Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

LØN ELLER FAKTURERING I EGEN VIRKSOMHED

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa kære kloge mennesker :)

Jeg har 3 firmaer i alt. Alle firmaerne er ApS. 2 Driftselskaber og 1 Holding

Mit Holding ApS Ejer 100 Pct af det ene driftselskab ApS og 51% af det andet - De resterende 49% ejes af min gode partners holding selskab. Som så ejer 100 pct. af et andet driftselskab ApS.

Mit spørgsmål drejer sig om Løn til ejerne. Er der nogle fordele/bagdele ved at i stedet for at lade sig lønne igennem Danløn. Kan jeg så sende mit ene driftselskab en faktura til mit andet fælles ejede driftselskab? Og hermed booste mit eget driftselskab, og evt lønne mig selv igennem den vej. ?

Er der flere omkostninger ved at gøre det ene eller det andet? Moms, skat, selskabsskat, udbytte osv.


Håber jeg har forklaret mig godt nok.

De bedste hilsner Max

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Med DataLøn LønAdministration får duEn løsning, der ikke kræver erfaring med løn, løneksperter til at udbetale lønnen til dine medarbejdere, gratis app til at indsende timer mv. fri hotline til løneksperter, gratis oprettelse, intet abonnement og en fast pris prlønseddel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør lønnes der hvor du har udført arbejdet og ikke fakturere løn mellem selskaber hvis ikke der ligger en faktuel arbejdsmæssig årsag bag. Så kunne skat se det som om du flytter rundt i overskud - eller udbetaler - værre -  som maskeret udbytte fra et selskab til et andet. Tag løn der hvor du udfører det arbejde du lønnes fra - via danløn - dataløn eller hvordan du end vil - det har ikke rigtig med sagen at gøre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

"...som maskeret udbytte fra et selskab til et andet...."

Den forstår jeg ikke? Udbyttet er vel i forvejen skattefrit her.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

"...som maskeret udbytte fra et selskab til et andet...."

Den forstår jeg ikke? Udbyttet er vel i forvejen skattefrit her.....

nej det var vel ikke godt beskrevet men -  - for der er jo ikke tale om udbytte rent faktisk - men jo heller ikke om beskattet udbytte eller noget der ligner - det er penge der flyttes skattemæssigt fra drift til holding som jeg forstår tanken

Der er jo tale om at ET selskab betaler et andet selskab via en faktura - for at det andet selskab så kan betale en løn til ejeren. Altså at f.eks holding fakturerer drift og dermed får penge op - og vel så lønner trådstarter som ikke har arbejdet for det selskab

Dermed flyttes jo penge fra A hvor arbejdet udføres til B hvor der ikke er arbejdet - vil det ikke kunne udløse et skatteproblem - ved at rokere rund med skatten (som vel så ikke ses som udbytte flyttet uden beskattet overskud - men vel i alle fald jo flytter skat) Man må vel ikke flytte skat på den måde selv om det muligvis er sambeskattede selskaber i et eller andet omfang

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er den risiko som John beskriver.

Generelt: De respektive holdings modtager udbytte fra jeres fælles drifts frie reserver.

Hvis det ikke er datterselskab +50% ejet, så kan det først indkomstføres på modtagelses-tidspunktet (GF fælles drift). Er det datterselskab, så kan det indkomstføres i regnskabsåret det vedrører. Derved bliver udbetalingen til de reelle ejer et år forsinket, eller kræver fornyet mellembalance osv.

Det store problem som jeg har læst om, er at selvom jeres respektive driftselskaber fakturerer jeres tid imod jeres fælles drift, så skal det ske efter armslængde pricippet. Dvs. til reelle markedspriser. Ellers kan skat anskue det som maskeret udbytte, transferpricing, og omgåelse af kildeskatteloven.Dvs. der er *absolut* ikke frit valg på alle hylder mht. denne fakturering.

Det vil desuden kræve at I i jeres andre drift-ApSer udøver denne form for timebaseret komsulentydelse, udbetaler løn, og fakturer som normal praksis.

Det kan betale sig med et tilsagn fra en revisor eller skat, eller blot hæve løn i det fælles drift.

Tilmeldt 20. Jan 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores Holding ApS.. er ikke med indover her. Det er mit andet driftselskab. Som fakturerer mit delvist ejede drifselskab. Jeg skal ikke have løn gennem skat, vil hellere fakturere for min arbejdstid. Her kan jeg så afgøre om jeg vil lønne mig selv. Eller investere videre i mit 100 pct ejede ApS

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Max Krog:

Vores Holding ApS.. er ikke med indover her. Det er mit andet driftselskab. Som fakturerer mit delvist ejede drifselskab. Jeg skal ikke have løn gennem skat, vil hellere fakturere for min arbejdstid. Her kan jeg så afgøre om jeg vil lønne mig selv. Eller investere videre i mit 100 pct ejede ApS

det ville jeg ikke turde - det at fakturere fra et andet selskab end det arbejdet som faktuelt er lønmodtagerarbejde kan efter min overbevisning give dig skat over 100%  - tripple beskatning - jeg ville vente på andre - og læse https://johnhannover.blogspot.com/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html som har mange eksterne links i slutningen - men at fakturere sin løn fra et selskab arbejdet ikke udføres for - som ejer af selskabet tilmed - for at investere 100% i andet selskab - det ville jeg kraftigt fraråde - Selskaber er selvstændige juridiske og skattemæssige enheder og du flytter rundt med skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)