Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du prøvet at blive snydt af en producent?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Apr 18
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen herinde som har prøvet at få noget produceret i udlandet hvor det hele går fint i starten men når du så har betalt for en stor produktion, så er du blevet snydt? Måske er varen ikke som prøven du først fik tilsendt eller også har du måske slet ikke fået varerne?


Jeg har fundet producent i kina og vi har haft kontakt 1,5 år nu. Produktet er endelig ved at være den kvalitet jeg vil ha og jeg har en okay mavefornemmelse. Jeg er bare i tvivl om hvor frække kineserne kan være, så måske nogen havde prøvet at have en god fornemmelse men er blevet snydt/skuffet alligevel?

Mvh

Fra Hong Kong
Tilmeldt 22. May 14
Indlæg ialt: 51
Fra  SEGO Consult Ltd Skrevet kl. 05:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oliver

Jeg bor i HK og har arbejdet med sourcing og inspektion af varer fra Kina/Asien i 20+ år. Hvis du har behov for at få lavet en inspektion af produktionen eller inden dine varer afskibes, for at at sikre produkter, emballage og antal er som aftalt, så er du velkommen til at kontakt mig på steen@segoconsult.com for yderligere snak.

Mvh

Steen Olsen

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 07:18
Hvor mange stjerner giver du? :

For mange år siden, var det ret udbredt, at andre mennesker snød producenterne ved at først opbygge tillid og forudbetale. Så bestilte de stadig større ordrer: 100, så 1000, så 2000......og endelig kom den helt store ordre på 100.000 eller 2 millioner enheder. 

Kæmpeordren skulle så leveres på 90 dages kredit og alt muligt andet gejl - og fordi producenten nu efterhånden stolede fuldkommen på kunden og aldrig havde oplevet problemer, så gik de med på de nærmest umenneskelige betingelser, men de kunne kun øjne guldet foran dem.

Da varerne så var blevet leveret, så forsvandt kunden som dug for solen og de dukkede aldrig op igen. Nogle producenter gik sågar konkurs på det.

Men producenter snyder i reglen ikke deres kunder og da få der gjorde før i tiden, har efterhånden lært at verden er lille og det straffer sig at snyde kunderne. Du behøver derfor ikke være så bange for at være snydt, for producenten ønsker jo faktisk scenariet som ovenfor i sit samarbejde med dig - men undtagelse af den sidste del naturligvis.

Benyt en agent i Kina/HK til at tjekke kvaliteten, som du også tilbydes og sikr dig på den måde. Det er aldrig billigt, men kvalitet og sikkerhed bør gå forud for alt.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

OliverMorgan:
Jeg har fundet producent i Kina og vi har haft kontakt 1,5 år nu. Produktet er endelig ved at være den kvalitet jeg vil ha og jeg har en okay mavefornemmelse. Jeg er bare i tvivl om hvor frække kineserne kan være, så måske nogen havde prøvet at have en god fornemmelse men er blevet snydt/skuffet alligevel?

Mennesker er forskellige også i Kina, hvor man har en tendens til at være kortsigtede med mange ting. Afstanden gør risikoen større for problemer. Mange oplever at eksempelvis materialekvaliteten ikke er det der er aftalt.

Nogle af de kvalitativt bedste metalprodukter vi har fået fremstillet blev lavet i Kina gennem en agent der, og jeg har oplevet flere problemer med sjusk i Danmark og England, end fra Kina. Når det er sagt var vores indkøbs setup bedre på det vi fik lavet i Kina.

Du bør have check af materialer og kvalitet før afskibning!   

Der kan for at sige det pænt også være stor forskel på om leverandøren synes at de har snydt dig eller du synes at de har.

Tilmeldt 4. Apr 18
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steen

Email sendt. 


Mvh Oliver

Tilmeldt 4. Apr 18
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming

Tak for de kloge ord og den gode uddybelse. Det giver helt sikkert mening det du skriver. Tak.

Mvh Oliver

Tilmeldt 4. Apr 18
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej


Interessant det med flere fejl andre steder fra end fra Kina. Om i bare har været heldige ved jeg ikke. Måske det at det har været via agent har noget med succesen at gøre.

Hvad mener du med indkøb setup?

Ja, jeg kommer måske ikke udenom en agent der kan tjekke kvalitet inden afskibning.

Enig, nogle kinesere vil nok mene at min standard er for høj og at de slet ikke er vant til at producere varer i den kvalitet. Mange siger bare til at de kan lave det. The chinese "yes".

Mvh Oliver

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

OliverMorgan:
Hvad mener du med indkøb setup?

Vores leverandør i Kina var en dansker med relevant baggrund som sparrede omkring design, checkede med hans underleverandører, havde hands on med hver eneste komponent, ikke betalte leverandører før kvaliteten var som aftalt, og i det hele taget funderede som en outsourcet produktionschef/ingeniør....

Han øgede vores professionalitet over for producentleddet.

Hvis det drejer sig om mange og dyre ting kunne det også være at flybilletten var pengene værd.

Helt basalt så skal du have et godt setup hvis du ikke skal opleve at du får en substandard produktion senere. Det er vildt meget lettere at sende ting tilbage til en dansk, svensk, tysk, polsk.... leverandør hvis der er detaljer der skal ændres 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)