Hvor fræk må man have lov til at være? - Side 1 - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino
 

Køb et Amino Sponsorlink

 

Nye ekspertblog-indlæg
om  E-handel, Internet & Online marketing

Læs flere ekspertindlæg
 

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Søgemaskineoptimering (SEO) hjælp & gode råd "

 

Hvor fræk må man have lov til at være?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
Amino-karma 583
Fra Thyholm
Tilmeldt 7. aug 18
Indlæg ialt: 154


Fra FRIcomputer.dk
Skrevet 11-06-2019 kl. 13:54

I oktober måned fik jeg en snak med en mulig samarbejdspartner. De designer hjemmesider for kunder. Hjemmesider ser vældig fine ud, men SEO-mæssig er de til at kaste op over. Firmaet ligger i mit eget lokal område, og mange af deres kunder ligger også i vores lokal område.

Jeg fik en god snak med dem, og aftalte at vi skulle kigge på et par kunder.

Pludselig blev de købt af et andet firma, der INTET har med hjemmesider at gøre, de gamle kunder er stadigvæk ladt i stikken.
Jeg har prøvet at få en snak i gang med det den samme kontaktperson, i det nye firma, men får bare at vide at jeg er "ubehøvlet" at kontakte dem.

Så nu er spørgsmålet:

1 - Skal jeg bare lade det hele ligge?

2 - Skal jeg gå i gang med at ringe ud til deres kunder og fortælle dem sandheden om deres elendige hjemmeside.

Her er med hvad jeg mener er elendig SEO (der er selvfølgelig MANGE flere fejl med deres hjemmeside end hvad GTmestrix viser).

FRIcomputer.dk | IT-Entreprenør | Bygger Frie Software Løsninger

Amino-karma 131
Fra Odense S
Tilmeldt 14. jan 19
Indlæg ialt: 29
Amino Plus
Nick Becker
Fra Advedia
Skrevet 11-06-2019 kl. 14:22

Hej Kim.

Det er virkelig en svær størrelse da man jo lidt føler at man går bag om ryggen på folk ift. at de (forhåbentligt) har gjort deres bedste for at lave en god hjemmeside. Synes desværre ofte at man støder på de virksomeheder der laver en super fed hjemmeside, men bagved er den helt ud i skoven.

Det lyder lidt på mig som om de har "afbrudt" kontakten ved at kalde det ubehøvlet at du kontakter dem og det kan der sikkert være mange grunde til, men tænker lidt at det nok er et nej til samarbejdet :-P

I min optik synes jeg ikke der er noget i vejen for at kontakte de kunder, hvor du kan se at SEO'en sejler. Men det er et spørgsmål om hvordan du fremlægger det for de personer. Der er ingen grund til at gå ind med bål og brand, men bare gøre dem opmærksom på at du var faldet over deres hjemmeside og synes det så ud som om du kunne hjælpe dem med at ordne deres SEO fordi der var nogle ting der kunne optimeres. Der er som udgangspunkt ikke nogen grund til at nævne det andet firma og "sandheden" om dem. Men jeg ville være ked af at lukke øjnene når jeg ved at jeg kunne hjælpe nogen som sikkert ikke er opmærksom på det :-)

Det var lige mine tanker :-)

Ekspert i Google Ads, Google Analytics og Bing Ads - www.advedia.dk

Kigger altid gerne din markedsføring igennem ganske gratis og tager en samtale om dine behov!

Amino-karma 1.152
Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. jul 12
Indlæg ialt: 257

Anders Jytzler
Fra Hype Media
Skrevet 11-06-2019 kl. 14:24

Synes ikke der er noget i vejen for at kontakte kunder der tydeligvis har brug for din service.

Der ligger vel ikke noget kontraktuelt i vejen for at kontakte dem?

Anders Jytzler fra webbureau www.hype-media.dk

Amino-karma 176.514
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 38.509
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 11-06-2019 kl. 14:34

Kontakt dem uden at give en sviner til dem der hr lavet hjemmesiden - det må kunden selv kunne konkludere ud fra dårlig SEO hvis du kan overbevise dem om det. Start ikke unødvendige krige - men sælg dine ydelser på det DU kan tilføre uden at komme ind på tidl. Forhold eller tilsvarende

vh John Hannover

Amino-karma 583
Fra Thyholm
Tilmeldt 7. aug 18
Indlæg ialt: 154

Kim Domino Evers
Fra FRIcomputer.dk
Skrevet 11-06-2019 kl. 14:45

Altså der er jo ikke nogen konkurrence eller kundeaftaler.

Vi har kun haft et uforpligtigende møde omkring fremtidig samarbejde.... og nu ser det så ikke ud til at de er interesseret i at hjælpe deres kunder alligevel.

De påstod selv dengang at de INGEN erfaring har med optimering af hjemmesider, og de ville da gerne kunne tilbyde deres kunder optimering, så deres hjemmesider bliver mere synlige. Der er nu gået ca. 8 mdr.... og intet er sket.

Så jeg tænker jeg griber telefonrøret og begynder at ringe ud.

FRIcomputer.dk | IT-Entreprenør | Bygger Frie Software Løsninger

Amino-karma 169
Fra Ørestad
Tilmeldt 10. apr 19
Indlæg ialt: 46

Frederik Nebel
Fra visibility.group
Skrevet 12-06-2019 kl. 07:56

Jeg synes at det lyder som en fornuftig ide, hvis du tager telefonen i den ene hånd og kunden i den anden. Hvis problemet har stået på i over 8 mdr og kunderne hverken kan gøre fra eller til, så må du fortælle dem sandheden på en sober måde og hjælpe dem videre.

visibility.group | SEO løsninger | Tekstbureau | Reklamefilm | Grafisk design

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)

RSS-feed
 
E-handel, Internet & Online marketing er venligst sponseret af:

Søgemaskineoptimering (SEO) hjælp & gode råd
Besøg vores samarbejdspartnere :