Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktureringsfirma - er det efter loven?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 07:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Et faktureringsfirma, i DK, laver opkrævninger for toldbehandling mv.

Det ligger sådan, at faktura ALDRIG modtages, men sommetider kun rykker og andre gange inkassovarsel.

Den sidste toldbehandling er der kun kommet inkassovarsel!. Denne studser jeg lidt over:

Hovedstol:          Kr. 247,00
Renter:               Kr.    2,65
Salær                 Kr.  400,00
Rykkergebyr       Kr. 200,00
Gebyrer              Kr. 100,00

Kan på trustpilot se, at det ikke er pæn omtale der er.

Som sagt hovedstol er kr. 247,00 for toldbehandlingen, det er helt ok, men faktura er ikke modtaget for denne, ej heller rykker. Men nu er inkassoskrivelse modtaget. Jeg har tidligere anfægtet rykkeren med gebyr overfor firmaet og så er det kun hovedstolen, der skulle betales.

Men nu synes jeg det er nok, når lovgivningen tilsyneladende ikke overholdes, den vi andre SKAL følge.

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ring evt til det firma der har lavet fortoldningen. Der står i fortoldningen hvem der har lavet den. Det står i felt 14.

De må kunne få deres faktureringsselskab til at rette ind.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar

kvonsyld:
Det står i felt 14.

Det ligger nu sådan, at der modtages ingen dokumenter. Kun faktura, når den en gang hver 6. måned kommer.

Der er ikke andre dokumenter med heller ikke fra fragtfirma!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Så må du jo klare til firmaer over at de ikke sender fakturaer, Får du dem ikke per mail?

Alternativt find et andet firma.

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder mystisk, må man spørge hvordan i så sikrer, at i betaler den rigtige told og moms på dine fortoldninger?

Er der en henvisning til toldreference numre (starter med 201912 og er på 13 cifre) Så kan du bede om adgang til toldsystemet og slå dem op der. Men disse burde være sendt til jer, enten pr mail eller pr brev, ellers vil jeg mene det er en klar overtrædelse af toldloven.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Så må du jo klare til firmaer over at de ikke sender fakturaer

Er gjort 12 gange nu, og rykkergebyr bliver slettet.

Nu er der ikke kommet en rykker, men inkassovarsel med alle de nævnte beløb.

Ravn:
Får du dem ikke per mail?

Har jeg bedt om idag.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

kvonsyld:
Det lyder mystisk, må man spørge hvordan i så sikrer, at i betaler den rigtige told og moms på dine fortoldninger?

Det er jo også det, men når faktura er modtaget, er de blevet betalt.

kvonsyld:
Er der en henvisning til toldreference numre (starter med 201912 og er på 13 cifre)

Det starter med 7760 og har 12 cifre.

kvonsyld:
Så kan du bede om adgang til toldsystemet og slå dem op der. Men disse burde være sendt til jer, enten pr mail eller pr brev, ellers vil jeg mene det er en klar overtrædelse af toldloven.

Tak for den info. Disse er ikke modtaget hverken fra fragtfirma eller faktureringsfirma.

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

De numre du opgav har intet med fortoldninger at gøre, men de kan være fragtbrevsnumre, du er nødt til at få adgang til toldsystemet for at kunne se, hvilke fortoldninger de har lavet og hvad de har lavet.

Bagefter bør du krydstjekke med dine fakturaer og betalinger, og se om du har betalt den korrekte told og moms.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)