Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde uenig i regning for håndværksarbejde

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 8. Mar 19
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed som altmuligmand og laver diverse håndværksopgaver.

En kunde som jeg har arbejdet for på timeløn, vil ikke betale en faktura på 22.000kr, da han er uenig i det antal timer jeg har arbejdet, selvom det meste kan dokumenteres vis gps tracking m.m.

Det er diverse opgaver i et lejlighedskompleks, der ellers ville kræve 3 forskellige håndværkere og derfor spurgte han om jeg kunne udføre alle opgaverne, da jeg jo laver lidt af hvert.

Aftalen lød på at jeg ikke kunne give tilbud, men arbejde på timeløn.

Han er uenig i at jeg har været på matriklen i de timer jeg har faktureret ham for, hvilket jeg jo heller ikke har, da der er iberegnet kørsel, besøg i diverse byggemarkeder, for at skaffe de forskellige materialer. Desuden har jeg forberedt forskellige materialer hjemmefra mit eget værksted.

Han tilbyder 12.000kr, hvilket er helt uhørt, da jeg jo så skal slå 10.000kr af min regning. Han skriver at hvis jeg  ikke kan acceptere hans forslag, så må vi lade det bero på syn og skøn, som han skriver vil være en bekostelig affære. 

Kan han bede om syn og skøn og lade mig hænge på regningen for dette?

Jeg er ikke medlem af Dansk Byggeri.

Jeg har har brug for de penge og vil derfor høre om I kan vejlede mig i om det kan betale sig at gå i retten med mit krav eller om det bliver dyrere end de 10.000kr jeg mister ved at indgå en aftale med ham?

Mvh Søren

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ettolrahc:

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed som altmuligmand og laver diverse håndværksopgaver.

En kunde som jeg har arbejdet for på timeløn, vil ikke betale en faktura på 22.000kr, da han er uenig i det antal timer jeg har arbejdet, selvom det meste kan dokumenteres vis gps tracking m.m.

Det er diverse opgaver i et lejlighedskompleks, der ellers ville kræve 3 forskellige håndværkere og derfor spurgte han om jeg kunne udføre alle opgaverne, da jeg jo laver lidt af hvert.

Aftalen lød på at jeg ikke kunne give tilbud, men arbejde på timeløn.

Han er uenig i at jeg har været på matriklen i de timer jeg har faktureret ham for, hvilket jeg jo heller ikke har, da der er iberegnet kørsel, besøg i diverse byggemarkeder, for at skaffe de forskellige materialer. Desuden har jeg forberedt forskellige materialer hjemmefra mit eget værksted.

Han tilbyder 12.000kr, hvilket er helt uhørt, da jeg jo så skal slå 10.000kr af min regning.

Jeg er ikke medlem af Dansk Byggeri.

Jeg har har brug for de penge og vil derfor høre om I kan vejlede mig i om det kan betale sig at gå i retten med mit krav eller om det bliver dyrere end de 10.000kr jeg mister ved at indgå en aftale med ham?

Mvh Søren

 

 

selv med en evt småsag bliver det let dyrere og du står jo ikke stærkt uden en egentlig aftale og med påstand mod påstand. Jeg tror ikke du får bevilget dine 22.000 kr i retten i alle fald og du får omk måske både til en advokat og en uvildig vurderingsmand i forhold til rimelighed

Sorry - Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Start med at sende ham fuld dokumentation for dit tidsforbrug, også for timer I byggemarked og eget værksted.  Du kan overveje om det ville være smart at give ham et afslag pr. kulance. på  f.eks 1-2.000, Kr. mod at regningen betales indenfor få dage. 

Tilmeldt 8. Mar 19
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil prøve at sende ham fuld dokumentation for mit tidsforbrug og håber at han vil acceptere et mindre afslag.

Tilmeldt 8. Mar 19
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er surt at folk ikke vil betale for det udførte arbejde og det er ikke fordi han ikke har penge. Han ejer flere ejendomme, så det er ikke problemet for ham.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

ettolrahc:
det er surt at folk ikke vil betale for det udførte arbejde og det er ikke fordi han ikke har penge.

Helt enig, men det kunne jo skyldes at den aftale i har indgået er uklar. Mange vil nok undre sig over at du har været i flere byggemarkeder og brugt tid på det.    

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Stå fast.

Begynd ikke på kulance fordi du så mener at du kan arbejde for ham en anden gang.

Det er så dårlig stil at han er ikke værd at samle på. 

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 8. Mar 19
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er at han så mener at der skal være syn og skøn og hvem skal betale det? Jeg kan jo ikke indberette ham til invasso, når han har lavet indsigelser eller kan jeg? 

Han har råd til at lade sagen trække ud, hvilket jeg ikke har. Desværre. 

Mht besøg i flere byggemarkeder, så var det fordi han skulle have en bestemt type klinker skiftet ud og linoleum, der er af gammel dato og mønstret findes ikke længere. Så jeg måtte prøve flere steder for at se, om de havde noget der lignede bare lidt. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ettolrahc:
Jeg kan jo ikke indberette ham til invasso, når han har lavet indsigelser eller kan jeg? 

Nej, det skal nok forbi civilretten først. Er aftalen uklar er det nok ikke risikoen værd, så se det som lærepenge og kom videre.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

ettolrahc:
Mht besøg i flere byggemarkeder, så var det fordi han skulle have en bestemt type klinker skiftet ud og linoleum, der er af gammel dato og mønstret findes ikke længere.

Det er jo en rigtigt god begrundelse for at der er brugt timer på det. Som tidligere nævnt så start med at skrive til ham og redegør for dit timeforbrug. Giv ham en frist til at svare eller betale f.eks 10 dage, alternativt vil sagen gå til retslig inddrivelse.  

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)