Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kopiering af vilkår? handbetingelser osv..

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. May 20
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det lovligt at kopiere andres politikker og så ændre navnet og mail osv til ens eget firma? hvis dette er ulovligt, og personen som har det oprindelige firma ser det, vil han så kunne kræve erstatning med det samme, eller skal han påpege det over for personen, at de altså skal ændre det, hvis de ikke vil blive anmeldt?

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, selvfølgelig er det ikke lovligt. Alle tekster er beskyttet af ophavsret. Så selv om det er besværligt, må du igang med at skrive det selv.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 23. May 20
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

ja, det er jeg klar over nu, det var mere hvis man var kommet til at kopiere noget i god tro, altså fordi man ikke vidste at det var ulovligt, men man har ændret det til sit eget, efter man fandt ud af det, vil den man kopierede fra i starten, så stadig kunne gøre noget hvis personen fx har billeder af det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias2103:
hvis man var kommet til at kopiere noget i god tro, altså fordi man ikke vidste at det var ulovligt, men man har ændret det til sit eget, efter man fandt ud af det, vil den man kopierede fra i starten, så stadig kunne gøre noget hvis personen fx har billeder af det?

ja det er jo sådan copyright sager køres - man gemmer screenshot

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Jun 20
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ret tankevækkende.

Forleden dag snakkede jeg med min søster, hvor jeg fortalte hende, at jeg lige havde brugt 2.200 kroner på billeder til min hjemmeside. Hendes respons var: "hvorfor fanden har du brugt penge på det? Du kan da bare finde dem på Google. Spild af penge.".

Det overraskede mig en del, da hun egentlig er ret intelligent. Vi snakkede yderligere om det hvortil hun blandt andet også nævnte: "ja, hvis ikke du vil have billederne brugt af andre, så må du jo lade være med, at lægge det ud på Internettet.".

På sin vis har hun ret. Internettet glemmer ikke, med det sagt, så betyder der jo ikke, at man må rende rundt og gafle andre folks ting.

Jeg spurgte hende om det ville være OK hvis nu hendes billeder på Facebook og Instagram blev brugt af andre. Til det svarede hun: "Men det er jo noget andet".

Problematikken ligger oftest i, at folk ikke KENDER til ophavsret og copyright. Det er ærgerligt. Som udgangspunkt vil jeg ALTID bede "tyvene" om, at fjerne mit indhold inden jeg sender en regning. En regning vil KUN blive sendt, hvis det er en virksomhed eller en person der reelt KENDER konsekvensen. Nogle gange er det også FOR nemt, at tjene 5-10.000 på et billede der er brugt til en personlig blog med 5 besøgende over de sidste 2 måneder.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias2103:

ja, det er jeg klar over nu, det var mere hvis man var kommet til at kopiere noget i god tro, altså fordi man ikke vidste at det var ulovligt, men man har ændret det til sit eget, efter man fandt ud af det, vil den man kopierede fra i starten, så stadig kunne gøre noget hvis personen fx har billeder af det?

ukendskab til loven diskulperer ikke ansvar - det er ikke god tro ikke at have kendskab til lovgivningen. 

Blot af interesse; hvorfor ville nogen med deres rette forstand kopiere handelsbetingelser mv? Er virksomheder er individuelle og det er derfor afgørende at man tilpasser betingelserne til den konkrete virksomhed.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil kunne forestille mig at jeg tager et kig på andres handelsbetingelser for at blive inspireret - det kunne være at jeg glemte noget i mine tanker.
Som jeg ofte siger: regler bliver opfundet fordi vi vil undgå uønskede situationer som vi har oplevet før. Hvis jeg ikke har tænkt over bestemte uønskede situationer, mens andre har, så vil det være tosset hvis jeg undlod at adoptere samme regel i min virksomhed. Ingen grund til at genopfinde den dybe tallerken. Når det er sagt, så vil jeg sjældent, hvis ikke aldrig, kopiere (en del af) betingelser fra andre virksomheder uden at gennemgå det grundingt, og tilpasse det til in virksomhed. Som Arne siger: virksomheder er invididuelle og derfor (...) tilpasser (man) betingelser.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Højesteret har slået fast, at handelsbetingelser ikke er beskyttet af ophavsret, med mindre der er sket en hel særlig bearbejdning af disse, og de dermed er unikke og særlige.

Men selvom de ikke normalt er beskyttet af Ophavsretsloven, vil kopiering af handelsbetingelser være en overtrædelse af Markedsføringsloven. 

Så hvis nogen kopierer ens handelsbetingelser, kan dette påråbes. Dog kræver det unikke handelsbetingelser, dvs man ikke selv har lavet disse ud fra andres eller en skabelon.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)