Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GLS afviser - hvem har ret?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er :)

Vi står i lidt af et dilemma. Vi har sendt en meget dyr pakke til en kunde i Norge. En pakke, der er forsvundet.

D 8/7 vælger kunden via et link til GLS/BRING, at bekræfte, at pakken skal leveres på dennes hjemmeadresse.

D. 12/7 er pakken stadig ikke kommet frem (den er forsinket hos GLS/BRING). Kunden kontakter derfor BRING, og fortæller at pakken skal leveres i en pakkeshop i stedet. Kunden får en skriftlig bekræftelse på dette fra BRING.

D. 1/8. Kunden kommer hjem, og opdager at pakken ikke er lagt ned i en pakkeshop. Den er stillet foran hoveddøren på en gade. Pakken er forsvundet.

GLS afviser reklamationen, da kunden indledningsvis accepterede, at pakken måtte leveres ved hendes adresse. At kunden efterfølgende har fået bekræftet nyt leveringssted (og kan fremvise skriftlig dokumentation på dette) gør ingen forskel siger GLS. De lukker derfor sagen.

I vores verden er det helt sort, når kunden har fået en skriftlige bekræftelse på, at pakken skal leveres et nyt sted. Kunden forlanger en ny vare (meget dyr vare).

Men tager vi fejl?

Pft.

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Påstand mod påstand...

Du har gjort dit, resten er reklamationssag hos transportøren.

Du kan ikke stå for sagshåndteringen af din kunde og transportfirma?

Du skriver, det var en BRING aftale, men GLS som afviser? Prøv at snakke med BRING?

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 441
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, det lyder forkert, men kan I ikke få kunden til at reklamere via Bring?
Det er jo reelt en ny aftale imellem kunden og Bring.

Har kunden i første omgang accepteret, at pakken må stilles ved døren uden kvitterring for modtagelsen?
Det ville jeg personligt aldrig gøre ved meget dyre varer - hverken som kunde eller sælger.

Dbh. Elund

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart er det vel en kamp mellem kunden og transportøren, og ikke rigtigt dig.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er altid den part, som står for fragten, som skal håndtere evt reklamationer eller problemer med fragtfirmaet. 

Det lyder lidt vildt, at et stort fragtfirma som GLS/Bring skulle sætte en pakke på den åbne gade. Det ligner ikke dem eller andre fragtfirmaer. Det er min umildbare tanker...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er lige præcis os som afsender, der skla udrede trådede vedr. evt. erstatning.

Men når modtageren har fået en skriftlig bekræftelse fra BRING om, at de afleverer pakken i en pakkeshop, og så alligevel ikke gør dette (ved en fejl). Om de så kan frasige sig erstatningspligten, idet kunden tidligere har lavet en anden aftale. Vi tænker jo, at den nye aftale må erstatte den tidligere, men GLS mener, at den nye aftale ikke er glydig, da det er den første aftale, der tæller. 

Mvh.

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Fra Middelfart
Tilmeldt 15. Aug 21
Indlæg ialt: 4
Fra  Planke-bord.dk ApS Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Vi har lige haft et liggende senarie og der fik vi erstatning med GLS, så mit råd vil være at bare holde ved din situation. Tænker lidt problevet ligger i at GLS og Bring ikke har et system der helt taler god nok sammen.

VH Morten
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor stor en værdi er der tale om ?

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

RoomForMore.dk:
Den er stillet foran hoveddøren på en gade.


Hvilken gade? Kundens? Hvordan ved man det at den er stillet der? Har GLS/BRING en kvittering for aflevering? 

Der mangler en hel masse mere info for at give noget fyldestgørende til problemstillingen - hvis der ikke er kvittering og ikke fra kundens side godkendt at pakken stilles på den pågældende adresse uden kvittering - så er det ret klart at GLS/BRING har et problem

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Prøv lige at læse opslaget inden du svarer.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)