Hvordan markedsfører jeg mit håndværker firma? - Side 2 - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Hjælp til markedsføring & branding (Ikke internet) "

Hvordan markedsfører jeg mit håndværker firma?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
Amino-karma 11
Tilmeldt 23. okt 16
Indlæg ialt: 2

Skrevet 28-07-2019 kl. 21:35

Dav 

Har været igang i 2,5 år nu, hvor vi kører og laver multiservice inde for håndværker branchen - Dondie Multiservice 

Mit spørgsmål ligger på at jeg gerne vil begynde med at få markedsføret firmaet bedre end vi gør nu, mere professional!

Lige pt poster jeg i diverse facebook grupper og det har holdt os kørende i 2,5 år 1-2 mand 

Vil gerne vokse firmaet større og begynde med at investerer i ejendomme senere hen 

Eventuelt tjek os ud på Facebook eller på hjemmesiden

Fb - Dondie multiservice 

dondie.dk 

Tak på forhånd!

Amino-karma 200
Fra Aarhus
Tilmeldt 8. aug 18
Indlæg ialt: 45
Amino Plus
AndreasLang
Fra Search Partners
Skrevet 28-07-2019 kl. 21:52

Hej Tobias

Mit forslag vil være at I arbejder med selve hjemmesiden, der er en del I kunne gøre for at forbedre trafikken på den og så kunne I oprette jer på nogle håndværkerportaler og byde på opgaver.

Hvis jeg skulle arbejde med jeres hjemmeside, ville jeg starte med:

1. Tekster / content målrettet de services / tjenester I tilbyder
2. Opbygning af relevante links (af høj kvalitet)
3. Billedemateriale og gerne videomateriale 
4. Google Ads, til at forbedre jeres trafik i den periode det vil tage at få nogle placeringer på Google (SEO) og gerne supplere på sigt med Ads.

Konkurrencen i håndværkerbranchen på Google er relativ høj, men hvis man finder nogle nicher med søgevolumen på, så vil I kunne få noget relevant trafik, mens der arbejdes på andre søgeord med højere søgevolumen (og konkurrence).

Hvis du er interesseret I en uforpligtende snak, er du velkommen til at kontakte mig via linket herunder og benytte kontaktformularen på vores hjemmeside, eller ved at skrive til mig her på Amino. 

Rigtigt god aften! :-) 
/ Andreas

Indehaver af search marketing bureauet Search Partners - søgemaskinemarketing i øjenhøjde. Læs mere på SearchPartners.dk

Amino-karma 3
Tilmeldt 6. aug 19
Indlæg ialt: 1

Christian Arleth
Fra Partnership Media
Skrevet 06-08-2019 kl. 12:55

Hej Tobias

Jeg tror det er en god idé at gøre sig nogle tanker om søgetrafikken først, og sørge for at du dukker op dér, hvor du ønsker at dukke op. Det er fedt at se, at kunderne er vilde med din service - godt arbejde :) Men jeg havde faktisk svært ved at finde ud af præcis hvilke services, du tilbyder, og hvor i landet, du arbejder.

"Multiservice" ville jeg nok overveje om er noget, folk søger efter. Jeg ville udbygge hjemmesiden med gode, beskrivende tekster, så du bliver fundet når folk søger på fx "haveservice horsens", "udlejning af lift" eller lign.

Google My Business er også en god ting at have styr på - det hjælper klart ift. at du bliver fundet på Google. Mit eget, fhv. nystartede bureau, Partnership Media, har lige nu en konkurrence på Instagram, hvor du kan vinde en gratis opsætning: https://bit.ly/2KiZ2gB 

Hvis ikke du er på Instagram er du velkommen til at skrive eller ringe til mig, så finder ud af en løsning :)

Mvh Christian

Amino-karma 164
Fra Holbæk
Tilmeldt 25. sep 17
Indlæg ialt: 45
Amino Plus
TOGI Data ApS
Skrevet 06-08-2019 kl. 13:23

