Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart af servicevirksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jan 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er en gruppe venner der har snakket om at klarer opgaver som havearbejde for folk i de nærmeste byer. Dog kommer jeg til nogle spørgsmål da jeg ikke ved om man skal cvr registreres og som hvad? Jeg havde tænkt mig at kører betalingssystem gennem izettle, men der skal opkræves cvr nummer hvilket vi selvfølgelig ikke har endnu. Derfor undre jeg mig over om man virkeligt skal være cvr registret før man har rundet 50.000 kr i omsætning, og derudover hvad man skal registreres som når man er en gruppe venner der starter det sammen.

Tilmeldt 17. Jan 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kommer lige med en kortere forklarelse.

1) Skal man cvr registreres for at gøre brug af izettle

2) Hvad skal man registreres som når man er 5 venner der vil klarer havearbejde som en service for folk.

3) Må man ikke unlade at blive cvr registreret indtil man har omsat for 50.000 kr?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

1 ved ikke  MP kræver i alle fald erhvervsaftale for at man må modtage betaling den vej

2 intet i princippet som lovkrav - hver person kan gøre det på hver persons CPR - men optræder de fælles med det, så vil de være et defacto I/S og det betyder, at de hæfter fælles - personligt solidarisk for alle krav - som jo selv med havearbejde kan blive store summer hvis ting går helt galt.

3 Man skal momsregistrere sig så snart man kan se man vil nå 50.000 kr på en hvilken som helst 12 mdr periode - ofte er det klogt at gøre når man rammer 4000 kr og måske kan se, at disse 50 t nok opnås - ellers kan man få moms for alt inden. De 50 t er ikke som sådan et bundfradrag. Optræder i fælles er det for jer alle tilsammen

Jeg mener stadigt havearbejde kan udløse håndværkerfradrag i et eller andet omfang (uanset CPR eller CVR)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Jeg mener man skal have være cvr registreret for at gøre brug af izettle.

2) Hvad er tanken og ambitionerne med jeres fortagende? for hvis det er noget i har tænkt jer at lave til noget større så vil det helt klart være at anbefale og få oprettet et ApS så har i hver især 20% i virksomheden.

3) Læs dette link, det giver dig svar på dit spørgsmål: https://www.juf.dk/skal-jeg-oprette-en-virksomhed-og-momsregistrere-mig/

Hvis i har flere spørgsmål er i mere end velkommende til at skrive :) 

Med venlig hilsen
Mathias

Tilmeldt 7. Apr 19
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

For at komme i gang ville jeg bare bruge eksempelvis bankoverførsel eller Mobile Pay til betaling. Indtil I ved om det er holdbart, kan I bare droppe CVR og i stedet blot indberette jeres indtægt som B-indkomst på årsopgørelsen. Senere kan I stifte virksomhed.

Jeg arbejder med digital markedsføring på min side om gratis lydbøger :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mathias
Det er nemt at få oprettet et CVR, man kan sagtens få registreret sin virksomhed uden at skulle betale moms, i jeres tilfælde hvor I har en omsætning på under 50k, behøver I ikke momsregistrere jeres virksomhed. men det kunne være en fordel at momsregistrere virksomheden.
Mvh. Simpel Revision
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)