Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lille virksomhed med minimale omkostninger

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg vil gerne sideløbende med at jeg går på gymnasiet, drive en lille virksomhed der tilbyder forskellige IT relaterede services. Jeg har oprettet en personlig eget virksomhed der er momsregistreret.

Dog støder jeg ind i det problem, at min kærlige bank (private), Jyskebank, gerne ser en revisor, forretningsplan, for ikke at nævne et oprettelsesgebyr i lejet af 5000 kroner. De tillader desværre ikke at jeg driver virksomhed gennem mine private konti.

Da det som sagt er noget sideløbende i mit liv, kald det en hobby, søger jeg noget der ikke kræver helt samme grad af forpligtigelse.

Hvordan kan jeg få en bankkonto (med NemKonto) til min virksomhed, uden det kræver millioner af kroner, revisorer og advokater? Jeg skal hverken have kassekredit, integrerede regnskabssytemer eller flere brugere. Blot en konto, et debit kort og den mest basale netbank der eksistere.

Jeg kan se på https://www.al-bank.dk/handlers/documentarchive.ashx?id=124, at jeg kan få erhverv netbank for 8.5 kroner/mdr + 300 i oprettelse. Jeg kan dog ikke helt gennemskue om dette blot er prisen netbank, og at selve kontoen koster noget andet for sig selv. Er AL lige så hidsige som Jyskebank i forhold til revisorer, eller er de en smule mere flinke ved små virksomheder? Det kan ikke passe at halvdelen af min evt. omsætning skal gå til banken...

Jeg vil gerne høre hvis i kender nogle gode banker der egner sig for de helt små erhvervsdrivende. (Eller nogen der tillader det fra en privat konto???).

Venlig Hilsen
Kaare

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

KaareH:
Hvordan kan jeg få en bankkonto (med NemKonto) til min virksomhed, uden det kræver millioner af kroner, revisorer og advokater?
ah millioner er nok i overkant. Du skal regne med at alle banker - hvis ikke din egen giver dig noget gratis fordi du er god storkunde - kræver erhvervskonto og prisen for det ligger mellem 2000-5000 kr år 1 og så gebyr omkring 1-2000 kr årligt fremover - og nej - der findes ingen der generelt altid tillade privatkonto til erhverv i disse hvidvask tider - det ligger fortiden til - og til de få som har rigtigt godt kundeforhold på forhånd https://johnhannover.blogspot.dk/2018/01/lidt-om-bankers-priser.html  - Revisor kræver kun helt få - Jyske er vel eneste der ind imellem stiller det start krav

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv evt. Lunar Way

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

mravn2709:

Prøv evt. Lunar Way

fungerer - dog taler vi top-op konto og et top-op kort ikke alm visadankort og forbud mod automatisk tilknytning af NETS leverandør og moms betaling og pris ca 2000 kr per år - også år 2 og frem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 04:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Er her evt nogen der ved hvordan banke i almindelighed og jyskebank i særdeleshed ser på VSO som egentlig ikke er erhverv

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Kpt:

Er her evt nogen der ved hvordan banke i almindelighed og jyskebank i særdeleshed ser på VSO som egentlig ikke er erhverv

VSO skal vel meget gerne være erhverv i en eller anden form, for at være lovligt - men kan jo godt være udlejning mm - og så har banker vel ikke noget specielt syn på VSO frem for alm enkeltmands overhovedet - om jyske stiller krav om anvendelse af revisor - ekstern bogholder idag - er muligt - men vil så kunne gælde alt i princip

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)