Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette virksomhed i Sverige - Skat & Moms

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Brørup
Tilmeldt 7. Jul 07
Indlæg ialt: 1941
Mickey Skrevet 18-01-2021 kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg tager nok en revisor med på råd, men vil godt lige forhøre mig, om nogen kan komme med noget konkret jeg kan læse lidt op på, inden jeg går videre.

Sagen er, jeg har idag et dansk selskab (ApS). Min hovedleverandør er et svensk firma, med en dansk afdeling. Det er den danske afdeling der fakturerer min virksomhed (Dansk moms etc.) - Så der er alt jo lige til.

Jeg ønsker dog også at handle med deres svenske afdeling, da de kan sende direkte ud til svenske kunder, og jeg dermed kan tage en del af det svenske marked. Men før de vil være med til det, skal have et svensk momsnummer

- Hvordan med Skat & Moms? Bliver det i det danske ApS eller det svenske?

- Hvilken virksomhedstype kan og bør man vælge?

- Hvad skal jeg ellers være opmærksom på?

Lige nu er det frygtligt forvirrende - Så vil godt have lidt overblik, inden jeg smider penge efter professionel hjælp,

Fra Varde
Tilmeldt 5. Jan 21
Indlæg ialt: 57
SEKR Skrevet 18-01-2021 kl. 13:17

Vi er også i færd med at etablere en filial i Sverige. Som et uafhængigt AB ejes Danish Holding ApS 100%.
Dette er den bedste mulighed, vi tog råd fra BDO.
Det er vigtigt at finde den kontoradresse, der er egnet til momsregistrering.

En svensk revisor er heller ikke let at finde.

Det største problem er bankkontoen. For at åbne en bankkonto har du brug for 2 vidner, der er svensker og kunder i banken.

Ellers er der nok virksomheder, der tilbyder selskabsdannelse i Sverige, og alt papirarbejde sørger også for at åbne en bankkonto, men ofte til månepriser.

Transport costs audit for all Amino members free of charge. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 42606
Cookie - John Hannover Fra  John Hannover Skrevet 18-01-2021 kl. 14:00

Mickey:

Hej,

Jeg tager nok en revisor med på råd, men vil godt lige forhøre mig, om nogen kan komme med noget konkret jeg kan læse lidt op på, inden jeg går videre.

Sagen er, jeg har idag et dansk selskab (ApS). Min hovedleverandør er et svensk firma, med en dansk afdeling. Det er den danske afdeling der fakturerer min virksomhed (Dansk moms etc.) - Så der er alt jo lige til.

Jeg ønsker dog også at handle med deres svenske afdeling, da de kan sende direkte ud til svenske kunder, og jeg dermed kan tage en del af det svenske marked. Men før de vil være med til det, skal have et svensk momsnummer. 

- Hvordan med Skat & Moms? Bliver det i det danske ApS eller det svenske?

- Hvilken virksomhedstype kan og bør man vælge?

- Hvad skal jeg ellers være opmærksom på?

Lige nu er det frygtligt forvirrende - Så vil godt have lidt overblik, inden jeg smider penge efter professionel hjælp,

jeg mener godt du kan få svensk momsnummer - uden at have svensk firme - skat er så stadigt dansk, men salget til sverige er med svensk moms så - jeg kan så ikke lige i hovedet sige - hvordan med moms af indkøb til det svenske salg - som næppe vil være alm dansk momsfradrag

vent på andre

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
Vi bruger cookies til at sikre, at du får den bedste oplevelse på Amino
Læs mere