Hej Tobias,

Som de andre allerede nævner mangler dit site mere indhold. Det vil sige du bør få skrevet nogle tekster, som beskriver dine services. Vælger du at gå vejen med Google Ads og markedsføre dig den vej, vil dine diverse undersider for servicerne også få brug for det vi kalder "Call to action" -kontaktformular, klikbart nummer, måske endda få opsat chat funktion. Ofte sidder brugeren med et par hurtige spørgsmål og jo hurtigere de kan få disse besvaret, desto hurtigere kan de træffe deres beslutning. Jo mere relevant info brugeren finder ved så få klik, som muligt, samt nem handle adgang er super vigtigt. Så mit råd inden du bevæger dig ud i og bruge penge på markedsføring bør du få set dit site igennem og tilpasset det, så det er klar til at få mere trafik. 

Google My Busniess bliver også nævnt længere oppe. Dette er et must. Alle virksomheder bør have en virksomhedsprofil, hvor brugeren nemt kan finde kontaktoplysninger, hjemmeside link mm. Desuden kan du her via dette fantastiske værktøj oprette gratis annoncer. Når profilen er oprettet vil det være din for altid. Det er gratis at oprette denne profil, men vi hjælper dig også gerne med det for et mindre engangsbeløb. 

Hvis du vil høre mere eller have uddybet noget af det er du velkommen til at kontakte mig på 36953468 eller sende mig en mail på tanja@togidata.com 

God dag! :-)

Med venlig hilsen
Tanja, TOGI Data

Amino-karma 162
Fra Odense S
Tilmeldt 14. jan 19
Indlæg ialt: 36
Amino Plus
Nick Becker
Fra Advedia
Skrevet 06-08-2019 kl. 22:15

Hej Tobias.

I frygt for at lyde som en gammel plade i og med det meste er blevet sagt, så vil jeg dog lige tilføje:

Det er super vigtigt at du gør op med dig selv hvad ambitionsniveauet er og evt. hvor meget du/I selv vil/kan ift. de forskellige markedsføringsmetoder. Der vil være mange ting I selv ville kunne tage jer af, ift. hjemmesiden. Her er det, som andre også nævnet, mest indhold jeg tænker, i form af tekst.

Det er også vigtigt at hvis der skal laves Google Ads - men selvfølgelig også SEO - at der er specifikke undersider til de søgeord du gerne vil findes på. Det er vigtigt at der som minimum er en landingsside for hvert af jeres områder.

Det er svært at give et 100% bud på, hvor man skal anbefale dig at gå hen uden at få lidt mere baggrundsviden om kompetencer og ambitionsniveau. Jeg vil super gerne høre lidt mere om hvad du/I tænker og hvor du/I gerne vil hen, og evt. om det er noget jeg kan hjælpe jer med eller kan give råd og vejledning til hvordan I selv gør det.

Giv mig gerne et ring på 42 33 64 24 eller send mig en mail på nick@advedia.dk og så kan vi tage en snak om dine behov :-)

Uanset hvad håber jeg du finder det du søger og held og lykke med udvidelser af firmaet!

God dag!

Ekspert i Google Ads, Google Analytics og Bing Ads - www.advedia.dk

Kigger altid gerne din markedsføring igennem ganske gratis og tager en samtale om dine behov!

Amino-karma 57
Tilmeldt 7. apr 19
Indlæg ialt: 26

Rasmus Johansen
Skrevet 16-08-2019 kl. 14:40

Hej

Google Ads er helt sikkert noget for jer! Også god metode til at undersøge, hvorvidt det kan betale sig at investere i SEO.

Jeg arbejder med digital markedsføring på min side om gratis lydbøger :)

Amino-karma 11
Tilmeldt 23. okt 16
Indlæg ialt: 2

tobi4335
Skrevet 16-08-2019 kl. 20:48

Tusind tak for alle svarene! Har fat i en omkring facebook og google ads og justering af hjemmesiden! :) 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)

RSS-feed

Besøg vores samarbejdspartnere :