Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har man som betalende medlem ret til at få detaljeret indsigt i ejerforeningens regnskab, bilag mm!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. May 05
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg, og nogle andre beboere har desværret mistet vores tillid til bestyrelsesformanden, varmemesatren og nu også ejendomsadministrationen, da de overraskende via en advokat (som jeg og andre medlemmer betaler for via fællesudgifter) har meddelt, at der ikke kan udleveres detaljerede regnskaber og protokoller i forbindelse med tidligere og nuværende renoverings- og byggeprojekter.

Skal man bare acceptere de tal, der blev fremlagt på generalforsamlingen?  Vi har fået kendskab til nogle ulovligheder som bestyrelsesformanden har begået, men intet kan bevises før vi får indsigt i protokollerne.

Der er ikke hjælp at hente i vedtægterne.

På forhånd tak,

Venlig hilsen

Ben

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Løsningen kan være på generalforsamlingen at få væltet formanden og bestyrelsen og selv tage de poster.

Det kræver naturligvis at du stemmer dørklokker og får fuldmagter fra de andre medlemmer af ejerforeningen, således at du og dine "partnere" får ovevældende flertal på generalforsamlingen og dermed kan få den indsigt, som I ønsker. Ejerforeningen lyder ret stor, hvis der er en ejendomsadministrator på, så det bliver lidt af et arbejde for jer, men det er meget nemmere at skaffe flertal i en stor ejerforening end en lille. De fleste kommer aldrig på generalforsamlingen og sender ikke en stedfortræder eller udleverer fuldmagt, så du kan nemt stemme dørklokker og få mange fuldmagter.

Held og lykke med det.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver intet om hvad det er for en type du bor i andels- eller ejer lejlighed?

Tilmeldt 7. May 05
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ejerlejlighed, med en forholdsvis stor ejerforening, ca. 370 medlemmer.

Tak

Tilmeldt 7. May 05
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

"SmileDe fleste kommer aldrig på generalforsamlingen og sender ikke en stedfortræder eller udleverer fuldmagt, så du kan nemt stemme dørklokker og få mange fuldmagter.Smile"

Du må enten være en meget erfaren person eller en tankelæser :-)

Har du en idé om, hvordan vi hurtigst muligt samler de 95 beboere/stemmer (1/4 af samtlige beboere) som kræver for at indkalde til en ekstraordinær generalforsamling? Vi lavede et par sedler og bad varemesteren til at hænge dem ud i elevatorerne og opslavstavlene, men mødte kraftig modstand, og en facebook side, dog uden held. 

Vh

Ben

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

bensep:

"SmileDe fleste kommer aldrig på generalforsamlingen og sender ikke en stedfortræder eller udleverer fuldmagt, så du kan nemt stemme dørklokker og få mange fuldmagter.Smile"

Du må enten være en meget erfaren person eller en tankelæser :-)

Har du en idé om, hvordan vi hurtigst muligt samler de 95 beboere/stemmer (1/4 af samtlige beboere) som kræver for at indkalde til en ekstraordinær generalforsamling? Vi lavede et par sedler og bad varemesteren til at hænge dem ud i elevatorerne og opslavstavlene, men mødte kraftig modstand, og en facebook side, dog uden held. 

Vh

Ben

Ved sidste generalforsamling her i bebyggelsen var 93 parceller repræsenteret, heraf 18 ved fuldmagt. Der er godt 305 parceller/stemmer i beboelsen.

Den eneste måde du kan få de fuldmagter/stemmer på, er at stemme dørklokker. Det er for nemt at oprette Facebook-sider etc og ingen interesserer sig for dem.

Hvis du derimod står foran hoveddøren i bedste sendetid og forklarer dit ærinde, så vil du få et ja eller nej med det samme. Sværere er det ikke.(Den kraftige modstand som du mødte på Facebook, er der heller ikke, så du har ro til at forklare dit ærinde og få deres stemme)

Jeg skal selv have et emne igennem på vores næste generalforsamling og der ved jeg nu, at hvis jeg får ca 60 fuldmagter, så har jeg stemmer nok til at få mit ønske igennem.

Tilmeldt 7. May 05
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, jeg skal bare se at komme i gang :-)

Du ønskes held&lykke med at få alle de fuldmagter, du har brug for. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

bensep:
Har du en idé om, hvordan vi hurtigst muligt samler de 95 beboere/stemmer (1/4 af samtlige beboere) som kræver for at indkalde til en ekstraordinær generalforsamling? Vi lavede et par sedler og bad varemesteren til at hænge dem ud i elevatorerne og opslavstavlene, men mødte kraftig modstand, og en facebook side, dog uden held. 

Det gør du ved at have en kort - overbevisende forklaring på den svindel du har "konstateret", og så ringer du på hos + 95 beboere og beder om lov til at forklare dem sagen - og på baggrund af det - beder dem være med til at indkalde til generalforsamling - eller give dig fuldmagt  - og sådan bliver du ved, til du har de stemmer og/eller fuldmagter du behøver.

Du dropper facebook sider og at få varmemester med og hænge sedler op - men tager den personligt rundt til du har 95 personer med dig. 

Uden det:

  • lægger du den til side og glemmer den
  • går til en advokat du betaler for at gå tingene igennem og spørger denne, om en evt politianmeldelse kunne bruges, eller om advokaten ser andre udveje.
  • går til politiet med det materiale du måtte have om svindel og anmelder sagen

når vedtægterne ikke giver anden mulighed (og det er naturligt nok) så kommer du nok ikke igennem med andet

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)