Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ret til løn under sygdom, før tiltrædelse i nyt job??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Nov 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Jeg står i en situation hvor jeg har skrevet kontrakt med en ny ansat, ihvertfald ønsket om det. Den nye ansatte vil være ansat under funktionærloven. Nu her 3 uger inden jobstart, bliver den snartligt nye ansatte langtidssyg og melder mig dette via email.

Hvordan er jeg stillet i forhold til at skulle betale sygpenge, selvom jobstart ikke er nået?
Er kontrakten gyldig?

Tak alle Aminoer ;)
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

ArneAhrens:
Hej Aminoer

Jeg står i en situation hvor jeg har skrevet kontrakt med en ny ansat, ihvertfald ønsket om det. Den nye ansatte vil være ansat under funktionærloven. Nu her 3 uger inden jobstart, bliver den snartligt nye ansatte langtidssyg og melder mig dette via email.

Hvordan er jeg stillet i forhold til at skulle betale sygpenge, selvom jobstart ikke er nået?
Er kontrakten gyldig?

Tak alle Aminoer ;)

Inden der går alt for meget jura i den her tråd hvad vil du så egentlig gerne ud af situationen, det er måske værd at tænke løsningsorienteret i stedet for at lade jurister, fagforening m.fl. slå hinanden i hovedet.

 

Er der nogen tidshorisont på sygemeldingen? Vil du stadig gerne have medarbejderen efter endt sygdom?   

 

Nu ved jeg ikke hvilken branche du er i og om det jobtagers eller jobgivers marked, alt afhængig heraf kan den på papiret dyreste løsning måske stadig være den bedste.

 

Tilmeldt 12. Nov 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt svar. 

Medarbejderen er her ikke efter sygdom, da der vil være en anden som tiltræder stillingen. Sygdommenforløbet vil være langt. 

Det jeg egenligt søger er, om der er en klar betingelse om at, man ikke har ret til løn, hvis man ikke er tiltrådt stillingen endnu. 

Jeg ønsker ikke ud i en længere kamp, ellers tak :)

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

ArneAhrens:

Tak for hurtigt svar. 

Medarbejderen er her ikke efter sygdom, da der vil være en anden som tiltræder stillingen. Sygdommenforløbet vil være langt. 

Det jeg egenligt søger er, om der er en klar betingelse om at, man ikke har ret til løn, hvis man ikke er tiltrådt stillingen endnu. 

Jeg ønsker ikke ud i en længere kamp, ellers tak :)

Jeg er ikke 100-meter mester i ansættelsesret, så kan ikke svare på det spørgsmål.

Men for at en anden kan svare, må du lige oplyse om i har aftalt prøvetid og hvor lang tid den evt. er?

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset svaret her inde bør du konsultere en jurist i ansættelsesret, da det er et komplekst område, som du ikke har lyst til at lave fejl i!

Så enten fat et advokathus, eller hvis du har adgang til rådgivning via en arbejdsgiverforening.

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Arne

Du skal betale løn fra funktionærens tiltrædelsestidspunkt og hvis der er aftalt løn under sygdom,'

skal du selvsagt også betale løn under sygdom.

Det fremgår af funktionærlovens § 2 sammenholdt med § 5.

Der finder du også de varsler du kan opsige funktionæren med.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)