Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændring i faktura - Lovligt??

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 23. Sep 17
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Har en faktura med en gammel adresse på - firmaet jeg har fået den fra mener at det ikke er muligt at ændre ens faktureringsadresse på deres hjemmeside så snart man allerede har indtastet en ind.

Vil det være lovligt hvis jeg selv ændrede adressen til min nuværende adresse i fx Photoshop?

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 550
Fra  HD Trading Skrevet kl. 07:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er det dig som har modtaget en faktura med en gammel / forkert adresse på?

Hvorfor er det så vigtigt at få adressen ændret? mange virksomheder som flytter og får ny adresse får fakturaer / post adresseret til den gamle adresse, da det godt kan tage lidt tid til alle samarbejdspartnere har fået det rettet i deres system.

Mig bekendt skaber det ikke nogen problemer.

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

mikkelbjensen:

Har en faktura med en gammel adresse på - firmaet jeg har fået den fra mener at det ikke er muligt at ændre ens faktureringsadresse på deres hjemmeside så snart man allerede har indtastet en ind.

Vil det være lovligt hvis jeg selv ændrede adressen til min nuværende adresse i fx Photoshop?

nej - det vil i princip være dokumentfalsk - men det udgør ikke et problem - bare noter på den, at du har bedt leverandøren ændre adresse fremover - no problem, bare bogfør

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Cookie - John Hannover:

mikkelbjensen:

Har en faktura med en gammel adresse på - firmaet jeg har fået den fra mener at det ikke er muligt at ændre ens faktureringsadresse på deres hjemmeside så snart man allerede har indtastet en ind.

Vil det være lovligt hvis jeg selv ændrede adressen til min nuværende adresse i fx Photoshop?

nej - det vil i princip være dokumentfalsk - men det udgør ikke et problem - bare noter på den, at du har bedt leverandøren ændre adresse fremover - no problem, bare bogfør

vh John Hannover

Hvis et dokument ikke anvendes til at “skuffe” i et retsforhold, kan det pr definition ikke være dokumentfalsk, sml. straffelovens kap 19. 

At det er dumt og unødvendigt er noget andet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne:

Hvis et dokument ikke anvendes til at “skuffe” i et retsforhold, kan det pr definition ikke være dokumentfalsk, sml. straffelovens kap 19. 

At det er dumt og unødvendigt er noget andet.

hvis det var for at snyde i skat at man photoshoppede i en leverandørfaktura ville jeg nu nok fastholde dokumentfalsk og man skal aldrig begynde at photoshoppe andre adresser, navne, moms eller andet ind - men tak for belæringen
Her er det ikke for at snyde og man skal selvklart la være og bare bogføre med den gamle adresse men lære man aldrig photoshopper noget på andres dokumenter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Arne:

Hvis et dokument ikke anvendes til at “skuffe” i et retsforhold, kan det pr definition ikke være dokumentfalsk, sml. straffelovens kap 19. 

At det er dumt og unødvendigt er noget andet.

hvis det var for at snyde i skat at man photoshoppede i en leverandørfaktura ville jeg nu nok fastholde dokumentfalsk og man skal aldrig begynde at photoshoppe andre adresser, navne, moms eller andet ind - men tak for belæringen
Her er det ikke for at snyde og man skal selvklart la være og bare bogføre med den gamle adresse men lære man aldrig photoshopper noget på andres dokumenter

vh John Hannover

Hvis du snyder i skat, vil du også ”skuffe” i et retsforhold. Faktum er, at vi ikke kender årsagen til trådstarters ønske, som ret beset bare kan være udtryk for en stringent ordenssans, og derfor bør gætværk undlades.

Tilmeldt 23. Sep 17
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja tænkte bare på det da jeg ikke vidste om det ville skabe problemer med SKAT hvis jeg har bilag med en adresse på som jeg ikke længere er på - naturligvis ville jeg ikke gøre sådan noget med hensigt på at ville snyde

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

mikkelbjensen:

Ja tænkte bare på det da jeg ikke vidste om det ville skabe problemer med SKAT hvis jeg har bilag med en adresse på som jeg ikke længere er på - naturligvis ville jeg ikke gøre sådan noget med hensigt på at ville snyde

Det forstår både jeg og læremester Arne fuldt - jeg bruger bare lejligheden til at sige, at ændre i dokument med phontoshop for at ting skal se ud anderledes for skat (som Arne så gerne vil være læremester om - det er vist hans hovedformål herinde - han svarer næsten aldrig hvis ikke der totalt tomme svar som kritik af andre med bedreviden) er skidt og kan føre til sigtelse for dokumentfalsk. Det ville du slet ikke med det her, men det var jo for at skat skulle se andet end det virkeligt, og det DUER ikke - Nå skidt med læremestre - bare bogfør, det er intet ulovligt i, at du bogfører en regning med gammel adresse så der er ingen grund til at søge at ændre for skat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

mikkelbjensen:

Ja tænkte bare på det da jeg ikke vidste om det ville skabe problemer med SKAT hvis jeg har bilag med en adresse på som jeg ikke længere er på - naturligvis ville jeg ikke gøre sådan noget med hensigt på at ville snyde

Det forstår både jeg og læremester Arne fuldt - jeg bruger bare lejligheden til at sige, at ændre i dokument med phontoshop for at ting skal se ud anderledes for skat (som Arne så gerne vil være læremester om - det er vist hans hovedformål herinde - han svarer næsten aldrig hvis ikke der totalt tomme svar som kritik af andre med bedreviden) er skidt og kan føre til sigtelse for dokumentfalsk. Det ville du slet ikke med det her, men det var jo for at skat skulle se andet end det virkeligt, og det DUER ikke - Nå skidt med læremestre - bare bogfør, det er intet ulovligt i, at du bogfører en regning med gammel adresse så der er ingen grund til at søge at ændre for skat

vh John H

Det er mit generelle indtryk, at en kandidatgrad i jura gør mig i stand til at udtale mig om emnet. Jeg må jo enten gå ud fra, at dit opslag har været et udtryk for lommelærdom eller manglende præcision i formuleringerne. 

Nu hånden på hjertet; var det ikke bare en bedre ide, at du formulerede dig en smule mere præcist eller undlod straks at fare i blækhuset med dine formodninger om alle verdens sammenhænge?

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

@Arne ...  hedder det .....skat, vil du også ”skuffe” i et retsforhold ...... - og hvad dækker ordet "skuffe" over?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)