I oktober måned fik jeg en snak med en mulig samarbejdspartner. De designer hjemmesider for kunder. Hjemmesider ser vældig fine ud, men SEO-mæssig er de til at kaste op over. Firmaet ligger i mit eget lokal område, og mange af deres kunder ligger også i vores lokal område. Jeg fik en god snak med dem, og aftalte at vi skulle kigge på et par kunder. Pludselig blev de købt af et andet firma, der INTET har med hjemmesider at gøre, de gamle kunder er stadigvæk ladt i stikken. Så nu er spørgsmålet: 1 - Skal jeg bare lade det hele ligge? 2 - Skal jeg gå i gang med at ringe ud til deres kunder og fortælle dem sandheden om deres elendige hjemmeside. Her er med hvad jeg mener er elendig SEO (der er selvfølgelig MANGE flere fejl med deres hjemmeside end hvad GTmestrix viser). |
Hej Kim.
Det er virkelig en svær størrelse da man jo lidt føler at man går bag om ryggen på folk ift. at de (forhåbentligt) har gjort deres bedste for at lave en god hjemmeside. Synes desværre ofte at man støder på de virksomeheder der laver en super fed hjemmeside, men bagved er den helt ud i skoven.
Det lyder lidt på mig som om de har "afbrudt" kontakten ved at kalde det ubehøvlet at du kontakter dem og det kan der sikkert være mange grunde til, men tænker lidt at det nok er et nej til samarbejdet :-P
I min optik synes jeg ikke der er noget i vejen for at kontakte de kunder, hvor du kan se at SEO'en sejler. Men det er et spørgsmål om hvordan du fremlægger det for de personer. Der er ingen grund til at gå ind med bål og brand, men bare gøre dem opmærksom på at du var faldet over deres hjemmeside og synes det så ud som om du kunne hjælpe dem med at ordne deres SEO fordi der var nogle ting der kunne optimeres. Der er som udgangspunkt ikke nogen grund til at nævne det andet firma og "sandheden" om dem. Men jeg ville være ked af at lukke øjnene når jeg ved at jeg kunne hjælpe nogen som sikkert ikke er opmærksom på det :-)
Det var lige mine tanker :-)