Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling af løn som ejer af virksoheden

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Nov 18
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har nu haft min virksomhed i godt et års tid, og har endnu ikke udbetalt løn til mig selv. Det går ret godt i virksomheden, og har nu besluttet, at jeg kan begynde at trække løn ud - men hvordan fungerer det? Skal jeg også betale feriepenge og alt det til mig selv?

Det skal siges, at jeg ingen ansatte har. Jeg er kun mig selv.

Jeg bruger regnskabsprogrammet Dineo, så skal jeg bruge Dinero Løn?

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi taler Ivs eller ApS, ikke?

I givet fald er du formentlig direktør og skal derfor lave en direktørkontrakt med dig selv. Og ja .... det vil normalt være med feriepenge, etc.

Dernæst skal du ind på virk.dk og registrere selskabet som arbejdsgiver.

Næste skridt er et lønprogram, hvor du har 5-6 relevante muligheder i Danmark - herunder de to største som er Danløn og Dataløn. Det er Dataløn som ligger bag ved Dineros løsning.

Tilmeldt 14. Nov 18
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen, tak for dit svar.

Selvfølgelig, en væsentlig ting at have med... Skype-Wondering

Mit firma er af virksomhedsformen "enkeltmandsvirksomhed".

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

I en enkeltmandsvirksomhed taler man ikke om at udbetale løn til sig selv. Man administrerer selv, hvor meget eller hvor lidt man hæver ud af firmakontoen til sig selv.

Firmaets overskud bliver beregnet ved at trække udgifter fra indtægter. Og det beregner man så skat af når året er omme. Løn til ejeren er IKKE en udgift, der kan trækkes fra.

Så bare du sikrer at du har penge til moms og skat, kan du såmænd bare hæve løs.

Det står lidt anderledes hvis du kører med VSO ordningen, men det lyder det ikke til, du gør?

Men altså ingen lønsedler, feriepenge eller andet.

Tilmeldt 14. Nov 18
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birte

Tak for dit svar.

Det var også det jeg synes jeg kunne læse mig til rundt omkring, men hvordan skal man bogføre det? Jeg mener, man skal vel på en eller anden måde kunne dokumentere det?

Og nej, jeg kører ikke med nogen VSO-ordning.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du bogfører bare i en konto der hedder privat/hævet privat eller hvad den nu hedder i din kontoplan og som modkonto din firmakonto. Og så kan du bare lægge et håndskrevet bilag eller en udskrift fra din konto eller hvad du synes.

Tilmeldt 14. Nov 18
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jammen så er det jo lige til. Tak for jeres tid! :-D

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)