Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS nedlægning var muligvis en fejl

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Per Krabbe, scanboat.com:
advokater til at omgå regler ved fx. konkurser.

"Advokater kan skalte og valte  både med lovgivning og betroede midler".

Citat: Carl Henrik Rørbeck.

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 07:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min personlige holdning, er at der for alle virksomheder skal håndhæves personligt hæftelsesgennembrud fsv. overholdelses af regler. Hæftelses-gennembruddet ang. tidsfrister og regler, samt bod, skal gælde overfor direktører hhv. bestyrelser for selskaber hvis egenkapital er negativ eller mindre end 100.000 kr.

Er du direktør, eller bestyrelse og er din virksomhed i knibe, så skal du altså arbejde for det. Den kan gå ned, men det skal ikke være på det offentliges regning, og det er direktøren og bestyrelsens ansvar.

 

Disse julelege med at fratræde direktøren og bestyrelse, og så lade skibet gå under skal ikke tillades, og skal ydermere straffes - det er reel unddragelse. Det samme gælder hvis man indsætter proforma personer til det.

 

Dernæst er det debatten om kapital-krav. Man kan i DK starte personlig virksomhed for ingenting. Det kan man godt gøre i fællesskab med en kontrakt om omdannelse, og/eller deling af aktiver, opgjort efter VSO-ordningen.

Er man bange for risikoen for ens privatøkonomi, så skal man enten ikke starte eller gå ud og finde kapitalen, eller forhåndssælge en del af virksomheden som anparter. IVS til 1 kr gav ingen mening (jeg lavede selv et), var for nemt, og blev brugt til fusk.

Jeg mener reelt selv at 40.000kr for ApS er for lidt

- det var 125.000kr i gamle dage, hvilket omregnet til i dag nok snarere er 175.000kr.

Kapitalkravet burde sættes op, og ikke ned. 40.000 kr svarer knapt til en alm. Månedsløn. Vi piver med andre ord om ca. 18 dages arbejde før skat i omkostning  (221 dage/år / 12måneder/år).

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)