Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.dk domæne optaget, men ikke i brug.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer.

Jeg har kigget flere tråde igennem, men kan ikke rigtig finde ud af om jeg kan gøre krav på domænet.

Jeg har kig på at starte en webshop. I den forbindelse er der et domæne jeg meget gerne vil have.
Domænet er eget af en person som jeg vil betragte som domænehaj - Han ejer ihvertfald mange domæner. Som ikke er i brug og aldrig har været det.
Det gælder også for det domæne jeg er interesseret i.

Jeg har vitterlig gjort næsten alt for at komme i kontakt med ham angående at få lov at købe domænet alt afhængig af hvad det koster.
Jeg har skrevet til ham på facebook, sendt hans firma et brev, sendt ham en email. Men får ingen respons.

Han har eget domænet i 15 år, uden at bruge det.

Kan jeg på nogen måde gøre krav på domænet, når jeg ikke allerede har en forretning som har relevans til domænet ??

Har i været ude for et lign tilfælde - Hvis ja. Hvad gjorde i så ??

Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 30. Jun 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg havde nogenlunde samme problem som dig - har faktisk oprettet en tråd her på amino omkring det.

Det var også tydligt tegn på en domænespekulant.

Jeg endt med at bruge en service der hedder Klagen.dk - jeg har ikke fået svare på sagen endu da det typisk tager 4-9 måneder men de siger chancen for overtagelse er ret stor.

Det tænkte jeg lige at jeg vil dele nu hvor du sidder i samme situation som mig.

håber det hjælper

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker. Jeg vil læse dit indlæg og kigge på klagen.dk :)

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det er ligemeget om de bruger det til mail eller hvad som helst hvis han på et tidspunkt har sat domænet til salg på en liste eller har givet udtryk for at domænet kunne købes (uden at nogen har henvendt sig).

https://danskelove.dk/dom%C3%A6neloven/25

 

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

I stedet for at bruge energi og tid på fat få netop dette domænenavn, ville jeg se mig om efter et andet. Det er ikke navnet på dit domæne der afgør om du får succes men, den service du tilbyder. Du kan evt. selv finde på et navn, det forhindre dig på ingen måde i at få gode placeringer i Google :-)

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)