Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har brug for hjælp angående økonomi i min virksomhed.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Sep 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg har en enkeltmands virksomhed hvor jeg har købt nogle fliser (igennem en kammerrats firma) jeg har købt på¨kredit, men ham jeg skulle sælge videre til kan ikke tage i mod dem? der er fliser for 25.000 ( jeg har købt dem for cirka 14.500)

Jeg har en enkeltmands virksomhed og bor hjemme ( 18 år) 

Min tidligere kollega er in forstået med, at jeg først skulle betale når den entreprenør jeg havde en aftale med ville overtage/købe fliserne, af mig, men nu står jeg med en situation. Hvis ikke jeg betaler de 14.500 kroner ( har betalt for fragt med mere) så ville han gå rettens vej?

Det jeg er bange for er, at retsvæsen ville kunne rippe noget jeg har af værdi(ingen ting stort set) 

Men da jeg bor hjemme kan de så tage mine forældres hus eller bil? eller noget der bare har værdi, af 14.500? fx Ny imac og lidt telefoner?

 korte og lange er kan jeg risikeret, at tabe andet end det jeg selv ejer det er kun mig der er i min virksomhed ikke forældre. 

Håber nogle kan forstå!

Jeg har handlet med min tidligere kollega og denne entreprenør 5 gange før uden problemer, men nu er det ved, at løbe ud i sandet. Jeg har allerede modtaget et brev fra en meget '' Flink advokat.

Thomas

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vælter  din virksomhed pga 14 500 kr ?! For pokker, tag dig sammen, betal de penge og går videre.

Ellers vil du måske blive sendt til inkasso , RKI, og:

du hæfter PERSONLIG for din gæld.

Tilmeldt 10. Sep 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen, nej det gør den bestemt ikke, men det er nu mere princippet jeg er ude i og få svar på.

kan de tage noget fra mine forældre ( nu hvor jeg bor hjemme)

som nævnt har jeg handlet flere gange med ham og alene mit overskud for andre salg gør en profit på 35.000. Så kan godt betale dem, men spørger da jeg er ret sikker på det allerede er for sent :/

Men tak for smart kommentar ellers.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ternjr1111:
kan de tage noget fra mine forældre

selvfølgelig ikke, du hæfter PERSONLIG for din gæld, da du har PERSONLIG virksomhed.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ternjr1111:

Hej igen, nej det gør den bestemt ikke, men det er nu mere princippet jeg er ude i og få svar på.

kan de tage noget fra mine forældre ( nu hvor jeg bor hjemme)

som nævnt har jeg handlet flere gange med ham og alene mit overskud for andre salg gør en profit på 35.000. Så kan godt betale dem, men spørger da jeg er ret sikker på det allerede er for sent :/

Men tak for smart kommentar ellers.

Hvorfor skulle det være for sent? Hvis du har pengene, så stå ved dit ord og betal som en mand. Alt andet kan man ikke have respekt for, og hvis din start i forretningsverdenen er ikke at betale hvad du skylder, så synes jeg du skal tage dig en uddannelse og blive ansat i det offentlige.

Ingen herinde har respekt for folk, der ikke betaler, hvad de skylder. Vi er alle fra tid til anden udsat for forsøg på svindel og folk, der bare ikke gider betale. Og der findes ikke noget værre.

Tag fat i din leverandør, betal hvad du skylder straks og få så afsat de fliser til anden side til beskeden pris, så dit tab er dækket.

Fra Horsens
Tilmeldt 20. Nov 19
Indlæg ialt: 27
Fra  BoligAkustik Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ikke for sent at betale. Skynd du dig at få skaffet de 14.500 og betalt din ven. Det bliver kun dyre jo længere du venter. Men de kan IKKE tage noget af dine forældres.

Så må du lave nogle opslag i FB grupper, DBA mv. og få afsat fliserne bagefter.

DK's BILLIGSTE lyddæmpendeplader og akustikbilleder på BoligAkustik.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)