Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg have dette domæne?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg har lige købt domænet Naturklubben.dk

Tanken er at lave en form for rabatklub med fordele, rabatkoder, nyheder om den danske natur og meget andet..

Der er et andet domæne der hedder Naturklub.dk - det ser ikke så aktivt ud og ligner lidt en webshop, hvorfor jeg ikke tænker der er noget sammenfald...

Men hvad er jeres vurdering? Må jeg godt hedde Naturklubben.dk når der er nogen andre der hedder noget der ligner?

Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 
Umiddelbart ser jeg ikke nogle problemmer med dette.

Du har købt domænet gennem en anerkendt domæneudbyder, og jeres

hjemmesider er to forskellige typer, og du nævner selv at den ikke ser så aktiv ud. 


Der kunne kun opstå et problem hvis din hjemmeside fik økonomiske fordele, på bekostning

af den andens hjemmesides markedsføring, omtale, brandværdi osv. :) Men dette er ikke tilfældet her, så der er grønt lys.

Venlig hilsen

Mathias

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. 

Ja jeg tænker den skal stå for sig selv... Vil sende folk over fra min webshop NaturHandel.dk og få dem til at tilmelde sig klubben... Tænker at have forskelligt indhold med f.eks. en kalender, kort over naturklubber, nyt fra de forskellige grønne foreninger.. rabatkoder til webshops, herunder min egen...

Var bare bange for at der ville være en konflikt med det eksisterende domæne..vil være ærgerligt at starte det hele op og så kommer der en og kræver domænet overdraget... 

Tilmeldt 11. Nov 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan heller ikke se noget problem i dit domænenavn.

Som Mathias.kalundborg skriver, drager du ikke nogle fordele af den anden hjemmeside.

Jeg tænker derfor også, at du roligt kan kaste dig over Naturklubben.dk.

Held og lykke med det.
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak.

Har skrevet til vedkommende der ejer naturklub.dk fordi det jo kunne være interessant også at eje det, da folk jo kan blive forvirrede og han kan lave et konkurrerende produkt på sigt.. og så kan jeg redirecte til det korrekte... Men jeg kommer ikke til at betale store summer for det.

Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Oct 19
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Mathias,

Varemærkeloven, ophavsretsloven, markedsføringsloven og domæneloven gradbøjer ikke i hvor meget aktivitet der er, men om navnet er taget i brug og bliver brugt.

Hvem Mark har købt domænet af har ingen betydning.

Nu er det vel åbenlyst at Mark vil lave en rabatklub på naturklubben.dk for at øge hans salg af produkter til brug i naturen på naturhandel.dk.

Og det er vel i konkurrence med de affiliate-produkter til brug i naturen, som annonceres på naturklub.dk.

Jeg ser det som værende samme branche, og så er det på kant med loven.
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Netop derfor vil jeg gerne have det afklaret inden arbejdet begyndes... 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Så nogle siger det ene og nogle siger det andet... Hvem af jer har fagligt belæg og kan give et klart svar og modsvare de andre??

Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Oct 19
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Et navn på en hjemmeside er et forretningskendetegn.

Markedsføringsloven § 22. Erhvervsdrivende må ikke benytte forretningskendetegn og lign., der ikke tilkommer dem, eller benytte egne kendetegn på en måde, der er egnet til at fremkalde forveksling med andre.

Domæneloven § 25. Registranter må ikke registrere og anvende domænenavne i strid med god domænenavnsskik.

Begrebet god domænenavnsskik fastlægges ikke i selve loven men af Klagenævnet for Domænenavne.

En overtrædelse af f.eks. markedsføringsloven vil være i strid med god domænenavnsskik.

Du kan prøve om du kan finde en tilsvarende afgørelse på domaeneklager.dk

Eller du kan ringe til en advokat, skrive til not-allowed.dk eller ringe til dkpto.dk

dkpto kan svare på om det også er en varemærkekrænkelse.
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)