Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg tage mit danske CVR med til Spanien?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 9. May 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg flytter til Spanien, hvor jeg i første omgang skal i praktik med mit studie (3 måneder). Jeg har dog til hensigt at blive boende i hvert fald i 1 til 2 år. Hvordan foregår det ift. mit danske cvr nummer? Kan jeg tage min virksomhed med til Spanien og fortsat have mine danske kunder? Og hvordan fungerer det ift. skat

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal have en dansk adresse og du skal være fuld skattepligtig til Danmark hvis det er enpersonlig virksomhed,og så er skat lige som idag -af overskud til DK

er det et ApS - så stadig dansk adresse og dans selskabsskat og ved drift fra DK også personlig skat til dk som udgangspunkt

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Albertslund
Tilmeldt 19. Apr 22
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Heysan

Der er lidt forskellige danske kontorhoteller hvor du kan "parkere" din virksomhed, og så blot få scannet alt post og sendt til Spanien :).
Det kan være en løsning for dig :) ?

Regus gør det ihvertfald :)

//Mathias
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias:
Heysan

Der er lidt forskellige danske kontorhoteller hvor du kan "parkere" din virksomhed, og så blot få scannet alt post og sendt til Spanien :).
Det kan være en løsning for dig :) ?

Regus gør det ihvertfald :)

//Mathias

jeps bare han han så er indstillet på, at han bevarer sin fulde danske skattepligt af alle indtægter mens han er de 1-2 år i spanien. Den bortfalder jo generelt hvis man ikke har dansk bopæl og bor i et par år i udlandet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Albertslund
Tilmeldt 19. Apr 22
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John

Så hvis jeg forstår dig rigtigt.

Hvis han flytter adressen på sit CVR-nummer til spanien, så sparer han den danske skat - selvom selskabet er dansk?

/Mathias
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias:
Hej John

Så hvis jeg forstår dig rigtigt.

Hvis han flytter adressen på sit CVR-nummer til spanien, så sparer han den danske skat - selvom selskabet er dansk?

/Mathias

nej - han kan kun have personlig virksomhed i DK ved dansk skattepligt, så han skal lukke det og åbne enten - anden udenlandsk i DK eller virksomhed i Spanien for at undgå dansk skat
Han kan godt have kontorhotel til personlig virksomhed som adresse, men skal jo så have den danske skattepligt, eller bliver CVR jo lukket - og den vil normal overgå til spanien, hvis man ikke har dansk bopæl.

Ved ApS kunne man have kontorhotel og ingen dansk skattepligt personligt, men ikke ved personlig virksomhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Albertslund
Tilmeldt 19. Apr 22
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Heysan John

Ah - godt så, så giver det mening :-).

Giver også meget god mening at en enkeltmandsejet eller PMV kræver at man også bor i landet :-)

//Mathias
Tilmeldt 9. May 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Umiddelbart kan man godt beholde sin enkeltmandsvirksomhed de første 6 måneder i udlandet med fuld skattepligt til Danmark? Også selvom det er en spansk adresse - Og så derefter eventuelt lukke virksomheden og starte den på ny i Spanien. Eller hvad?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Eshof:

Tak for svar. Umiddelbart kan man godt beholde sin enkeltmandsvirksomhed de første 6 måneder i udlandet med fuld skattepligt til Danmark? Også selvom det er en spansk adresse - Og så derefter eventuelt lukke virksomheden og starte den på ny i Spanien. Eller hvad?

som jeg husker det i hovedet ja. Du kan også, hvis du ikke bruger den, llukke den og får så samme CVR ved start - men jeg husker også 6 mdr uden dansk adresse men med dansk skattepligt som fint. Du kan godt risikerer at Spanien også vil have skat af noget men så er der dobbeltbaeskatningsoverenskomst aftalt så du får det igen  Det afhænger af om Spanien anser dig for skatttpliigtig hos dem også

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2666
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du opholder dig mere end 180 dage i Spanien set over de seneste 12 mdr - skal du skifte residencia til Spanien og betale skat af det du tjener i landet til Spanien.

Hvis/ når du starter virksomhed i Spanien vil du være "autonomo" - og skulle betale op mod 300 - 350 Eur / mdr da du derved også sparer op til pension i Spanien. 

Mit råd: Find dig en revisor i Spanien. 

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)