Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd til at starte sin egen tøj virksomhed.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Nov 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino, jeg står i den situation jeg alt for længe har ønsket mig og starte mit eget tøj mærke, nu har jeg endelig tiden, energien og et godt beløb til starte ud på. Dog før jeg skal have startet det op, søger jeg lidt hjælp. Det jeg skal bruge hjælp til er mest, hvordan og hvor det hele skal starte henne.
Havde selv tænkt på at bruge "Shopify" til starte med.
Det er hættetrøjer/T-Shirts/Longsleeves & hvis det kan lade sig gøre, jakker. Tøjet skal sælges i str. S-M-L & så hvis det fungere kan der altid komme flere str.
Min plan er at starte et "streetwear" mærke, lidt ligesom Off-White, Supreme, ASSC osv osv, I kender dem nok. Navnet på selve tøj mærket skal også findes, da det skal være ledigt, plus det skal ligge godt i munden. Jeg havde tænkt lidt at det skulle være limited edition collectioner, som kun dropper en gang om ugen eller lign.
Det jeg skal have fundet
-Designer til at designe tøjet (Er ikke den bedste tegner eller særlig kreativ, men har dog ideer til design, men skal helt klart bruge hjælp af en der har lidt mere styr på det.
-Produktion (Af tøjet)
-Beløb på hvad det ca kommer til at koste
-Reklame, altså hvor kan det være smart at reklamere med det, så endnu flere får øjne op for mit brand.
-Bestemte personer/firmaer det skal kontaktes.
-Alt information omrking told, rettigheder, som man kalder det "voksen snak"
-Alt andet information kan også altid bruges.


Skal i bruge mere information er i velkommen til at kontakte mig
Tilmeldt 31. Oct 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Har ingen reel viden om de fleste ting du spørger til, men er jurist og kan muligvis hjælpe dig med nogle andre. Måske ting du slet ikke har indset endnu :-) Svarer gerne på generelle spørgsmål af juridisk karakter, ligesom jeg også gerne svarer simple spørgsmål som en hjælp til iværksættere. Det væsentlige for mig er at det ikke er spørgsmål der kræver længere tids sagsbehandling.

Brug det eller lad være, men vil hvert fald ønske dig held og lykke med dit eventyr :-)
Tilmeldt 1. Nov 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for dit svar, har du nogle bestemte ting jeg skal vide inden jeg starter? Såsom regler, rettigheder osv?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Dyrbey:
Det er hættetrøjer/T-Shirts/Longsleeves & hvis det kan lade sig gøre, jakker. Tøjet skal sælges i str. S-M-L & så hvis det fungere kan der altid komme flere str.
Min plan er at starte et "streetwear" mærke, lidt ligesom Off-White, Supreme, ASSC osv osv, I kender dem nok. Navnet på selve tøj mærket skal også findes, da det skal være ledigt, plus det skal ligge godt i munden. Jeg havde tænkt lidt at det skulle være limited edition collectioner, som kun dropper en gang om ugen eller lign.
Det jeg skal have fundet
-Designer til at designe tøjet (Er ikke den bedste tegner eller særlig kreativ, men har dog ideer til design, men skal helt klart bruge hjælp af en der har lidt mere styr på det.
-Produktion (Af tøjet)
-Beløb på hvad det ca kommer til at koste
-Reklame, altså hvor kan det være smart at reklamere med det, så endnu flere får øjne op for mit brand.
-Bestemte personer/firmaer det skal kontaktes.
-Alt information omrking told, rettigheder, som man kalder det "voksen snak"
-Alt andet information kan også altid bruges.

vid fra en start - at du går ind i en branche med vild hård konkurrence - og du lyder, ikke helt klar for at være ærlig - hvis du ikke er designer, ikke ved hvor du skal købe, ikke ved lidt om priser

Lav en markedsundersøgelser. Hvad koster streetware - hos Amazon - og Zalando f.eks. Hvad er udvalget? hvor hurtigt leverer de? og se om du så kan leve af det når du regner dine andre udgifter, ud over tøjet, shop, returvarer, reklamationer, bank, regnskab og meget mere ud

Designer tror jeg ikke du nødvendigvis finder her- prøv facebook IVN men om det så er nogen sådan rigtigt gode - tvivler jeg lidt på. 
Samlet kommer du ikke igang konkurrence dygtigt for under 100.000 kr eller mere
Reklame - Hjemmeside - SEO optimeret (dyrt) facebook mm
Told ; Du skal importregistreres -  http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html 

og kan læse om import her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html 

Læs evt også https://johnhannover.blogspot.com/2018/08/stop-stop-stop.html og se om din ide trænger til finpudsning

God vind i alle fald

John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Oct 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Sørg for at afklare om dit design/varemærke ikke strider krænker en andens ved efterligning eller så der er en forvekslingsrisiko. Hvis du krænker en andens varemærke kan det hurtigt blive en meget dyr affære at skulle betale erstatning til dem, og selv om de måske kan være venlige og sige det var en hændelig fejl så skal du nok regne med at hele produktionen skal destrueres.

Sørg for at aftaler med leverandører og andre er specifikke og fyldestgørende, så du er bedre sikret ved at få den kvalitet du forventer til den tid du regner med. Ikke super fedt at have brugt 20.000 kr. på trøjer, kun for at finde ud af det er dårlig kvalitet eller de ikke har den helt rigtige farve.

Vær sikker på at din hjemmeside overholder de gældende regler for privatliv, at du ikke kommer til at markedsføre i strid med reglerne, at du ikke skriver betingelser som er i strid med regler og forbrugerombudsmandens retningslinjer da det godt kan udløse nogle heftige bøder for en nystartet virksomhed.

Hæng i og bliv ved med at kæmpe for det du drømmer om :-)

Tilmeldt 28. Feb 18
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 06:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg kan hjælpe dig med selve designet og produktions delen.
Jeg hjælper blandt andet nystarter som dig med at komme i gang og har kontakter og know how fra branchen siden 2002, hvor jeg afsluttede til uddannelse som design teknolog.

Jeg har et indlæg her, som måske kunne hjælpe dig lidt videre og ellers kontakt mig endelig for mere info.

https://alstruppattern.com/2014/02/13/har-du-en-ide-som-bare-skal-saettes-i-produktion/

Bedste hilsner Pia
Alstrup Pattern design



D

Tilmeldt 1. Nov 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej, er nemlig ikke helt klar. Det er også derfor jeg søger hjælp. Men tak for svaret, det hjælper meget.
Tilmeldt 1. Nov 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er med på at copyright delen ikke må overtrædes, er der nogen metode/hjemme side eller lign, der kan evt. hjælpe med det, så man er sikker på den ikke bliver overtrædt.

Nej præcis, derfor skal jeg også finde et produktions firma der ligger omrking mit område, så jeg kan se tøjet face2face før det bliver masseproduceret.

Indtil det hele kommer "rigtigt" op og køre, har jeg lavet en shopify, som er et nemt og billigt alternativ til os der ikke har så meget styr på det tekniske.
Tilmeldt 1. Nov 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for svaret, jeg kontakter dig når jeg er kommet lidt tættere på det hele.
Tilmeldt 19. May 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en del insider viden da jeg sælger modetøj online som supreme, versace, mv. på https://spreeglee.com/collections/supreme . så du er velkommen til at skrive.
Jeg kende nogle gode fabrikker du kan starte med, hvor du kan få lavet få stk. til at starte med.

Bedste hilsner 
Victor Nielsen 
Spreeglee.com

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)