Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for løn til ejer

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 19
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 02:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Mit firma har regnskabsår fra juli til juni.

Jeg står i den situation at jeg ikke ved om jeg får nogen omsætning  resten af året.

Det vil kunne betale sig for mig at hæve min løn de sidste 2 måneder af regnskabsåret for at minimere overskuddet.

Hvad er reglerne for løn til ejer?

Må jeg dobble og derefter halvere min egen løn fra måned til måned?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du må tage din løn ganske som du vil - også i en portion som udgangspunkt
Kørepenge og andet skal tages sammen med en reel løn - husk arbejdskadeforsikring fra start
Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må du gerne. Der er dog den ulempe at dit fradrag vil være fordelt ligeligt over årets 12 måneder på skattekortet (med mindre du kører med frikort), så hvis du får hele lønnen udbetalt i de sidste to måneder, vil du kun få to måneders fradrag til at starte med. Den overskydende skat vil du så få tilbage ved årsopgørelsen, men de penge udbetales først sidst i april.

Jeg udbetalte selv hele min 2018 årsløn i December, og måtte så vente 4 måneder på at få penge tilbage i skat.

Tilmeldt 29. Jan 19
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak begge for svar. Jeg er opmærksom på at jeg går glip af fradraget indtil årsopgørelsen, som næsten bliver et helt år.
I princippet kunne man vel få lavet et skattekort der passer til dette scenarie. Jeg tænker dog at det vil være en udfordring at få til at ske.

Kørsel er et andet problem. Jeg vil fortsat arbejde og køre imellem lokationer, uden at vide om det vil føre til indkomst. Disse penge bliver jeg nok nødt til at stryge. Det er vigtigere at ikke betale fuld virksomhedsskat af indkomsten for det første halvår, der skal dække løn for hele året.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

devnn:

Tak begge for svar. Jeg er opmærksom på at jeg går glip af fradraget indtil årsopgørelsen, som næsten bliver et helt år.
I princippet kunne man vel få lavet et skattekort der passer til dette scenarie. Jeg tænker dog at det vil være en udfordring at få til at ske.

Kørsel er et andet problem. Jeg vil fortsat arbejde og køre imellem lokationer, uden at vide om det vil føre til indkomst. Disse penge bliver jeg nok nødt til at stryge. Det er vigtigere at ikke betale fuld virksomhedsskat af indkomsten for det første halvår, der skal dække løn for hele året.

du skulle nok have forsikret dig mod risiko og så have haft personlig virksomhed hvor du kunne have fradrag for kørsel og ikke opereret med løn

Jeg tror rigtig mange lokkes ud i selskab ud fra risiko som kunne forsikres - og ender med at at ingen giver kredit (og så er man lige langt da man jo så ikke får den risiko) frem for at lægge ud i personlig virksomhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jan 19
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har du ret i, John. Det var dog et bevidst valg at danne en "rigtig" virksomhed. Både for at prøve kræfter med det, og for at opbygge et større ekosystem der rækker udover mig selv som privatperson. Jeg har flere kontorer, et lab, materiel og ambitioner om at udvidde. Jeg gik ud fra devisen at jeg ligeså godt kunne springe ordentligt ud i det.

I mellemtiden må jeg prøve at navigere rundt, så godt som jeg kan, i et system der ikke er specielt fleksibelt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes nu det faktisk er ret fleksibelt. Svært at se kombi hvor personlige ansvar koblet væk - gjort magen til hvis ikke i forhold til overskud og tab - så sagt ærligt, synes jeg det er ret så fleksibelt i valget
God vind med det i alle fald

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)