)
Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skrev denne kommentar i en anden tråd, men synes den bør høre til her:
---------------------------------------------------
 

For et par år siden ringede de også til mig, det var bare HRI, Hotel & Restaurions Indkøb. Så naiv som jeg nu var, så troede jeg på dem, og underskrev via min mail. Minuttet efter satte jeg 2 og 2 sammen.

Her er min dialog med dem, har bevidst slettet mit navn:

> Att: MIT NAVN


> Eftersom vi stadig ikke har modtaget Deres betaling
> af faktura F40010128
> på kr. 3.343, 75,- incl moms, og eftersom vi endnu
> ikke har hørt fra
> Deres advokat vedrørende denne sag skal jeg anmode
> Dem om at indbetale
> det fulde beløb, således at vi kan registrere det
> herinde senest 5 dage
> fra d.d. I modsat fald overgiver vi sagen til vores
> advokater.



> Med venlig hilsen

> Administrationschef

> Stine Borgels

> Hotel & Restaurations Indkøb A/S
> Vestergade 29-31, 2. sal
> 1456 Kbh. K

> Tlf 33 33 70 56
> Fax 33 33 80 56
-------------------------------------------------
Kære Stine,
Efter at have snakket med min advokat, finder jeg det
ikke nødvendigt at bruge mere af min tid på HRI A/S.
Så nej, I kommer ikke til at høre fra min advokat. Det
ville være for langt ude at bruge en advokat på et
latterligt fupfirma som jeres. Det er spild af
advokatens tid.
Det er også virkelig en seriøs virksomhed der
kontakter undertegnede på hans yahoomail! Hvorfor
finde du dig ikke et seriøst arbejde?! I er til grin
derinde. I får ikke en krone af mig.
Med venlig hilsen,
MIT NAVN



----------------------------------------



Sjovt nok, så hørte jeg aldrig fra dem igen....



Bye the way, så er http://www.zales.dk/ højst sandsynligt et nyt forsøg fra de gamle HRI personer. Det er de samme navne i hvert fald, som ringede mig op


Tilmeldt 17. Sep 06
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :
hm hvis man har haft indgået en aftale må man da stå ved den, om den er mundlig eller skriftlig!

Ser ingen grund til at sætte mit rigtige navn på, for har haft hændelser med personlig kontakt fra leverandøre uden for min arbejdstid, og på mit private tlf nr og adr.

"bondefangeri" er når man bestiller/siger ja tak til et produkt som man får leveret, men nægter at betale for det!! hvordan aftalen så er indgået er noget andet..

og ja engang og det var gerne ved sommertid, var der nogen firmaer som sendte fakturar ud uden a have snakket med folk, men sådan har det ikke været i de firmaer som jeg har haft arbejdet for, med mindre det er sker uden at jeg har set det.

haha og nej en rød Ferrari er det dog ikke blevet til, men en audi er nu heller ikke afvejen :D

BTW så er HRI og Stat og Kommune også lukket ned

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 17-09-2006 17:06:57 Forfatter: von h
hm hvis man har haft indgået en aftale må man da stå ved den, om den er mundlig eller skriftlig!

''bondefangeri'' er når man bestiller/siger ja tak til et produkt som man får leveret, men nægter at betale for det!! hvordan aftalen så er indgået er noget andet..



Ovenstående er altså en gang vås :) Som Mikkel DeMib skriver, så har du vist fuldstændigt misforstået gyldigheden af aftaler. Hvis jeg indgår en aftale med en person, der er kommet med urigtige oplysninger (vi er DK''s største, du skal registreres osv.) så er den aftale ugyldig!!! Dette gælder uanset om jeg har bekræftet mundtligt eller skriftligt eller ligefrem har jublte af glæde i røret.

Hvordan aftalen er indgået er lige præcis humlen i denne diskussion.
Tilmeldt 30. Mar 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 17-09-2006 17:06:57 Forfatter: von h
hm hvis man har haft indgået en aftale må man da stå ved den, om den er mundlig eller skriftlig!

Ser ingen grund til at sætte mit rigtige navn på, for har haft hændelser med personlig kontakt fra leverandøre uden for min arbejdstid, og på mit private tlf nr og adr.

''bondefangeri'' er når man bestiller/siger ja tak til et produkt som man får leveret, men nægter at betale for det!! hvordan aftalen så er indgået er noget andet..

og ja engang og det var gerne ved sommertid, var der nogen firmaer som sendte fakturar ud uden a have snakket med folk, men sådan har det ikke været i de firmaer som jeg har haft arbejdet for, med mindre det er sker uden at jeg har set det.

haha og nej en rød Ferrari er det dog ikke blevet til, men en audi er nu heller ikke afvejen :D

BTW så er HRI og Stat og Kommune også lukket ned


 

Eftersom aftalen altid er indgået under falske forudsætninger fra sælgers side hos disse fupfirmaer og aldrig kan leve op til det aftalte, er det selvfølgelig bondefangeri overfor "kunden".

Side 8 ud af 12 (111 indlæg)