Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nummeret tilhører ikke en abonnent

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 19. Oct 17
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad betyder dette? Og hvordan får jeg evt. fat i nummeret?

Jeg har mit private mobilnummer (eksempel 13 41 43 19), og vil gerne have et firmanummer (eksempel 13 41 43 49). Grunden hertil er, at det er nemt for mig at huske, at jeg bare skal ligge 30 til mit private nummer, samt det følger nummerserien. Har prøvet at søge på nummeret, men der kommer ikke noget frem, og har også prøvet at ringe til nummeret. Her bliver jeg oplyst om overskriften, hvilket får mig til at tænke, at nummeret må være ledigt?

Har haft snakket med mit teleselskab 3, men de kunne ikke umiddelbart gøre noget, andet end at tilbyde mig nogle numre, som lignede. Det er ikke noget, som jeg vil betale mange penge for, og leder ikke efter et guldnummer. Hvis ikke der er nogen nem måde at få fat i det på, så vil jeg finde et andet, men vil bare lige tjekke muligheden herinde først :)

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du oplyser nummeret, kan jeg i mit system slå op hvilket selskab som nummeret er registreret hos og du dermed skal henvende dig til.

Tilmeldt 17. Oct 16
Indlæg ialt: 33
Fra  Rabatkongen.dk Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at kende dit rigtige telefonummer er det ikke til at svare på.

Men hvis du har dit private telefonnummer hos operatøren 3, og forudsat at du blot ønsker et firmanummer hvor de 2 sidste cifre er anderledes, så bør det ønskede nummer også ligge hos 3. Dog er det muligt at nogen har flyttet (porteret) det ønskede telefonnummer fra 3 til en anden teleoperatør. Herefter kan det være opsagt?

Der er også muligt, at dit private telefonnummer oprindeligt tilhørte en anden operatør end 3, inden at du eller nogen anden flyttede det til operatøren 3.

Mit bedste råd er at du kontakter 3's kundeservice. Alternativt så kan du jo altid prøve at ringe til en anden kundeservice og spørge om de kan se hos hvilken operatør det ønskede telefonnummer ligger.

Her er det et link til den danske nummerplan: https://ens.dk/ansvarsomraader/telefoni/numre/nummerlister

OBS. vær opmærksom på at listerne viser hvilke operatører, som i sin tid har betalt for at få aktiveret de forskellie nummerserier, og at flere at nummerseriernes telefonnumre, siden da, kan være porterede til andre operatører.

Held og lykke!

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 19. Oct 17
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan vel ikke ske noget ved, at skrive det ønskede firmanummer herinde: 53 81 83 89.

Jeg er slet ikke i tvivl om, at nummerserien i sin tid tilhørte 3, da jeg fandt det under oprettelsen på deres side. Derfor undrede det mig også, at de ikke umiddelbart kunne hjælpe mig, men tænkte ikke over, at nummeret/kunden kunne være skiftet til et andet teleselskab.

Hvis nummeret er ledigt, men tilhører TDC, Telmore eller et andet selskab, hvordan kan jeg så få det ført over til 3? Har nemlig været der i mange år, og har ikke planer om at skifte til nogen andre.

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit ønskede nummer er umiddelbart stadig tilknyttet 3's netværk.

Det kan dog være en underleverandør på 3's netværk, som reelt råder over nummeret. F.eks. Oyster.

Hvis du kan få nummeret hos en underleverandør, kan du oprette et billigt abonnement og så få flyttet dit nummer til 3.

---

{

    "status": 0,

    "status_message": "Success",

    "lookup_outcome": 0,

    "lookup_outcome_message": "Success",

    "request_id": "154127ff-0756-4bbe-ab03-342eac7587ae",

    "international_format_number": "4553818389",

    "national_format_number": "53 81 83 89",

    "country_code": "DK",

    "country_code_iso3": "DNK",

    "country_name": "Denmark",

    "country_prefix": "45",

    "current_carrier": {

        "network_code": "23806",

        "name": "Hi3G",

        "country": "DK",

        "network_type": "mobile"

    },

    "original_carrier": {

        "network_code": "23806",

        "name": "Hi3G",

        "country": "DK",

        "network_type": "mobile"

    },

    "valid_number": "valid",

    "reachable": "undeliverable",

    "ported": "not_ported",

    "roaming": {"status": "not_roaming"}

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 19. Oct 17
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

seoplus:

Dit ønskede nummer er umiddelbart stadig tilknyttet 3's netværk.

Det kan dog være en underleverandør på 3's netværk, som reelt råder over nummeret. F.eks. Oyster.

Hvis du kan få nummeret hos en underleverandør, kan du oprette et billigt abonnement og så få flyttet dit nummer til 3.

Jeg har lige haft ringet til Oisters kundeservice, men han kunne umiddelbart ikke se, at det skulle være et nummer, som de havde tilgængeligt. Så ved jeg sørme ikke lige hvad mere, man kan gøre ved det. Synes dog det er underligt, hvis et nummer kan "forsvinde" på denne måde.

Hvorom alting er, så tak for svarerne, og især tak til dig seoplus for din grundige søgning :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)