Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Donation - dinero

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har et firma, som har doneret lidt penge til en non-profit organisation i Danmark. Hvad skal jeg sætte det under i Dinero bogføringsprogram og kan man trække moms fra udgiften? 

Vh Lea

Fra København
Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lea 

Jeg arbejder for Dinero - bare lige så det er på plads :o) 

Der er typisk ikke moms på velgørende donationer, hvorfor der heller ikke er noget moms at trække fra. Hvordan du bogfører en donation i Dinero, kan du se her. Der er al information, du skal bruge!

Held og lykke med det. 

De bedste hilsner

Theis

Tilmeldt 18. Jun 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Tak, men jeg kan se at artiklen kun er forbeholdt dinero pro medlemmer...

Fra København
Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ja, det er korrekt. Bogføringshjælpen er forbeholdt vores Pro-brugere. Men det er jo kun jul én gang om året, så ovenfor kommer et skærmbillede, der skulle hjælpe dig i mål :o) 

Glædelig jul!

De bedste hilsner

Theis

Tilmeldt 18. Jun 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak, Theis!

Rigtig god jul til dig også :)

Vh Lea

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

lea_mh:

Hej.

Jeg har et firma, som har doneret lidt penge til en non-profit organisation i Danmark. Hvad skal jeg sætte det under i Dinero bogføringsprogram og kan man trække moms fra udgiften? 

Vh Lea

ud over bogføring:

1

Der er vel ikke moms på donation?

2

Der er ikke fradrag for alle donationer - så du skal være opmærksom på, at du måske skal lægge beløbet til igen i skatteregulering = lægge udgiften til dit skattepligtige resultat til skat
Kun hvis det er en skattegodkendt forening, kan du trække donationen fra.

3

Hvis du har personlig virksomhed - så er det slet ikke virksomheden der donerer og så skal det slet ikke i regnskabet - Det er altid personligt så og foreningen, hvis den er skattegodkendt, angiver det så til skat på dit CPR så du får fradraget

4

Hvis du kan vise reklameværdi - får bannerreklame eller på anden vis kan overbevise skat om, at det ALENE er for at øge dine indtægter, så er det ikke en donation men en markedsføring men det lyder irrelevant her

Summasumarum (og Dinero :) ) er at det meget langt fra er sikkert du skal donere det som selskab - hvis det ikke er skattegodkendt modtager forening (du kan google liste - med type røde kors osv) for så kan du lige så godt give pengene som personligt - og i personlige virksomhed skal det ikke ind i regnskabet da alle donationer der giver personligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)