Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lunarway privat som erhvervskonto

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Oct 18
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino

Jeg er efterhånden lidt træt af den mølle man skal trækkes igennem for at starte en erhvervskonto, både i forhold til pris men også de 1000 bilag man skal vedlægge, både privat og i erhvervs regi. For at starte en erhvervskonto til en lille bitte webshop.

Derfor går mit spørgsmål på om det ville være helt hul i hovedet at bruge lunarway's private løsning?

Vh. en opgivende Peter
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

nej det kan du da sagtens. De skal så også kræve en del dokumentation men det kan da godt være de er smidigere, først og fremmest i deres kredit undersøgelse da de er bygget på ingen risiko

Eneste er om man synes man får nok for prisen.

Du får et debethævekort - en konto du skal holde i plus altid frem for et alm visadankort - og det kan være besvær og sende lidt kedeligt signal, ligesom der KAN være betalinger som er fremadrettede der ikke kan betales via debetkort. Dertil en konto du ikke må tilknytte automatiske betalinger til  NETS så f.eks moms og abonnementer betales automatisk - igen for at undgå risiko

Prisen er lige omkring 2000 kr per år - og dermed ikke voldsom attraktiv i mine øjne i forhold til visse andre der kan fås til 1250 kr i opstart og så lige under 100 kr per måned - med almindelig konto. Du kan se lidt priser her https://johnhannover.blogspot.dk/2018/01/lidt-om-bankers-priser.html 

Hvis det alene er fordi du er træt af at lave en pakke med det banken behøver - kopi af pas/kørekort - evt seneste årsopgørelse mm - så synes jeg det er en skidt start men de kan da sagtens fungere. De er ikke som sådan en bank men en sikkert god APP og som bank hører de til Nykredit

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Oct 18
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John

Så vidt jeg ved har lunarway ikke hverken oprettelsesgebyr eller månedligt gebyr. når man opretter sig som privatkunde. Vil de derfor kunne kræve dette, hvis man opretter sig som privat og bruger kontoen i erhvervs regi?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Adser:
Hej John

Så vidt jeg ved har lunarway ikke hverken oprettelsesgebyr eller månedligt gebyr. når man opretter sig som privatkunde. Vil de derfor kunne kræve dette, hvis man opretter sig som privat og bruger kontoen i erhvervs regi?

ja helt klart - Ingen steder må man bruge en aftale der alene går på privat til erhverv - hverken småt eller andet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Oct 18
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Men hvad ville de i værste fald kunne gøre? give mig en bøde, frasige mig retten til at benytte mig at deres ydelse fremover eller har du nogen bud?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke lige min side at gide bud på hvad der sker ved at overtræde aftaler og hvad Lunar specifikt gør ved jeg ikke men
De kan lukke konto omg.
De kan kræve betaling for erhvervsbrug for den periode du gjorde det uden tilladelse

og meget andet kan jeg ikke se de kan gøre - da de jo næppe for tab ud over manglende indtægt - men at bygge erhverv på at ville bryde regler her aftale om gratis konto der kun må bruges privat - hos nogen der lever af et gebyr for erhverv - det må jeg sige er en skidt start på erhvervslivet helt enkelt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)