Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gæld af momsgebyr ved lukning af IVS

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Jan 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle,

Jeg ved der ligger mange lignende tråde herinde vedr. lukning af IVS og gæld, men syntes ikke det har givet mig et konkret svar på min udfordrig.

Jeg har modtaget geyret på 800kr. vedr. for sen momsindberetning, selvom jeg midt i perioden afmeldte momsen, og mundtligt pr.telefon af skattestyrelsen fik afvide jeg ikke skulle foretage mig yderligere.. Måske en kommunikationsfejl.

*Status er at jeg kun har 168kr. på virksomhedens bankkonto. Hvorfan vil Skat forholde sig til dette? Kan jo ikke betale gebyet.

*Derudover er jeg ved at prøve at lukke virksomhededen ved at fratræde som direktør, men her er  ogs et gebyr på 180kr...

* Vil det være bedre at undlade at indsende regnskab her til juni, og så tvangslukkes herefter? Kan forstå at jeg ikke hæfter for geyr og rykker ved dette?

* Jeg har ingen aktiver i virksomheden, da computer, skærm etc. som jeg har købt af mig selv, er straksafskrevet og driftført.

Håber på feedback vedr. ovenstående :-)

Mvh

Marco

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Marco :
Vil det være bedre at undlade at indsende regnskab her til juni, og så tvangslukkes herefter? Kan forstå at jeg ikke hæfter for geyr og rykker ved dette?
bedre hvis du gerne vil stå som en af de for mange med tvangslukket selskab bag dig CVR for fremtid - det er ikke bedste reklame for evt kommende leverandører og bank til evt nyt firma

Marco :
Jeg har ingen aktiver i virksomheden, da computer, skærm etc. som jeg har købt af mig selv, er straksafskrevet og driftført.
sådan foregår det ikke. Går du i tvangslukning skal du redegøre for alt og kurator vil altid efterspørge sådan noget. Det er dit IVS der ejer tingene. Straksafskrivning betyder kun noget for resultat og skat - men tingene skal skam enten afleveres eller du skal selv købe dem ud. <Det sker så til fuld markedspris (og normalt fuld pris i ansk. år) og fuld moms som den oprindeligt fratrukne år 1 - og så 20% ned med oprindelig moms - til moms først år 6 er 0

Dermed får du penge ind i selskabet for computer, skærm og vupti kan du betale - eller kurator beholder dem til omkostninger og du står i CVR ved søgning på dit navn, som en med tvangslukket CVR

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det med at undgå at sende regnskab vil koste dig 1000 kr pr uge de første 3 uger før det sendes til tvang. Og de er pensonligt til dig.


Bøden for momsen er til selsksbet.


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Skygge Manden, Hvor får du de satser fra? Har aldrig hørt at det skulle være 1000 kr. om ugen.....

Nok er afgiften personlig men hvornår opkræves den? Pointen er netop at ved manglende aflevering opkræves afgiften ikke......

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender nogen der har fået de bøder på den sats

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

op til 3000 når man går ind i 3 mdr for sent regnskab (ikke uger men på 3 mdr 3000 kr) og bøden bortfalder, hvor tosset det end er, hvis man bare slet ikke afleverer. Dem der lavede loven og de som stadigt lader den være sådan, virker lidt til at gå rundt med hovedet under armen, men sådan er den, da den siger at bøden falder efter det forsinkede regnskab ER afleveret. 

En regel der har tilskyndet mange med 1 kr i kapital til hellere at lade staten stå for tvang - og EOS ved alt om det og de jeg taler med hos dem ryster bare på hovedet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Jan 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar - Der er nu styr på aktiverne, så disse kan udleveres eller frasælges af kurator. 

Erhvervsstyrelsen har anmodet om tvangsopløsning, da jeg ikke har indsendt årsregnskab samt ingen direktion har. 

Jeg er blevet indkaldt til skifteretten som ejer af mit IVS - Hvordan skal jeg forholde mig til det? Er der nogen der har "erfaring" med sådan fremmøde, med fokus på IVS med minimum aktivitet i levetiden, og ingen penge på bankkontoen? Har en løbende momsgæld stående hos SKAT.

Er fremmødet noget jeg bør foreberede mig ekstra på, eller søge juridisk bistand till?! 

Med Venlig Hilsen

Marco 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det foregår helt fredeligt - du skal blot svar ærligt på alt, så giver alt sig selv og som du skriver, redegøre for alle aktiver nøje. Kurator kan også beskrive forhold omkring momsgæld og med mindre du har optrådt groft uforsvarligt eller hævet penge privat, så vil det hele være løst hurtigt - men naturligvis vil du så altid have det stående i CVR som - tvangsopløst på søgning af dit navn, og det er jo ikke en stor fordel ved fremtidig aktivitet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)