Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

nedskrivning af faktura pålydende efter kunden har fået faktura og betalt?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jun 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Laver man en faktura 1 i sit regnskab hvor kunden har betalt f.eks 100.000 for en bil via dankort, og kunden får denne faktura, hvorpå der også står en købs pris for gammel bil.
Må jeg så lave kredit nota som er faktura nr. 2 på den oprindelige faktura nr 1, og så udstede en ny faktura nr.3 i regnskab som f.eks nu er på kr 75.000. Kunden ved intet endnu?.

Hvordan kan de 25.000 forblive i regnskab, hvis jeg så sender den nye faktura til kunden uden at kunden får penge? Er det snyd? Må jeg dette? Er det et problem med moms?
Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vist svindel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke have en faktura på 100.000 kr og så en kreditnota på 100.000 kr og ny faktura på 100.000 kr og modtage 75.000 kr i betaling - den går ikke

Du vil også lave momssnyd da moms jo vel er på det oprindelige beløb (normal eller brugt moms) som kunden har betalt 100.000 kr - og ikke på 75.000 kr og dermed har du vel tiltusket dig momsfradrag på købet fra kunden

Du har laveste faktura 100.000 kr og den dækker over gammel bil og betaling for ny - og det kan du ikke ændre ved - hverken skatte eller momsmæssigt

Du bør så få den brugte bil ind i regnskabet til den værdi den har for kunden har jo betalt dig 100.000 kr inkl moms fuld- eller  brugtvogns PLUS værdien af en bil som indgår som indtægt mod varelager i status

du lyder som om du kan komme rigtigt galt af sted og pludseligt stå i skatte/momsproblemer til op over halsen. Betal en prof online bogholder for at sætte dig ind i regnskab og sætte din kontoplan op til dig, det andet bliver dyrt

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jun 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for de hurtige svar og bekræftelsen på dette er helt forkert.

Momsen tænker jeg også er på grænsen til snyd.

Undskyld, nu formulerede jeg dette som forhandler, på grund af sektionens type, da jeg tænkte folk her måtte vide hvordan sådan 3 faktura kunne gyldiggøres eller være helt forkerte.
Jeg er køberen med de 3 faktura, og forhandleren har lavet dette nummer, hvor 2 nye faktura kom frem 2 år efter.jeg købte ny bil. Det kan kun være fusk i regnskab, og især når jeg som kunde har beviserne.

Jeg tænkte på at ringe til skat og anmelde det nummer, måske er det ikke rette sted.

Igen, undskyld skulle måske have skrevet det ordret og ikke som firma ejer.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja virker som svindel eller som minimum - virkeligt manglende viden

Hvis du har en faktura på 100.000 kr og en kreditnota på 100.000 og nu en faktura på 75.000 kr, så har du krav på 25.000 kr tilbage - men der skal jo være en anden grund end spare moms eller skat - Uanset hvad, har du jo her krav på 25 .000 kr som jeg læser transaktionerne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jun 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt afsløre registreringsafgiften er begrundelsen.


Den var for høj på første faktura i forhold til det som skat.dk sagde, så kontaktede jeg forhandler, og fik så de 2 nye faktura så nu var bilen mindre værd og registreringsafgift korrekt i forhold til skat.


Som sagt, så lukkede forhandler måske en dør, jeg mener dog han åbnede en meget mere farlig dør med de 2 nye faktura udstedt, som han forklarede var sket på handelsestidspunktet.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)