Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføringsråd: Faktura dato eller penge-modtagelses dato?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Holbæk
Tilmeldt 18. Mar 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer.

Jeg har en mindre webshop og jeg bruger Stripe til at modtage betaling.

De penge der bliver sendt til mig via Stripe, bliver først sat ind på en Stripe konto. Derefter bliver de sendt til udbetaling til min virksomhedskonto.

Det vil sige at den dato kunden får tilsendt sin faktura, er en anden end den dag jeg modtager pengene på min virksomheds bank konto.

Spørgsmålet er så.

Hvornår bogfører jeg salget i mit regnskabsprogram? (Dinero).

Jeg kan også vælge at pengene fra Stripe skal udbetales. feks. 1 gang om måneden. Så pengene kommer i batch.
Hvis jeg vælger at gøre det. Bogføres hele bunken af penge bare som 1 salg i Dinero? ..og hvordan gør jeg så med bilag? Jeg vil jo forhåbentlig have en del bilag i løbet af den måned, men kun 1 indtastning af salg i Dinero.

Håber det er til at forstå.

På forhånd tak.

mvh Jacob

hangin.dk
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Generelt er fakturadato bogføringsdata - men det har først rigtig betydning i forhold til momsperiode og årsregnskab - hvor det skal være fakturadato der bruges for at få moms periode - og årsregnskab korrekt
Få integration så faktura kører automatisk i Dinero på fakturadato og så kør betaling af fakturaerne en gang om måneden eller hvad der passer dig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jan 19
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay super. :)
Jeg er ikke helt der endnu hvor det kan betale sig at købe Dinero pro. Men jeg gør det den dag jeg ikke selv kan håndtere ordrene.

Jeg har forstået at jeg jeg fortæller Dinero at der er foretaget et køb på en specifik dato og Dinero tror nu at der står x antal kroner på min konto. Det gør der dog ikke endnu men de kommer på et senere tidspunkt :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Langestrand:

Okay super. :)
Jeg er ikke helt der endnu hvor det kan betale sig at købe Dinero pro. Men jeg gør det den dag jeg ikke selv kan håndtere ordrene.

Jeg har forstået at jeg jeg fortæller Dinero at der er foretaget et køb på en specifik dato og Dinero tror nu at der står x antal kroner på min konto. Det gør der dog ikke endnu men de kommer på et senere tidspunkt :)

nej når du har en faktura tror Dinero ikke der er penge på konto - de ved den ikke er betalt når du ikke har sat den ind som betalt - så de ved pengene står på en konto for tilgodehavende debitorer. Når du så klikker faktura betalt - så går det fra tilgodehavender og ind i bank

Du skal se til at din bank i dinero hele tiden stemmer 100% med din bank når du checker netbank - alt andet giver ROD


Det er derfor du skal se at få noget integration så du ikke skal lave alt manuelt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jan 19
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay tak

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale dig at bogføre efter bankkontoen og dermed også med betalingsdatoen. Hvis du kan time det, så du altid får udbetalt (overført til banken) INDEN månedsskiftet, f.eks. næstsidste hverdag, kommer du ikke i karambolage med momsperioden og dermed heller ikke årsrapporten. 2 dages indtægt kan statsbudgettet nok godt holde til. Du kan nøjes med at have ét bilag pr. udbetaling.

Jeg har et program, som kan klargøre et udtog fra banken til direkte import til kassekladden i bl.a. Dinero. Send evt. pb eller mail.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)