Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jul 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der en der kan hjælpe mig med råd til hvordan man bogføre en computer halvtreds/halvtreds i dinero?

Har kostet over summen for små anskaffelser.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må trække hele computer fra, hvis den er reelt behov i firmaet. Kun momsen skal deles - og koster den under 13.800 kr så bogfører du købet en straksafskrivning og kan formentlig i Dinero gøre det ved at vælge købskonto med halv moms - da momsen netop skal deles i privat/firma

Ved evt lukning skal computer købes ud igen - uanset den er afskrevet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jul 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Den koster over de 13.800..

Beløbet er 15038 inkl. Moms og jeg anvender Dinero som regnskabsprogram. Altså jeg anvender den jo både som privat og erhverv, men hvordan fungere det så når virksomheden ophører? 

Har jo betalt computeren af egen lomme, det er ikke penge fra virksomheden af. Har et PMV og er ikke momsfritaget 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

De 13.8 er ex moms for momsreg - men ja så er din jo over det når du ikke er, og så skal den afskrives med 25%

Ikke med på hvad du mener du har betalt af egen lomme, men når du køber den ud igen - og jo har haft fradrag for købet i din PMV ja så sker det til markedspris og jo uden moms når du er PMV

Uanset du har skrevet den af - skal den købes ud igen ved lukning, det skal alla aktiver og varer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jul 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kan godt være det er mig der ikke forstår det korrekt med bogføring, men tænker på at de femtentusinde måtte være et indskud i firmaet, når der ikke forefindes de mange penge på kontoen?

Ville have det bedst med kun at bogføre halvdelen af computeren i firmaet - men hvis jeg nu kun bogførte 50 % af købsprisen og halv moms så ville min markedspris ved evt. lukning også være mindre, eller hvordan fungerer det?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

du har slet ikke noget med moms, så det er bare hele computer som er købssum. Ja - hvis du kun lader firma betale den halve i dit PMV og den anden halvdel betales privat - så skal den kun købes ud til halv pris til sin tid da du jo så kun har haft fradrag for halv aktiv i dit PMV

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jul 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, men hvis jeg bogfører halvdelen så er det jo under de 13.800 kan jeg så bare bogføre beløbet og vedlægge fakturaen som bilag, selvom den ikke er på det halve beløb?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Så må du vel bare skrive klart på den, at du har valgt at betale halvdel selv til eget brug og kun belaste dit PMV med det halve - og så ja

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jul 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

I så fald så høre den vel under småanskaffelser?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)