Faktura fra tyske små virksomheder - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Administration & Finansiering

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Bogføring, regnskab, moms, skat m.m. "

Faktura fra tyske små virksomheder

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
Amino-karma 411
Tilmeldt 4. mar 19
Indlæg ialt: 118

Skrevet 23-04-2019 kl. 17:03

Hej!

Vi fik en regning fra små tyske virksomheder.
Der er ingen moms angivet på grundlag af Kleinunternehmerregelung gemäß § 19 UStG

Jeg skal indtaste denne faktura i Dinero. Hvordan gør jeg den rigtige ting.

Tak for dit svar!

Amino-karma 180.096
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 39.379
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 23-04-2019 kl. 17:23

SEKR:

Hej!

Hvordan kan jeg bestille korrekt i Dinero en regning af tyske små virksomheder (uden moms) til Oversættelsesservice?

Skal jeg betale moms i danmark?

Tak for dit svar!

hvis ikke andre gætter hvad du mener - må du forklare bedre - evt på engelsk eller tysk. I Dinero bestiller man ikke som sådan regninger  men hvis du skal lave en faktura til en tysk virksomhed så skal du kontrollere dens moms nummer i vlies systemet og gemme din kontrol, og hvis det er en med tysk moms, skal du fakturere uden moms med tekst f.eks. "reverse charge" på fakturaen og- du skal så angive salget på hver tysk momsnummer til moms samt den samlede omsætning

Umiddelbart gæt er, at du skal finde en online bogholder faktisk - det kan spare problemer og tid her

vh John Hannover

Amino-karma 411
Tilmeldt 4. mar 19

SEKR
Skrevet 23-04-2019 kl. 17:39

Jeg vil prøve igen :-)

Vi fik en regning fra små tyske virksomheder.

Der er ingen moms angivet på grundlag af Kleinunternehmerregelung gemäß § 19 UStG

Jeg skal indtaste denne faktura i Dinero. Hvordan gør jeg den rigtige ting.

Amino-karma 180.096
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 23-04-2019 kl. 17:43

opretter kunden som tysk momsregistreret kunde så vælger dinero, når du laver faktura med den kunde som leverandør, mig bekendt selv korrekt konto med eu erhvervelsesmoms der så ikke koster noget - men så bliver vist korrekt når du skal angive moms 

vh John Hannover

Amino-karma 411
Tilmeldt 4. mar 19

SEKR
Skrevet 09-05-2019 kl. 16:34

Cookie - John Hannover:

opretter kunden som tysk momsregistreret kunde så vælger dinero, når du laver faktura med den kunde som leverandør, mig bekendt selv korrekt konto med eu erhvervelsesmoms der så ikke koster noget - men så bliver vist korrekt når du skal angive moms 

vh John Hannover

Så EU leverandør. Og betal moms i DK.

Og hvad med det: Auf der Grundlage der Kleinunternehmerregelung gemäß § 19 UStG wird keine Mehrwertsteuer ausgewiesen.

Han er ikke momsregistreret i Tyskland. 

Hvilken konto i Dinero skal jeg vælge?  Denne service var for vores kunder. 

Amino-karma 180.096
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 09-05-2019 kl. 18:33

hvis du køber fra en ikke momsregistreret i udlandet eller DK så skal du bruge en konto der er uden moms - eller undertrykke momsen når du bogfører 

Er det en privat person i udlandet der leverer dig ydelsen, så skal du indberette det til skat - i e-indkomst - honorar - person uden CPR nummer og vælge gruppe 9 og skrive personens navn og fødselsdata - så det er ikke kun at bogføre men så er det konto for fremmed arbejde UDEN moms igen

vh John Hannover

Amino-karma 2.141
Tilmeldt 27. sep 06
Indlæg ialt: 612

Holger
Fra År
Skrevet 15-05-2019 kl. 05:39

Nu hvor du arbejder med det tyske marked, så kan du have stor glæde af at tjekke dine leverandører fra Tyskland i forhold til deres momsnumre.

Der er et rigtig godt EU værkstøj, der hedder VIES, som du kan bruge.

Mvh

Holger

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)

RSS-feed

Besøg vores samarbejdspartnere :