Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hastigheds optimering af website

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 2. Jan 19
Indlæg ialt: 10
Fra  Yoos.dk Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino’er

Jeg er ejer af yoos.dk og har nu flere steder stødt på hvor vigtigt det er at ens website er hastigheds optimeret for Google placeringer osv.

Så mit helt store spørgsmål, hvordan hastigheds optimere man så lige et website ?

Håber nogle kloge amino’er kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen
Morten

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra København
Tilmeldt 2. Jan 19
Indlæg ialt: 10
Fra  Yoos.dk Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen, jeg vil give det et forsøg..

Fra København
Tilmeldt 2. Jan 19
Indlæg ialt: 10
Fra  Yoos.dk Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Det gav mig nogle oplysninger, men dog ikke noget jeg er i stand til at forstå :)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Yoos

Der er forskellige ting der peaker på dit site, hvis du kigger på rapporten.
Du kan også bruge Googles PageSpeed, den giver ca. 34 point på sitet ud af 100.
https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?url=https%3A%2F%2Fwww.yoos.dk%2F

Du skal nok have fat i et web-bureau for at få ryddet op på dit site, for der er flere problemer, som har med koden at gøre:

1. Koden til forsiden er meget meget stor, den har 13.000 linier, til sammenligning har et site som mytrendyphone, som har mange produkter 1700 linier.
De mange linier skyldes at der er sat javascript og CSS direkte ind på siden.

2. Alt javascript og CSS skal samles i nogen få scripts og disse skal minifies og komprimeres. Nu stoppede jeg med at tælle efter 30, men der er mindst 40 scripts på sitet der loader en for en, de skal samles, helst i 1 eller 2 scripts.

3. Der er for mange eksterne elementer på skærmen som loader. Alle de extra features der er som instagram, trustpilot, externe trackere osv skal lazy loades,dvs. de skal loade efter dit rigtige indhold er loadet. Lige nu står websitet og venter på at deres servere skal svare, og da der er mange andre servere der skal svare, gør det sitet langsomt.

4. Der er alt for mange varer i scroll-boxene på forsiden, tag max 6-7 pr. kategori.

Resten er lidt sværere at lave om. F.eks.
Add Expires Header
Configure Etags osv.

Men det er opgaver til en webudvikler, det er ikke noget du kan rette selv, hvis du ikke kan programmere.

Fra København
Tilmeldt 2. Jan 19
Indlæg ialt: 10
Fra  Yoos.dk Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej pbille,

Det lyder som om det er noget du har meget godt styr på :)

Nr 4. Kan jeg dog klare :)

Resten må jeg så ha fat i et web-bureau eller en freelance tekniker. Så er der nogle herinde som kunne hjælpe lidt?


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skal bruge en tekniker, så bruger de fleste Amino Freelancer:

https://www.amino.dk/freelancer/

Du kan jo bare tage min beskrivelse af opgaverne og bede om en pris, bare husk at spørge efter en der er stærk på Shopify, på den tekniske del.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)