Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overenskomst

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Oct 18
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften

Har et forholdsvis nyt firma med 1 ansat,  står og skal til at indbetale pension til ham, men da han ikke står i noget forbund og mit firma ikke har overenskomst, er det ikke muligt

Er jeg nød til at tegne en overenskomst ?

Hvis ja, hvilken ville i så vælge, skal som sådan ikke bruge den til andet, end så jeg kan indbetale pension til ham 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens lave en aftale med en bank eller et pensionsselskab hvor dit firma indbetaler - præcis det som I vælger at aftale - din medarbejder skal have i pension, og hvor i også kan indbetale begge

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Oct 18
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige snakket med pension Danmark, hvor han har sin pensions opsparing og det var ikke muligt at lave aftale med dem, da hans forsikringer ikke var aktiv mere.

Så jeg skal kontakte min bank og lave aftale med dem, så de kan indbetale til pension Danmark ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne pension danmark ikke sige hvordan du/han gør den aktiv igen hos dem. Det er normalt smart at bruge samme - eller få flyttet alt til samme

God ide at tale med banken, som kan sige om de kan gøre noget, men de vil formentlig svare, at der kan oprettes en pension - enten direkte i depot hos dem, administreret af medarbejderen eller - i deres pensionsselskab (som ikke nødvendigvis er værre eller bedre)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Oct 18
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Pension Danmark sagde bare at der skulle tegnes overenskomst, eller han skulle meldes ind i forbund

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jcmontageservice:

Pension Danmark sagde bare at der skulle tegnes overenskomst, eller han skulle meldes ind i forbund

jamen du vil måske ikke starte med at skulle have overenskomst - og så er det da bedre at tilbyde pension gennem indbetaling til ratepension i en bank. Det er jo ikke lovpligtigt men venligt - og du kan sagtens bare indbetale til en ratepenation i medarbejderens navn i banken

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Oct 18
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøver og snakke med banken engang
Tusind tak for hjælpen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)