Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af enkeltmandsfirma med underskud

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Oct 18
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvad er konsekvenserne ved at lukke et enkeltmandsfirma med underskud? (lad os sige 10.000kr)

... og hvis jeg har købt et kamera gennem firmaet, hvad sker der med det?

Tusind tak

firma info:

Momsfri enkeltmandsvirksomhed

Under et år gammelt

Tilmeldt 22. Apr 18
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

DU kommer til at betale de 10000 kr 

Tilmeldt 20. Oct 18
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Hvis jeg må spørge; hvordan det?

Jeg har jo allerede betalt 10.000kr - det kan vel ikke passe at hvis jeg har en udgift (eksempelvis hjemmeside hosting) til 1000kr, at jeg så skal betale 1000kr igen når jeg lukker firmaet?

Tilmeldt 22. Apr 18
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jamen hvis der er et underskud på 10000 kr i firmaet, så må der jo være nogen du skylder de penge ? Ellers så forstår jeg ikke dit spørgsmål.

Har selv et personligt ejet firma, og hvis der er underskud i firmaet, eller på de kontoer jeg har ved mine samarbejds-partnere. Ja så er det sgu mig selv der skal op med pengene hvis jeg lukker firmaet !

Tilmeldt 20. Oct 18
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for at forklare igen. Jeg tror der er et eller andet der ikke er skruet ordentligt sammen i mit hoved, for jeg kan simpelthen ikke få det til at give mening.

Her er et eksempel for virkeligheden

Så hvis jeg med mine egne midler har indskudt 13.000 kr til at mit firma kan købe et kamera, og jeg så nu vil lukke firmaet; Skylder mit firma så mig kameraet? (som stadig har en markedsværdi på 13.000kr).

Det går vel ud med hindanden ikke?

Jeg skylder ikke nogle midler i form af lån eller andet, det er udelukkende mine egne midler der er brugt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har købt noget - og trukket det fra som udgift - og det er vel det du har i dit regnskab når du lukker - ja så skal du jo trække det købe ud igen ved lukning  - ellers kunne alle jo købe kamera - trække det fra i firma og lukke igen

Kamera kunne så også være man mente du slet ikke skulle have haft fuldt fradrag men . du må jo sætte dit ind i hvordan man lukker. Her skal man sælge alle aktiver ud . til sig selv eller andre og redegøre for salget i selvangivelsen hvor man lukker Hvad du har skudt ind eller trukket ud har intet med skat at gøre - det er indtægter minus fradragsberettigede udgifter alene

Du kunne lyde som om du kunne trænge til hjælp med lukke regnskab http://johnhannover. blogspot.dk/2015/11 /lukke-virksomhed.html giver mere info

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Apr 18
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmmm så bliver det lidt mere teknisk. 

Så har du faktisk et OVERSKUD i dit firma på lad sige de 13000 kr. MEN dem har du jo fået et skattefrag for. Så jeg TROR at hvis du har et aktiv i firmaet, skal du betale skat af værdien af aktivet

MEN MEN MEN det er noget jeg lige vi skal have en regnskabs kyndig ind over inden jeg fortæller noget der er HELT forkert :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)