Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

24 år ingen/meget lidt. arbejds erfaring fisker efter gode råd til at komme igang.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jan 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej amino.


jeg er lidt usikker på om jeg poster det rigtige sted, sorry hvis det er forekert.

først en lidt. backstory jeg er 24 år gammel, sidden jeg blev færdig på efterskole for 6-7 år siden har jeg været lidt rundt omkring på de forskellige udannelser.

jeg har prøvet kræfter med kokke udannelsen, web integrator. 3d college i greenå og for 2 år siden startede jeg på HF enkeltfag. (1år tilbage)
dette betyder at jeg ikke har så fandens gode kompetancer i forhold til arbejde. den eneste form for arbejde jeg har haft har været små opgaver her og der på de forskællige online forums/notice boards.

i slutningen af 2018/starten af 2019 har jeg besluttet at nok skal være nok. jeg vil videre så jeg ikke bare sidder i et hul og brænder inde.


efter min HF eksamen så er min tankegang at gå videre indenfor web udvikling/ coding. dette er noget som jeg også bruger min fritid på som tingene er lige nu (HTML5 CSS WordPress).

jeg har ingen kørekort hvilket limiter mine muligheder for arbejde bed siden af studiet en del.
de kompetancer jeg har er få og jeg har intet jeg kan bruge til at bevise jeg kan de ting jeg siger jeg kan.
jeg har før arbejdet småt med at kontakte influencers vedrørende reklame og eller sponsorships.
holde data ordentligt så det er til at overskue i google docs
online marketing i form af ad campaigns og banners.
en smule artikel writing (dog ikke SEO optimeret).

min første tanke var at prøve kræfter med freelancing. men det gik rimelig hurtigt op for mig at uden nogle beviser for hvad du har lavet tidligere så er det "næsten" umuligt at blive hyret over andre med langt bedre ting at vise.
vdr økonomi så har jeg ingen gæld eller regninger. jeg lever pt på ren su (hjemmeboende af eget valg eftersom jeg har en super familie)


hvad ville i gøre i min situation?

tak for alle som gad læse denne tykke smøre.
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal fokusere - Det nytter ikke noget at ville være et en-mands webbureau som tilbyder kodning, online marketing og artikel skrivning.

Angående at du ikke kan vise noget frem, så lav fiktive projekter eller tilbyd at lave et par projekter gratis.


Men det vigtigste er at du virkelig udvælger den ting du gerne vil fokusere på, og så bliver dygtig til det.

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 96
Fra  Minie.dk Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick,

Udvælg et område som du virkelig brænder for, og som du kan lide at arbejde med... Dernæst find/spendér den nødvendige tid, for at blive super dygtig indenfor dét felt :) Herefter kan du finde og hjælpe klienter til en betydelig lavere pris, end du normalt ville... Og på den måde, opbyg et portefølje? :) Dine kunder vil så småt begynde at anbefale dig, til deres bekendte... Og dit arbejde vil bluve bemærket, hvis du gør et virkelig godt stykke arbejde...

Det skal nok komme! Hvis du fokuserer din energi, i én retning :)

Held og lykke med det hele... Ønsker dig alt det bedste :)

- Louise

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 03:17
Hvor mange stjerner giver du? :

du ved overhovedet ikke hvad du vil.

lav en liste på papir hvad du ved mest om, hvad du helst vil.

dybest nede ved du nok hvad du helst vil

det giver ingen mening at lave noget du ikke brænder for

hvis du vil lave it så er det fordi du er en haj til det

hvis du ikke er en it haj, så srop det!

Fra Odense S
Tilmeldt 14. Jan 19
Indlæg ialt: 36
Fra  Advedia Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Patrick.

Som alle de andre skriver er det super vigtigt at du fokuserer dine kræfter. Jeg har oplevet rigtig mange webbureauer og freelancere som siger at de kan det hele og når de så har sat hjemmesiden op viser det sig at de slet ikke har kunnet finde ud af basic SEO eller at de tekster de har lovet at skrive er halvgjorte og ikke gennemarbejdede. Samtidigt er det heller ikke de skarpeste kampagner de har sat op.
Det er langt de færreste der kan være ekspert i det hele. Sørg for at blive ekspert i det område du brænder mest for. Derefter kan du altid udbygge med kurser, etc. Jeg er også sikker på at hvis du gør et godt stykke arbejde for dine kunder inden for det område du er ekspert i, så er der givetvis også flere af dem der godt vil være forsøgskaniner, når du får nye ekspertiser og skal have dem ud i praksis.

Held og lykke med det hele!
Tilmeldt 14. Jan 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
først og fremest. tak for alle jeres svar!

og jeg er helt enig i at det kun er de færeste der super skarp til alt inden for web.

min viden inden for det meste er på nuværene tidspunkt kun basalt, jeg er mere intereseret i at lære at kode websites end jeg er i at lave SEO arbejde etc. så det er med størt sandsynlighed det felt jeg vil gøre mit bedste for at blive stærk indenfor.

jeg takker for alle jeres inputs :)
Tilmeldt 3. Oct 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Som andre skriver skal du nok fokusere på hvad der interesserer dig. Du skriver "kode webstes", men det kan læses som vinden blæser. Er det design, eller funktionalitet der interesserer dig? Du skrev at du kender til html og css, men det er jo mest design, ikke funktionalitet. Hvis det er design der interesserer dig, så vil jeg mene du ikke behøver lære html/css "koder", hvis det er funktionalitet skal du over i et script/programmeringssprog, som du selv kan starte med, men, den slags tager år at lære og blive god til så det er ikke noget du skal forvente giver "afkast" på kort sig. 

Men ønsker du lære programmering er der super mange muligheder for at studere den slags online. 

Ang. referencer er det super nemt at lave nogen selv. Hvis du f.x. mener du er super designer - tjae så design 5 hypotetiske websites, og du kan vise dem frem til potentielle kunder. Samme med funktionalitet - byg et site fra bunden med funktioner osv. Min erfaring er at kunder ikke nødvendigvis behøver se referencer i form af tidligere kunder, men blot eksempler på hvad du kan. Det kan også være projekter du smider på github eller andre steder. 

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Arbejd først på dine evner, så du rent faktisk kan producere et fornuftigt stykke arbejde.

Derefter kan du sagtens vælge at gå freelance-vejen.

Byg din egen portfolio op ved at lave gratis arbejde i starten. På den måde får du noget erfaring, og du kan bruge de første gratis opgaver til at bygge videre på.

Tilbyd gratis arbejde mod feedback, som du kan bruge til at finde dine første betalende kunder. Sådan startede jeg selv op i tidernes morgen.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)